http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/stacja-lublin-zachod-w-dzielnicy-czuby-za-trzy-lata,n,1000006852.htmlWiadomość z 2013 roku, sama stacja planowana była już wiele lat temu (jeszcze przed transformacją ustrojową). Jeśli komuś się chce odpalić google maps to na północ od pętli autobusowej Widok (tuż obok) jest wiadukt i pylony drugiego, nigdy nie wybudowanego, które pamiętam stały od zawsze za mojej obecności na tym świecie, czyli ponad ćwierćwiecze. Już wtedy zarzucono budowę stacji, która była prawie ukończona (te dwa wiadukty miały prowadzić na południe dzielnicy Czuby, obsługując ruch do i ze stacji). Jak się domyślacie reaktywowany projekt jest kompletnie zapomniany. Szkoda, bo o ile wiem tylko betonowych peronów brakowało spełniających jakieś wymogi, żeby stacja zaczęła działać (dawno temu, nie to o czym pisze kurier).
Trafiłem na powyższe, bo jak się domyślacie znam Lublin od lat i chciałem znaleźć plany stacji, którą pamiętam (obecnie jest tam sporo zmian, wielki remont, rozmontowywanie torów i inne historie) no i doszedłem do ciekawych rzeczy jak powyższa kaczka dziennikarska: otóż w planach oprócz znajdującego się na Tatarach dworca Lublin północny podobno jest stacja Lublin Tatary. No jak w mordę strzelił górka rozrządowa i bocznica. Więc albo jestem tępy i plan uwzględnia stację towarową, albo plan jest równie rzetelny co powyższy artykuł, albo co najciekawsze przywrócili 4tą klasę w pociągach i pasażerowie znowu jeżdżą w węglarkach lub czymś mocno podobnym:D