No to czas na kolejne nowości
Na początek - ostatnio OpenBAHN doczekał się nowej ikony
(załącznik).
Co do samego projektu - projekt nie umarł. Rozwija się powoli ze względu na to, iż w ostatnich miesiącach dyskusje dotyczące symulatora miały charakter koncepcyjny. Sporo ułatwień będzie między innymi przy układaniu torowiska i sieci trakcyjnej. Najbliższe miesiące będą poświęcone na projekt, który będzie stanowił główną bazę -
edytor modeli.
OpenBAHN będzie posiadał własny system modeli, składający się z czworokątów. Każdy taki "kąt" - punkt - będzie mógł być przesuwany w każdej osi. Oczywiście edytor będzie intuicyjny i idiotoodporny. Co do tekstur, będą one oddzielne od modeli. Każda paczka tekstur będzie przyporządkowana do konkretnego modelu, będzie ona składała się z wielu obrazków, do każdego obrazka będzie przyporządkowana nazwa prostokąta.
Jeszcze jedno: bardzo fajnym aspektem będzie możliwość modelowania każdego elementu (wózków, pantografów, drzwi, foteli, okien, reflektorów itd) osobno, oraz osobno samej budy. Potem będzie trzeba tylko dołączać odpowiednie modele w odpowiednich pozycjach. Raz, że to ułatwi tworzenie nowych modeli, dwa, że w przypadku użycia danego elementu 50 razy wystarczy poprawić raz sam element, trzy, zmniejszy to rozmiar ogólny zasobów.
Brzmi to dosyć egzotycznie, aczkolwiek w najbliższych miesiącach będę powoli wytłumaczał dokładniej aspekty techniczne tego programu
Gorąco zachęcam wszystkich obeznanych w Godocie (czyli nikogo) do uczestnictwa w projekcie, w ciągu ostatnich kilku miesięcy nikt nie dołączył!Pozdrawiam