Elektryczna stonka i SBL na bocznicy
A tak na poważnie podchodząc do sprawy zdjęcia Zapychacza... Po te sygnalizatory??? Ktoś wie?Teoria, na szybko, nieambitna
Na pierwszy ogień oklepany temat. Nie zawsze zielone musi być na samej górze. ;) (podg. Placencja)
SKM Trójmiasto uczy, żeby nie kupować za drogich biletów :o :DBo kupiła z inną zniżką. Zniżkę studencką dopłaca państwo przewoźnikowi. Zniżka 50% jest pewnie zniżką handlową przewoźnika i nikt nie dopłaca do pełnej ceny biletu.
Też mógłbym się pomylić, nie da się do tych pięknych kolorowych przycisków dodać opisu choćby takiego: 51% (STUDENT) ?Też tego nie rozumiem. U nas w Szczecinie (tak jak u nich w KM) bilet ulgowy to ulgowy. Nie ma, że uczeń czy emeryt. Kosztuje tylko 0,5 ceny normalnego. Nawet w POLREGIO jest łatwiej bo masz uczniowski i studencki.
Dość rzadki widok. Dziś na szopie dwie siódemki na "warkoczach", 1514+1520. Oczywiście 1520 już ze strzelonym pantografem.Kolprem regularnie jeździ na warkoczach na wahadłach do Zdzieszowic.
A ja mam gratisy z mojego pociągu :P wszystkie zdjęcia wykonane w odległości max 5m od siebie. A z ortografią to już przeszli samych siebie :oMoże nam jeszcze powiesz, że to okno "bezpieczęstwa" było niesprawne ;) Ale tak na serio to trochę przesadzili :D
Linia Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój, słynne ograniczenie do 45km/h ;)Na podjeździe z Piechowic do Szklarskiej Poręby mamy coś takiego:
Co ciekawe - wciąż obowiązuje ono pomiędzy kilometrem 14,200 a 22,300.
Akurat w tym przypadku odcinek z prędkością 45km/k jest z obu stron otoczony odcinkami z mniejsza dozwoloną prędkością (30 i 40km/h), więc W8 nie powinien tam stać.przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)
Tak czy siak, gdyby był, to powinno być na nim także 4,5. Takie wynalazki z przecinkami spotyka się zwłaszcza na wąskotorówkach, widziałem gdzieś nawet W8 z prędkością 0,5 ;)
Ja widziałem 1,5 na Żuławskiej Kolei Dojazdowej na odcinku Jantar Port - Stegna "cmentarz"; nie zrobiłem zdjęciaNa całym odcinku, tj Prawy brzeg Wisły-Sztutowo jest 15 zwolnień 1,5, w szczególności na przejazdach.
przecie 0,5 jest na zwykłym torze także w Stargardzie lub Choszcznie (od strony Szczecina)
Ktoś sobie przypomniał o tej zacnej perełce i opuściła wreszcie krzaki.Trzeba to dać komuś, kto zrobi z tego coś w stylu BHP na pociągi retro, bo żeby to nie zostało, to ja nie wiem :/
Przed Państwem jedyny, niepowtarzalny, wyjątkowy, ekscytujący, spędzający sen z powiek złomiarzom EW51!
...a przynajmniej to co z niego zostało.
Tym razem norweski tramwaj.. :p
Apropo to jest informacja o tym W4 wcześniej (inny wskaźnik [W16?]) ? Czy jest w WOS o tym informacja?Wskaźnika W16 nie widziałem, przeszedłem km dalej gdzie jest kozioł po skasowanej linii do sobieradza. Po za tym stan torów jest fatalny, 20km/h więc sądzę że nie ma takiej potrzeby.
http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/stacja-lublin-zachod-w-dzielnicy-czuby-za-trzy-lata,n,1000006852.html
Szkoda, bo o ile wiem tylko betonowych peronów brakowało spełniających jakieś wymogi, żeby stacja zaczęła działać (dawno temu, nie to o czym pisze kurier).
Obwódki są czarne więc jesy to raczej w8, może z powodu złamania jakiegoś zaczepu jest w takim połozeniu.
W4 w stacji towarowej gdzie nie ma peronów, a na deser na drugim planie semafor wyjazdowy grupowy.
Ten wskaznik W24 to jakas namalowana na kawalku blachy podroba. Ciekawe po co to dziwadło skoro nie da sie tego zaświecic a nic z tym zrobic. Dodam ze jest to jedyny W24 na semaforach wyjazdowych w ta strone, a z tego toru da sie bez problemu wyjechac na tor wlasciwy
w szczególnych przypadkach, określonych wytycznymi organizacji zamknięć torowych w czasie wykonywania planowych robót, wskaźnik W 24 może być stosowany w porze dziennej w postaci przenośnej tablicy nieoświetlonej
W4 w stacji towarowej gdzie nie ma peronów, a na deser na drugim planie semafor wyjazdowy grupowy.
A jaką ciekawostką jest wskaźnik w4? On się nie tyczy pociągów osobowych tylko wszystkich i oznacza miejsce zatrzymania czoła pociągu.
A wskaźnik w8 w opolu jest czynny, "wyświetlany" w razie wjazdu na okreslony tor
Września ma akurat o wiele lepsze atrakcje, ale nie chcę wam psuć przyjemności odkrywania tych dziwów natury.
A ta czarna/zasłonięta tablica to W18, bo nie zbyt pasuje?No właśnie.....
Ja natomiast mam inną ciekawostkę. Na linii 401 SDC-Świnoujście na odcinku SDC - Kliniska oraz Rurka - Goleniów powstają 2 "Samoczynne Blokady Liniowe Dwustawne" o ile można tym to nazwać. Semafory odstępowe będą miały numery tak jak SBL czyli np. 68/69N, a Tarcze To[xx] np. To68. Sam się wybrałem specjalnie po to, by to ujrzeć na Szn Załom. I to po prostu wygląda jak Posterunki Odstępowe automatyczne z białymi słupami :D.
Na screenach Semafory "SBLki" i ich Tarcze, w stronę Szn Dąbie, odcinek Kliniska - SDC
To jest przecież normalna sbl dwustawna, co w tym niezwykłego?Może to, że dwustawne SBL zostały prawie całkowicie wyparte przez przynajmniej trzystawne SBL, a tutaj mamy budowę nowej dwustawnej SBL?
Idea sbl to wlasnie takie posterunki odstepowe automatyczne.
Być może to dlatego, że ta tarcza ostrzegawcza odnosi się do semafora z W18.Żaden semafor nie ma tam W18. Jedyny, który ma W18, to ta właśnie Tarcza Ostrzegawcza, dodatkowo z W1.
Ostatnio na WP pojawił się wg mnie ciekawy artykuł. Zapraszam do lektury. :)Takie ostrzeżenie dla osób "postronnych", artykuł zawiera drastyczne opisy oraz wulgaryzmy ;)
https://magazyn.wp.pl/artykul/prosze-zachowac-ostroznosc-i-odsunac-sie-od-krawedzi-peronu
Pozdrawiam
Coś... Coś się nie zgadza...są 4 opcje :> 1. Coś z bramką trakcyjną? 2. słupek hektometrowy kawałek za tabliczką hektometrową ? 3. to dziwne żółte urządzenie pod tablicą? 4. zardzewiałe dziwne słupy trakcyjne za peronem?
Dobrze widzę dwa krótkie wysięgniki jeden przy drugim?A w czym to przeszkadza?
Udało mi się w końcu skręcić jakiś ciekawy film z typowych dla Ostrowca Świętokrzyskiego manewrów, które są dość nie typowe. Zgadnijcie dlaczego. Film: Ps. Zapraszam na mój kanał :v
Dziwi mnie W27a na 100 ustawione przy torze do bocznicy PKP Energetyka!
Łatwe dałeś, chyba tylko 4 linie mają ponad 380 kilometrów :D Za to najkrótsza ma szalone 49 metrów. Chyba, że jeszcze coś przegapiłem i jest jeszcze skromniejsza.
Łatwe dałeś, chyba tylko 4 linie mają ponad 380 kilometrów :D Za to najkrótsza ma szalone 49 metrów. Chyba, że jeszcze coś przegapiłem i jest jeszcze skromniejsza.Łącznice to też linie, a bywają 3km xD
Wielokrotnie słyszałem komentarze jak tak może jechać lokomotywa z malowaniem CARGO ciągnąc skład pasażerski odpowiadałem że są takie sytuacje w rzeczywistości się zdarzają i szukając filmiku z taką sytuacją znalazłem też coś dziwnego https://youtu.be/-sNU559g3KU?t=3m36s (https://youtu.be/-sNU559g3KU?t=3m36s)
Sygnalizator powtarzający przed rozjazdem przy budce.
Jeśli to miało być tylko podstawienie, to dlaczego lokomotywa była osygnalizowana jak do jazdy pociągowej?Wielokrotnie słyszałem komentarze jak tak może jechać lokomotywa z malowaniem CARGO ciągnąc skład pasażerski odpowiadałem że są takie sytuacje w rzeczywistości się zdarzają i szukając filmiku z taką sytuacją znalazłem też coś dziwnego https://youtu.be/-sNU559g3KU?t=3m36s (https://youtu.be/-sNU559g3KU?t=3m36s)
Sygnalizator powtarzający przed rozjazdem przy budce.
Ale jak sam widzisz dalej to było bardziej podstawienie składu pod EP09. W każdym razie tak wyglądało.
Co do tego sygnalizatora to z tego powodu że semafory wyjazdowe w kierunku Głównego nie stoją zaraz przy peronach. Mnie bardziej interesuje czy on odnosi się do jednego semafora czy do dwóch różnych.Sp ma tabliczkę z oznaczeniem do którego semafora się odnosi, patrząc dalej na film, który załączyłeś widać, że przebiegi najczęściej podawane są właśnie na J3, nomen omen po torze głównym nr 3.
Fajnie wygląda ta Tmka stojąca w peronie :)
Stary formularz rozkazu szczególnego, który znalazłem w muzeum kolei wąskotorowej w Majdanie. Niestety mój smartfon nie jest wyposażony w filtr polaryzacyjny, ale mam nadzieję że pomimo uwiecznionych odbić treść nadal będzie czytelna.
Edit:
Ja będę miał dostęp do komputera to spróbuję obrócić zdjątko. Na telefonie pomimo obracania to po przesłaniu pliku jest on i tak źle zorientowany.
(https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/c/cf/Kartuzy21.JPG)
Bardziej miałem na myśli sygnalizator M a za nim semafor wyjazdowy.
Czyżby któryś z naszych przewoźników odkupił od SNCB te elektrowozy?Lokomotywy kupił DEPOL, przejdą polonizację wraz z naprawą (m.in. usunięcie elementów ze szkodliwego azbestu) w PESA Bydgoszcz.
"Struś pędziwiatr"? A na co to komu... Tak się sprawdza czy skład zjechał z rozjazdów:Jasne ale ta metoda nie zawsze się sprawdza, przykład: Jak wjeżdżasz do Arkadii Zdrój od strony szlaku ES i kierujesz się na jednotor, to przy składzie 600 + metrów, jak spojrzysz w tył przez okno, to nie zobaczysz czy skład już zjechał z ostatniego rozjazdu. Raz, że jak wiesz jest tam łuk, dwa - lasek z obu stron toru.
:D
To teraz zagadka, mamy na forum tylu ,,speców" od sygnalizacji, wskaźników i innych zakamarków Ie-1, że pytanie powinno być banalnie proste ;)
Co to za wskaźnik? Dlaczego tam stoi? Co oznacza? Uważne oko na zdjęciu zobaczy rozwiązanie zagadki.
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/06/12/WP_20180508_12_02_17_Pro.jpg)
Powodzenia ;D
Bez ryflowania ciekawe czyżby kolejna przeróbka?
Oni tam mają wszędzie ręczne zwrotki o.O?
Jak wygląda ich system sterowania ruchem? Magiczny button do semafora Zielone/Czerwone i jedziemy na żywioł?
Zagadka na dziś. Cóż my tu mamy ciekawego na czołownicy?Przez moją stację w poprzednim tygodniu przejeżdżał 1 z wielu towarowych. SKP miał na końcu składu oraz na początku na lokomotywie (tarczki).
Przewód główny, dodatkowy i ... niebieski?No wlaśnie.. i jeszcze coś.. ;)
Mi tam nie chodzi o tarczkę. ;) od razu uprzedzam pytania, jest ona dla ustawiacza, aby miał po ręką.Przewód główny, dodatkowy i ... niebieski?No wlaśnie.. i jeszcze coś.. ;)
Mi tam nie chodzi o tarczkę. ;) od razu uprzedzam pytania, jest ona dla ustawiacza, aby miał po ręką.Chodzi zapewne o gniazdo do jazdy ukrotnionej :-\Przewód główny, dodatkowy i ... niebieski?No wlaśnie.. i jeszcze coś.. ;)
Słabszy sprzęg (50 kN (?)) zamiast standardowego (850 kN(?))?
Kiedy myślisz że to polskie koleje są w złym stanie... a potem znajdujesz cabview z Serbii. I to nie z jakiejś wiochy, ale ze stolicy - Belgradu.
Czy moge się ubiegać o pozwolenie na zrobienie fikcyjnej scenerii wzorowanej na tych ich kolejach? :D Zakochałem się w tych ograniczeniach do 10 km/h. No i te wybebeszone semafory i tarcze ostrzegawcze na czynnych stacjach ;)
A roślinność wygląda jakby trainfun tą dżungle sadził ::)
Lokomotywy class66
(https://3.bp.blogspot.com/-pc9Hsqk3UgE/Vy4-JXu5H7I/AAAAAAAAZ_4/hjCWIcaObv0kF8quD7_PSV2K5x2dO7McgCLcB/s1600/66002_4.jpg)
(http://g3.infor.pl/p/_files/236000/454666img1276_4.jpg)
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/26/FB_IMG_1537996529659.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/0Uzu3)co jest głupie, ale działa, nie jest głupie
(https://img.ttsk.ngo/images/2018/09/26/FB_IMG_1537996529659.jpg) (https://img.ttsk.ngo/image/0Uzu3)
Podawanie przez DR sygnału Rd1 ,,Nakaz jazdy''
Podawanie przez DR sygnału Rd1 ,,Nakaz jazdy''
Sygnał ten do dziś podaje się także we Wrześciu i Szlachcie. Jeśli dobrze pamiętam to gdzieś na podlasiu jest też stacja na której również podaje się sygnał Rd1.
Wybudowany w Gdyni czteroszynowy splot jest jedynym tego typu w Polsce.Przykładowe zdjęcie z mostu w Terespolu:
Wybudowany w Gdyni czteroszynowy splot jest jedynymtego typusplotem dwóch torów o tej samej szerokości w Polsce.
Wybudowany w Gdyni czteroszynowy splot jest jedynym tego typu w Polsce.
Prawidłowo powinno być:CytujWybudowany w Gdyni czteroszynowy splot jest jedynymtego typusplotem dwóch torów o tej samej szerokości w Polsce.
Przeglądając YouTube znalazłem film o taboże dla PKP.
https://youtu.be/LTSk7cMEBpo (https://youtu.be/LTSk7cMEBpo)
Poprawione, dziękuję za zwrócenie uwagi.Przeglądając YouTube znalazłem film o taboże dla PKP.
https://youtu.be/LTSk7cMEBpo (https://youtu.be/LTSk7cMEBpo)
Taboże? Gołoboże? Mieszkasz w muchomoże?
A jaki jest to problem ułatwić pracę maszyniscie? Czyli zasygnalizować mu swój pobyt na peronie np. zapalić latarkę w telefonie (nie oślepiając go), machnąć odblaskiem (od reflektorów będzie widział że coś tam się świeci), na peronie może są działające lampy.
Kompletnie pijany maszynista został zatrzymany przez policję w Imielinie na Śląsku. Mężczyzna jeździł lokomotywą w okolicy niestrzeżonego przejazdu kolejowego raz w jedną, raz w drugą stronę. Zwróciła na to uwagę pracownica pobliskiej nastawni i wezwała policję.
Mężczyzna został zatrzymany w rejonie ulicy Drzymały w Imielinie. Okazało się, że 51-latek ma w organizmie 2,98 promila alkoholu.
Sprawa trafi do sądu. Maszyniście grozi kara do 2 lat pozbawienia wolności.
Z okazji dnia kolejarza firma postanowiła obdarować pracowników drobnym, słodkim upominkiem 🙂