Tak, ja jestem autorem tego filmu
Linia 248 i 253 są zarządzane przez Pomorską Kolej Metropolitalną S.A., a nie jak zwykle przez PKP PLK. W związku z tym, obowiązują nie niej inne instrukcje. Różnią się niektóre wskaźniki i sposób prowadzenia ruchu kolejowego. Odpowiedź na to znajdziesz w instrukcji PKM - 03. Krótko mówiąc o tym wskaźniku. Jak widzisz semafory samoczynne na PKM są dość "dziwnie" rozmieszczone. Jest to ze względu na to, że na całej linii jest zamontowany system ETCS poziomu 2, jeśli on działa w trybie pełnego nadzoru (FS), lub trybie jazdy na odpowiedzialność człowieka (SR) - sygnalizacja przytorowa (semafory, wskaźniki) nie jest potrzebna. Po prostu finansowo nieopłacalne było budowanie semaforów we wszystkich miejscach gdzie powinny być, tylko dlatego, żeby za parę lat je usunąć. Obecnie muszą być, bo ETCS jest wyłączony, ze względu na linie styczne PKP PLK, na których go nie ma. Wskaźnik końca zezwolenia na jazdę informuję maszynistę, że do tego miejsca może dojechać, aby nie zająć kolejnego odstępu blokowego tzn. ustawiony jest obecnie zamiast semafora samoczynnego. Informacja o zajętości, lub niezajętości ostępów przed pociągiem przekazywana jest maszyniście za pomocą komputera.
Od stycznia 2020r. na PKP PLK taki wskaźnik będzie nosił oznaczenie W ETCS 10