Autor Wątek: Ciekawostki z kolei wzięte  (Przeczytany 114057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline greg86

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 999
  • Siła reputacji: 71
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Sierpnia 2017, 08:36:50 »
Czy W8 w takiej sytuacji ma liczbę 4,5 czy 6,5? Czy jest w ogóle?

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 464
  • Siła reputacji: 272
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Sierpnia 2017, 13:58:33 »
Akurat w tym przypadku odcinek z prędkością 45km/k jest z obu stron otoczony odcinkami z mniejsza dozwoloną prędkością (30 i 40km/h), więc W8 nie powinien tam stać.

Tak czy siak, gdyby był, to powinno być na nim także 4,5. Takie wynalazki z przecinkami spotyka się zwłaszcza na wąskotorówkach, widziałem gdzieś nawet W8 z prędkością 0,5 ;)
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Siła reputacji: 530
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #32 dnia: 18 Sierpnia 2017, 22:26:08 »
Ja widziałem 1,5 na Żuławskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Jantar Port - Stegna "cmentarz"; nie zrobiłem zdjęcia
Prościutko, kolejka po lewej, jeden krzyżyk dla każdego

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 340
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
    • MaciejakS
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #33 dnia: 19 Sierpnia 2017, 21:58:28 »
Akurat w tym przypadku odcinek z prędkością 45km/k jest z obu stron otoczony odcinkami z mniejsza dozwoloną prędkością (30 i 40km/h), więc W8 nie powinien tam stać.

Tak czy siak, gdyby był, to powinno być na nim także 4,5. Takie wynalazki z przecinkami spotyka się zwłaszcza na wąskotorówkach, widziałem gdzieś nawet W8 z prędkością 0,5 ;)
przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Tomaszek_Lodz

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 586
  • Siła reputacji: 317
  • Tomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezesTomaszek_Lodz prezes
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Sierpnia 2017, 14:08:58 »
Ja widziałem 1,5 na Żuławskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Jantar Port - Stegna "cmentarz"; nie zrobiłem zdjęcia
Na całym odcinku, tj Prawy brzeg Wisły-Sztutowo jest 15 zwolnień 1,5, w szczególności na przejazdach.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 464
  • Siła reputacji: 272
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Sierpnia 2017, 20:57:47 »
przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)

Cóż, zgodnie z Ie-1 do sygnalizowania prędkości poniżej 10km/h stosuje się tarczę D1, PLK jak zwykle w formie.


Wracając do ciekawostek, pozostańmy jednak na chwilę przy wskaźnikach W8 i D6. Jak pewnie większość osób wie, wskaźniki te obecnie jeśli są bez cyfry, informują o ograniczeniu prędkości do 20km/h. Dlaczego jednak po prostu nie wstawia się na nich dwójki? Odpowiedź jest prosta - brak cyfry na w.w. wskaźnikach jeszcze w oinstrukcji E1 z 1998 oznaczał ograniczenie prędkości do 15km/h. Wstawianie cudów w stylu 1,5 było nie do pomyślenia, więc umownie zastosowano brak oznaczenia cyfrowego - dla przejrzystości. Dopiero zarządzenie nr 152 Zarządu PKP z dnia 7 listopada 2000 r. wprowadziło poprawkę, która zwiększyła tę prędkość do obecnych 20km/h, jednak wygląd wskaźnika pozostał bez zmian.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2017, 21:01:40 wysłana przez UAZownik »
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Naczelnik redaktorów
  • Grupa VII
  • *
  • Wiadomości: 473
  • Siła reputacji: 327
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją, albo ona mnie.
    • Domowy symulator EU07
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Sierpnia 2017, 15:59:51 »
Komnata łamańca...
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 340
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
    • MaciejakS
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Sierpnia 2017, 18:49:38 »
Szczecin Dąbie dba o samowystarczalność gołębi
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Naczelnik redaktorów
  • Grupa VII
  • *
  • Wiadomości: 473
  • Siła reputacji: 327
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją, albo ona mnie.
    • Domowy symulator EU07
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Sierpnia 2017, 15:55:58 »
Ktoś sobie przypomniał o tej zacnej perełce i opuściła wreszcie krzaki.
Przed Państwem jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy, ekscytujący, spędzający sen z powiek złomiarzom EW51!
...a przynajmniej to co z niego zostało.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 332
  • Siła reputacji: 340
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
    • MaciejakS
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Sierpnia 2017, 16:07:36 »
Ktoś sobie przypomniał o tej zacnej perełce i opuściła wreszcie krzaki.
Przed Państwem jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy, ekscytujący, spędzający sen z powiek złomiarzom EW51!
...a przynajmniej to co z niego zostało.
Trzeba to dać komuś, kto zrobi z tego coś w stylu BHP na pociągi retro, bo żeby to nie zostało, to ja nie wiem :/
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 407
  • Siła reputacji: 647
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Sierpnia 2017, 16:10:45 »
Gdyby nie to, że w latach 80 stał odremontowany gdzieś  w jakimś w skansenie to mogłoby go już nie być. Teraz też ponoć są plany jego odremontowania, ale czy to jest na 100% pewne to nie wiem.

Offline Stasiu

  • Global Moderator
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Siła reputacji: 530
  • Stasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezesStasiu prezes
  • BTTW
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Sierpnia 2017, 20:48:52 »
Myślę, że ciekawostką może być najtragiczniejszy wypadek kolejowy na Ziemiach Polski. Mało kto o nim wie nawet w okolicy.
Zdarzenie miało miejsce 24 listopada 1944 r. w Barwałdzie Średnim między Kalwarią Zebrzydowską Lanckoroną a Wadowicami. Ponad 100 osób zostało rannych, a 130 zabitych.
Dyżurny z Kalwarii Lanckorony został rozstrzelany...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kolejowa_w_Barwa%C5%82dzie_%C5%9Arednim
Prościutko, kolejka po lewej, jeden krzyżyk dla każdego

Offline _Marcin

  • Weteran
  • Wiadomości: 127
  • Siła reputacji: 49
  • _Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor_Marcin dyspozytor
  • Elektryk/Ustawiacz Koleje Dolnośląskie S.A.
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Września 2017, 19:31:03 »
A tutaj taki nietypowy ładuneczek: :D
Prądy błądzące, wirowe, zwarciowe....

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 407
  • Siła reputacji: 647
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Września 2017, 10:42:07 »
Tyrystorowe EN57 i ich odmiany w latach 90
Tak wyglądały oryginalne EN57-2001, 2002 i 2003. Był jeszcze 881, ale temu nie było pisane przetrwać. Obecnie te 3 ENki z dawną numeracją 200x jeżdżą pod banderą SKM Trójmiasto z numerami 1828, 1827 i 1826.

EN57-2003 z rozruchem tyrystorowym. Można zauważyć specyficzną zabudowę na dachu członu S.

EN57-881 również ze swoją specyficzną zabudową. Ten egzemplarz po wyprodukowaniu wykonał tylko kilka kursów [ale nie w ruchu planowym] i został pocięty na terenie MD Gdynia Cisowa w 1996

EN57-906 z wózkami od EW58, który nie przetrwał i dziś już fizycznie nie istnieje. Do końca swojego żywota kursował w SKM Trójmiasto.


Zdjęcia pochodzą ze strony Rail Phototrans.
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2017, 09:46:57 wysłana przez Ryszard »

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Naczelnik redaktorów
  • Grupa VII
  • *
  • Wiadomości: 473
  • Siła reputacji: 327
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją, albo ona mnie.
    • Domowy symulator EU07
Odp: Ciekawostki z kolei wzięte
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Września 2017, 13:55:16 »
Hmm.. ciekawe miejsce na termostat.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -