"Struś pędziwiatr"? A na co to komu... Tak się sprawdza czy skład zjechał z rozjazdów:
Jasne ale ta metoda nie zawsze się sprawdza, przykład: Jak wjeżdżasz do Arkadii Zdrój od strony szlaku ES i kierujesz się na jednotor, to przy składzie 600 + metrów, jak spojrzysz w tył przez okno, to nie zobaczysz czy skład już zjechał z ostatniego rozjazdu. Raz, że jak wiesz jest tam łuk, dwa - lasek z obu stron toru.
A teraz z innej beczki, podróż daleko wstecz:
Kilka prawdziwych cytatów z książki „The Encyclopedia of Trains and Locomotives” (autorzy: Ross, Boocock, Brown, Lawford, Solomon), w przekładzie z j. angielskiego - „Lokomotywy Encyklopedia”, którą dziś przeglądałem w Bibliotece, opisującej m. in. ten widoczny na filmie „parowóz jednoszynowy” Lartigue’a (nazwisko konstruktora):
„Z technicznego punktu widzenia nie była to kolej jednoszynowa, ze względu na zastosowanie A – kształtnych, stalowych podpór utrzymujących na szczycie szynę oraz szyn prowadzących z każdej strony podpory w ¼ wysokości od ziemi. Po nieudanych próbach w Belgii i Francji, konstruktor przeniósł się do Irlandii. Miasto Ballybunion zainteresowane było stworzeniem połączenia z Listowel, oddalonego o 14,9 km.” (...) „Pierwszy pociąg ruszył 29 lutego 1888.”.„Podwójne lokomotywy, z kotłem oraz skrzynią ogniową, z każdej strony szyny nośnej, zdolne były prowadzić pociągi o ciężarze 142,2 t w terenie płaskim oraz 71,1 t przy nachyleniu 10 ‰. Szyna nośna ściskana była z obydwu stron przez trzy koła wiązane.”.„Sekcje torowiska mogły być przesuwane na boki, umożliwiając przecinanie się linii - w podobny sposób przeprowadzano łączenie toru.
A teraz najlepsze, autentyk: „Głównym problemem było zachowanie równowagi: w przypadku przewożenia fortepianu, wykorzystywano krowę do zrównoważenia ciężaru"
„(...) linia użytkowana była przez 36 lat - do uszkodzenia podczas wojny domowej”.„Ostatni pociąg udał się do Listowel 14 października 1924; linię zdemontowano i przekazano na złom.”
Nie wspomniano nic o rozwijanej prędkości ale z pewnością do magleva mu daleko