Autor Wątek: Darmowy maszynista  (Przeczytany 2509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Siła reputacji: 563
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 18688km
  • Trains Routed: 5006
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Styczeń 2018, 15:22:58 »
Bo kiedyś w rozkładzie jazdy był czas i jak długo dany pociąg gdzie ma stać i ruch szedł bez problemowo jak w rzeczywistości i mogłeś sobie wpuszczać na spawny ile chcesz a teraz otwierasz spawny lub nową stacje i czekasz pół godziny na szlak do jakiejkolwiek stacji gdzie znowu staniesz na półgodziny bo dalej korki i jesteś expresem 10 w kolejce teraz to wszystko się skomplikowało i wchodzenie dyżurnych na półgodziny na stacje typowo przelotowe bez peronowe nie pomagają w usprawnieniu ruchu tak samo jak dyżurni którzy nagle gdzieś znikają z rozkładami i pociągi jadą offem nie każdy umie używać /swdr co też robi problemy.

Offline eM8Ka

  • User
  • Wiadomości: 34
  • Siła reputacji: 12
  • eM8Ka dróżnik obchodowyeM8Ka dróżnik obchodowy
  • Do zobaczenia na szlaku!
  • Distance Travelled: 5126km
  • Trains Routed: 118
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Styczeń 2018, 15:42:19 »
To już nie wiem jakim cudem ja jeżdżę. Bez supportea, trafiam na spawny otwarte i jeżdżę sobie kiblem. Jakby spawny były cały czas otwarte to bym nie miał życia - TD2 24h ;) I nie wiem, czy czasem nie mylicie pojęć "liczba slotów" i "otwarte spawny".

Liczba otwartych spawnów jest funkcją liczby i rodzaju dostępnych stacji. Liczba slotów nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia. Liczba pociągów jakie dyżurni są w stanie sprawnie obsłużyć na swoich stacjach jest mniejsza, niż liczba slotów (być może administracja ma nawet stosowane dane, moje pochodzą z obserwacji sytuacji w TD). Oczywiście wzrosłaby, może nawet przekroczyła liczbę slotów gdybyśmy regularnie mieli po 15-20 otwartych stacji. Zwiększysz liczbę slotów -> zatkasz stacje pociągami.

Proponuję przyjrzeć się kiedy spawny są zamknięte. Ma to miejsce, gdy stacji jest mało lub gdy dostępne są tylko stacje małe. Przykładowa sytuacja
- Szymankowszczyznice 5/30
- LCS Wielichowo 2/30
- Buk2-scs 1/5
- Lisiczki 1/5
Zadanie:
Proszę otworzyć spawn i ułożyć dl nowego pociągu sensowny (3-4 stacje) rozkład jazdy ze stacji Szymankowszczyznic do LCS Wielichowo.
Odpowiedź do zadania:
Nie da się.
Uzasadnienie:
Co z tego, że Szymankom i Wielichowu wystarczy przepustowości skoro nie mają dokąd wysłać pociągów? Bo Buk się zaraz zapcha.

Problem leży nie w liczbie slotów, a w liczbie dyżurnych!
Z jednej strony mamy bariery zniechęcające do dyżurowania - obowiązek TSa i ciągle dość mały wybór scenerii o różnym stopniu trudności, z drugiej dyżurowanie jest trudniejsze od jeżdżenia w związku z czym dobrych dyżurnych brakuje.
Scenerie się tworzą powoli, bo są wysokie wymagania (oczywiście można wyprodukować 100 beznadziejnych, niezgodnych z przepisami i rzeczywistością scenerii, ale jaki to miałoby sens?). W SWDR3 mają być blokady, zobaczymy jakie będą wtedy zarządzenia administracji co do TS.

« Ostatnia zmiana: 18 Styczeń 2018, 15:47:06 wysłana przez eM8Ka »

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 350
  • Siła reputacji: 563
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 18688km
  • Trains Routed: 5006
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Styczeń 2018, 15:49:16 »
Kiedy brakuje darmowych tych 20 slotów to nie da się kliknąć w ten dymek trybu MULTIPLAYER gry wieloosobowej i u góry miga BRAK DOSTĘPNYCH SLOTÓW.
A gdy stacje kończą lub jest za duży natłok zamykają spawny bo albo muszą wysłać wszystkie pociągi z rozkładów i wyjść albo jest korek na stacjach.
Zamknięte spawny = dymek z przyciskiem REQUEST / Brak darmowych maszynistów = blokada przycisku maszynistom do wyboru składu.

Gdy nie ma spawnów albo ktoś mówi że otworzył a wy dalej nie widzicie musicie wyjść do menu głównego i jeszcze raz kliknąć dymek dla maszynistów
to odświeża te dymki które się automatycznie czasami nie odświeżają że już można się gdzieś zrespić i tak dalej by można było tłumaczyć.

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 249
  • Siła reputacji: 328
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4968km
  • Trains Routed: 2149
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Styczeń 2018, 15:51:07 »
W SWDR3 mają być blokady, zobaczymy jakie będą wtedy zarządzenia administracji co do TS.

Mam szczerą nadzieję, że się nie zmienią. Już widzę sytuację jak Matz zamyka tor szlakowy, albo wprowadza TZP. Zaraz by jakiś gamoń napisał skargę "bo on nie przyjmuje ode mnie pociągów a od innych tak"... Trzeba siedzieć na TSie aby sprawniej się komunikować w sytuacji kryzysowej.

Po za tym - oh come on jaka jest przyjemność z siedzenia nie mając do kogo gęby otworzyć? Obecny wymóg, nie dość że pożyteczny to jeszcze można pogadać, pośmiać się, ponabijać z bardziej nierozgarniętych mechaników i wyczekiwać odgłosu radiostopu na kanale  ;D

Na koniec dodam tylko swoje spostrzeżenie, że osoby które najbardziej płaczą o ten wymóg nie uczestniczą aktywnie w życiu TDka. Nie dyżurują, rzadko albo wcale nie jeżdżą, ale do marudzenia na forum to są pierwsi.
Dla kontrastu - osoby aktywne w społeczności, które widuję niemal codziennie w grze i na TS zapewne nadal by korzystały z TSa nawet gdyby nie był obowiązkowy 8)
« Ostatnia zmiana: 18 Styczeń 2018, 15:56:05 wysłana przez Ares28 »

Offline Kacper9

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 939
  • Siła reputacji: 310
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
  • Distance Travelled: 11703km
  • Trains Routed: 3678
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Styczeń 2018, 15:56:54 »
Zacytuje odpowiedź uetama do tego pytania:
Cytuj
shafter
10:54 AM
Ja czekam az zniknie obowiazek TS
Moze wroce na dyzurkie czasem
I uetam:
Cytuj
   
uetam
11:01 AM

W nowym swdr już będzie czat Z dźwiękami I zakładkami (chyba)
to się zniesie
Nie jest to zapewne oficjalne zdanie, ale coś zapowiada ;), a to cos jet dobre.
Wypadkowa TD2.

Offline greg86

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1019
  • Siła reputacji: 70
  • greg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezesgreg86 prezes
  • SJZ
  • Distance Travelled: 2196km
  • Trains Routed: 297
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Styczeń 2018, 16:12:06 »
Kacper9: liczę, że to prawda, bo może jeszcze nie będę musiał ostatniego gwoździa do trumny TD2 wbijać ;)

Offline Matz32

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 277
  • Siła reputacji: 814
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
  • Distance Travelled: 5518km
  • Trains Routed: 7655
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Styczeń 2018, 16:20:06 »
Ja tam niemam problemu z kims pisac jesli sytuacja tego wymaga na czacie ale przy duzym ruchu trza przyznac  latwo o nim zapomniec lub idzie to wolniej niz glosowo i to chyba logiczne  ze mamy  w tym TSie namiastke Radia jak na prawdziwej koleji mimo ze niektorzy stawaja okoniem jesli sie od nich wymaga np.  poprawnej formy zapowiedzi.....( niewiadomo co kto i do kogo - a potem  pretensje). Pozatym niehce przypominac jak dzialal ten pseudo telefon  w starym SWDR i lie spin bylo . Dlatego nielicze na sciagniecie tego obowiazku tym bardziej ze ruch raczej bedzie rosnac, a czat  prowadzenia ruch nieulatwia wrecz jeszcze bardziej spowolni - mimo pewnych minusow TS ciezko sobie wyobrazam niektorych na dyzurce :D

Wracajac do wolnych slotow zostalo ustalone dawno  ile ma ich byc  i raczej bym nic niezmienial. Co do ilosci otwartych spawnow to temat wraca jak bumerang. Ile razy mam sam spawny otwarte jako jedyny ale tez niezawsze mam ochote sie uzerac z innym lub  robie tez cos innego na kompie oprocz odpalonego TD,nie mozna niestety nikogo do otwarcia zmusic. Pozatym problem jest skomplikowany a kazdy ma inna teorie do tzw KORKOW...dopoki nie wypracujemy w koncu jakis lepszych standardow rozgrywki to  ruch bedzie szczerze mowiac mierny...samemu mi sie marzy 50 poc w ruchu co moim zdaniem jest juz mozliwe, ale to by trza niektorym dac przyslowiego kopa w dupe zeby sie ogarneli lub odpuscili dyzurowanie.
« Ostatnia zmiana: 18 Styczeń 2018, 16:30:04 wysłana przez Matz32 »
Buduje sie : Sosnowo i Projekt Linia 139/Aglomeracja Gornoslaska
Moje foty kolejowe https://www.facebook.com/Matz32

Offline Husarz

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Siła reputacji: 538
  • Husarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezesHusarz prezes
  • Distance Travelled: 1533km
  • Trains Routed: 5503
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Styczeń 2018, 17:22:26 »
Co do aspektów poruszonych wyżej mamy następujący dylemat: z jednej strony jest jęk o zamknięte spawny, a z drugiej już po spawnie o długi czas oczekiwania na wyjazd. Tak jak zaznaczył kolega @eMKa problem leży w braku dyżurnych, zwłaszcza tych ogarniętych. Co po osobie, która zasiądzie na stację o 15.00, a o 15.15 stwierdzi, że znudziła mu się ta stacja i zmieni posterunek, który obsadza. To samo tyczy się stałych blokad, gdy osoba deklaruje się na stałe połączenie na określony czas, a po godzinie stwierdza, że już mu się nie chce. Ja rozumiem życie prywatne itd., ale w większości przypadków to aspekty w stylu: "ale ta stacja jest gupia", albo "nie dyżuruję, bo dyżuruje ten i tamten, a go nie lubię" mają największy wpływ na brak należytej przepustowości, płynności i jakości prowadzenia ruchu.
5448

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 95
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4147km
  • Trains Routed: 1064
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Styczeń 2018, 19:01:43 »
Stałe połączenie jest doskonałe gdy dyżuruję na dwóch sceneriach i jedna to jest po prostu długi dwutor, jak Skrzynki. Fajne przedłużenie szlaku Sk z Tomaszowa, pozwala krzyżować i wyprzedzać bez większych problemów i widząc, że na dany szlak jest kolejka już najbidniej kwadrans (ach ten TS) to ekspresa czasem proszę do niej wpisać już przy wyjeździe z Tomaszowa, zaznaczając, że wyjeżdżałby ode mnie dopiero za 10-15 minut. Gorzej jak się łączy na 9 stacji-6 jest w różnych dziwnych blokadach. Mówię tu głównie o fikcyjnych sceneriach. Wtedy pisanie rj to łażenie, czytanie co kto i jak.

Moja recepta na podniesienie przepustowości? Więcej stacji rozmiarów BB, Tomaszowa czy wręcz Wrocławia. Przelotówki są spoko, ale mając otwarte tylko przelotówki, zwłaszcza z jednotorem, prowadzenie ruchu staje się niezwykle uciążliwe. Zapowiesz skład na mijankę, odczeka, przejedzie te kilka kilometrów i czeka znowu na następny skok w mijance. 5 minut jedziesz, kwadrans stoisz. Co tu dużo mówić, padaka.

Offline Mistrzu

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Siła reputacji: 196
  • Mistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezesMistrzu prezes
  • Distance Travelled: 5017km
  • Trains Routed: 1282
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Styczeń 2018, 19:45:33 »
Mysle ze powodem braku dyzurnych jest mala ilosc stacji. W godzinach szczytu naprawde ciezko obsadzic cos wiekszego i ciekawego, a znaczna czesc stacji jest prywatna i dostepna tylko dla wybranych.
Wirtualna Grupa PKP
Spółka PKP CARGO
Mistrz BZW Mistrzu PC/2

Offline TowarowyPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Siła reputacji: 130
  • TowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezesTowarowyPL prezes
  • Młodszy Dyżurny Ruchu
  • Distance Travelled: 1275km
  • Trains Routed: 977
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Styczeń 2018, 19:54:20 »
Mysle ze powodem braku dyzurnych jest mala ilosc stacji. W godzinach szczytu naprawde ciezko obsadzic cos wiekszego i ciekawego, a znaczna czesc stacji jest prywatna i dostepna tylko dla wybranych.
Albo nie wpisane w SWDR ;)

Offline MrKarakan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Siła reputacji: 149
  • MrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezesMrKarakan prezes
  • Distance Travelled: 3202km
  • Trains Routed: 931
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Styczeń 2018, 20:18:53 »
Ja tam fabem ts3 nie jestem - ale w pełni rozumiem. Przy obecnym sposobie sterowania ruchem obowiązek bycia na team speaku nie powinien być zniesiony, nawet przy wypasionym czacie: po prostu byłby bałagan.
Jako cel jednak uznaję zniesienie obowiązku siedzenia na ts, ale dopiero gdy ruch zostanie ogarnięty i uspokojony poprzez wprowadzenie godzin odjazdów jak w SWDR1.
Pozdro!

Offline LisiczekPL

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Siła reputacji: 32
  • LisiczekPL dyżurny ruchuLisiczekPL dyżurny ruchuLisiczekPL dyżurny ruchuLisiczekPL dyżurny ruchuLisiczekPL dyżurny ruchuLisiczekPL dyżurny ruchu
  • ET22
  • Distance Travelled: 1829km
  • Trains Routed: 182
Odp: Darmowy maszynista
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Styczeń 2018, 23:07:31 »
Jestem tego samego zdania co pan powyżej. Odpuściłem sobie dyżurowanie z powodu obowiązku TS3. Ja po prostu nie mogę się skupić kiedy 30 osób krzyczy na raz, z czego połowa próbuje się spytać o zgodę na wyprawienie, a druga połowa gada o bzdurach. W przypadku kiedy na takim TSie była obowiązkowa cisza, a jedynym wyjątkiem by były rozmowy które dotyczą prowadzenia ruchu w danym momencie, czyli zapowiadanie itp, wtedy siedzenie tam było by o wiele mniej męczące (przynajmniej dla mnie). Rozumiem że jest możliwość przełączenia się na pusty kanał, ale co mi to da skoro i tak wszyscy siedzą na jednym kanale i bym musiał się przełączać co dwie minuty? Inna sprawa, że nikt nie siedzi na kanale swojego posterunku tylko wszyscy na jednym kanale, przez co jest jeden wielki harmider.