Gdyby kogoś zastanawiało jak wygląda środek latarni sygnalizatora.. ano właśnie tak.

Jak możemy zauważyć, jedna z komór posiada dwie żarówki. Latarnie "zasadnicze" różnych sygnalizatorów wyposażone są w dwie żarówki, główną o mocy 24W i drugą rezerwową o mocy 12W. Obie żarówki świecą jednocześnie, jednakże rezerwowa świeci słabiej, ale dłużej dzięki temu w przypadku przepalenia się żarówki głównej komora nie pozostaje "ciemna". Oczywiście do momentu, aż rezerwa również się przepali.
Pracownik, który obsługuje dany sygnalizator ma kontrolę pracy żarówek w latarniach dzięki powtarzaczom na pulpicie nastawczym. Jeśli świeci z pełną mocą, to wiemy, że obie żarówki pracują. Jeśli jest przyciemniony to jest już sygnał, że żarówka główna się przepaliła i pozostała rezerwowa. Natomiast jeśli powtarzacz jest ciemny, to znaczy, że latarnia również.
Latarnie świateł "zasadniczych" sygnalizatorów wyposażone w dwie żarówki to:
- semafory - czerwona,
- tarcze manewrowe - niebieska,
- tarcze ostrzegawcze - pomarańczowa,
- sygnalizatory powtarzające - biała.