Autor Wątek: WiP/Prace w toku: OpenBAHN (faza zarodkowa!)  (Przeczytany 1017 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1189
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« dnia: 21 Listopad 2017, 16:29:30 »
No cóż, po raz drugi temat zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach i bez powodu. Zakładam go po raz trzeci, ponieważ nie widzę powodu by jeszcze raz o tym napisać. Jeśli któremuś z moderatorów przyjdzie do głowy po raz kolejny usunąć ten wątek, proszę o poinformowanie mnie na PW z podaniem powodu.

Już nie mam siły pisać tego samego po raz trzeci, więc tylko opiszę skrótowo: OpenBAHN to projekt robiony już nie w C#, a w Godot Engine (stąd też wiem od razu że prawie nikt nie będzie go współtworzył, ale przynajmniej baza jest) mający na celu "zastąpienie" bardzo kosztownego oryginalnego JBSS BAHN. Jeśli ktoś nie wie co to jest, odsyłam do http://jbss.de/ (strona po niemiecku, francusku i angielsku). Projekt jest w fazie 0, czyli budowanie kodu podstawowego, na który składają się m.in. tory, poruszanie kamerą. W fazie Alpha projekt skupi się nad różnymi fiuczerami oraz zostaną dodane pociągi. Beta, itd. jeszcze nie mają określonego celu.

Program w danej formie rozwija się od 2 tygodni, mam nadzieję, że znowu nie zostanie porzucony i liczę na sukces.

Link: https://github.com/jakubg1/OpenBAHN3D

Aha, proszę nie zwracać uwagi na "3D" w nazwie, po prostu program póki co jest w 2D, ale po ogarnięciu kodu podstawowego będzie przenoszony na 3D.

I tradycyjnie, jeśli komuś chciałoby się mi i carmelowi4a pomóc (na co szczerze nie liczę) zapraszam na PW, prosiłbym o podanie nicku na GitHub.

Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: 21 Listopad 2017, 16:31:09 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1189
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Listopad 2017, 21:19:35 »
Żeby nie być gołosłownym, oto postępy nad programem.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1189
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:37:09 »
No to czas na kolejne nowości :) Na początek - ostatnio OpenBAHN doczekał się nowej ikony (załącznik).
Co do samego projektu - projekt nie umarł. Rozwija się powoli ze względu na to, iż w ostatnich miesiącach dyskusje dotyczące symulatora miały charakter koncepcyjny. Sporo ułatwień będzie między innymi przy układaniu torowiska i sieci trakcyjnej. Najbliższe miesiące będą poświęcone na projekt, który będzie stanowił główną bazę - edytor modeli.
OpenBAHN będzie posiadał własny system modeli, składający się z czworokątów. Każdy taki "kąt" - punkt - będzie mógł być przesuwany w każdej osi. Oczywiście edytor będzie intuicyjny i idiotoodporny. Co do tekstur, będą one oddzielne od modeli. Każda paczka tekstur będzie przyporządkowana do konkretnego modelu, będzie ona składała się z wielu obrazków, do każdego obrazka będzie przyporządkowana nazwa prostokąta.
Jeszcze jedno: bardzo fajnym aspektem będzie możliwość modelowania każdego elementu (wózków, pantografów, drzwi, foteli, okien, reflektorów itd) osobno, oraz osobno samej budy. Potem będzie trzeba tylko dołączać odpowiednie modele w odpowiednich pozycjach. Raz, że to ułatwi tworzenie nowych modeli, dwa, że w przypadku użycia danego elementu 50 razy wystarczy poprawić raz sam element, trzy, zmniejszy to rozmiar ogólny zasobów.

Brzmi to dosyć egzotycznie, aczkolwiek w najbliższych miesiącach będę powoli wytłumaczał dokładniej aspekty techniczne tego programu :)

Gorąco zachęcam wszystkich obeznanych w Godocie (czyli nikogo) do uczestnictwa w projekcie, w ciągu ostatnich kilku miesięcy nikt nie dołączył!

Pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2018, 17:49:14 wysłana przez jakubg1 »

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4167km
  • Trains Routed: 1092
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:48:42 »
Brzmi ciekawie. Nie wiem co to jest Godota, czuję się wiec idealnym kandydatem to testów idiotoodporności programu. Tak całkiem poważnie to lubię szukać dziury w całym (jak nie znajdę to dowiercę) i sprawdzać czy system jest odporny na gamonia.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1189
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:52:21 »
Nie wiem co to jest Godota[...]
Nie Godota, a Godot. Godot to taki open-sourcowy silnik graficzny przeznaczony do tworzenia różnorakich gier, programów itd. Posiada całkiem rozbudowany interfejs (ciekawostka: interfejs Godota jest napisany w nim samym). Posiada support różnych ciekawych rzeczy (np. pauza, tłumaczenia, fizyka ciał itp) bez konieczności dołączania ich bezpośrednio do kodu. Jako język używa dedykowanego GDScript, jest to coś pomiędzy Lua a Pythonem :)

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Online Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 4167km
  • Trains Routed: 1092
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Styczeń 2018, 17:58:15 »
To już nieco bliżej. Nie znam tego języka, ale mogę jako użyszkodnik testowy poszukać dziur, luk w systemie odporności na matoła i innych niepożądanych rzeczy. Musiałbym mieć program z opcją monitorowania jego stanu, czyli coś co zapisuje loga lub podobne, żeby łatwo wrzucić raport z tego co udało mi się zepsuć.

Offline jakubg1

  • Supporter
  • *
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1189
  • Siła reputacji: 11
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
  • Distance Travelled: 1341km
  • Trains Routed: 340
Odp: OpenBAHN (faza zarodkowa!)
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Styczeń 2018, 18:36:18 »
Logowanie oczywiście będzie, nie wszystko na raz :P Z innych takich pierdółek to będzie też autozapis, autoupdater i system automatycznego raportowania crashy. Ale to już jak ktoś kiedyś ewentualnie zrobi jakiś serwer na forum, raporty itd.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej