Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż  (Przeczytany 2398 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sprytny_Zbys

  • User
  • Wiadomości: 26
  • Siła reputacji: 490
  • Sprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezesSprytny_Zbys prezes
Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« dnia: 14 Stycznia 2021, 01:37:49 »
Hejka,
Czemu żadna z postaci na sceneriach w peronach nie ma walizki? Czyżby kolej służyła tylko jako środek transportu osób? A gdzie te wielkie walizy, szmery, bajery i rowery? :)

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Stycznia 2021, 02:50:31 »
Wymodeluj, przekaż osobie odpowiedzialnej za implementacje do symulatora i gwarantuję Ci że na peronach pojawią się walizki.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Stycznia 2021, 04:35:21 »
@trainfun09 Z tymi gwarancjami, to ja był bym ostrożny na Twoim miejscu ;-)

@Sprytny_Zbyś jak już wymodelujesz, to nie ograniczaj się tylko do samych bagaży. Jest do nich transport przecież: https://td2.info.pl/inna-tworczosc/modelowanie/msg69654/#msg69654 Załatw dźwięki jazdy tego cuda, ponagrywaj animacje ładowania i rozładowywania, napisz fizykę do tego, żeby te animacje miały jakiś sens. Oczywiście Potrzebne byłyby nowe modele i cała logika osób zajmujących się ładowaniem/rozładowywaniem. itd, itd ;-). Dla hardorowych graczy, powinna być losowa opcja 'zgubiony bagaż" i "wściekły pasażer", więc od razu potrzebna była by kolejna postać - kierownika pociągu, który będzie przyjmował na klatę wszystkie skargi z tym związane, oraz okienko z reklamacjami - więc trochę modeli dworców z wnętrzem by się przydało od razu. Tak więc masz już robotę na najbliższe trzy lata - do dzieła. Zrobimy wersję TD2 - pasandżer edyszyn ;-) No i SOK, myślę, że bez tego taka wersja byłaby zbyt uboga, w końcu to realny symulator, jest pasażer, musi być SOK i mandaty - nie zapomnij ;-)


Offline Czarodziej

  • Weteran
  • Wiadomości: 42
  • Siła reputacji: 156
  • Czarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezesCzarodziej prezes
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Stycznia 2021, 09:49:16 »
Dlaczego go wyśmiewacie? Przecież on tylko pytał o dekoracje na peronach. Bagaże, walizki wydają się w sam raz na naukę modelowania, dodawanie dekoracji na sceneriach to pierwszy krok do nauczenia się obsługi edytora. Sprytny_Zbys, samo się nie zrobi, ale jak ci się chce, to spróbuj :)

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Stycznia 2021, 17:30:43 »
Mam wrażenie że nawet administrator napisał w tonie nieodpowiednim dla osoby która nie rozumie dlaczego tych bajerów zwyczajnie nie ma. Oczywiście -tak jak tradycyjne 12 dań w święta - tak zdążyły się pojawić już po prostu zbędne wypowiedzi o tym co kto może zrobić kiedy i jak i nie mówiąc o słynnym już "samsezrup". Jak się nauczymy kiedyś może reagować odpowiednio na pytania na forum (pomijając że jeżeli to ma być zapytanie pretensjonalne, to chyba jesteśmy nadwrażliwi) to może kiedyś nauczymy się robić reklamę symulatora inną niż live'y Avalkiza. Lepiej naprawdę się nie odzywać niż pisać głupoty, bo nikt nie ma od razu szklanej kuli by wiedzieć od razu co się dzieje w symulatorze i dlaczego tak było jak nie jest.

Najprościej jak się da po prostu powiedzieć - projekt ten zwany Train Driverem skupiał się przede wszystkim w nowej odsłonie w początkowej fazie na innych mankamentach, które były najpotrzebniejsze - optymalizacja, rekonstrukcja systemu magicznych lasków, czy wymiana tekstur na takie, których ktoś nie namalował w paincie i nie wkleił w odpowiedni plik. Trwało to kilka lat, a że 5 lat to jak na symulator "tworzony przez ludzi posiadających życie prywatne" jak to się bardzo popularnie mówi to jego ścieżka rozwoju nie pozwoliła na to, aby skupiać się na mankamentach dworcowych, albo przynajmniej jak się zajmuje zespół developerów i modelarzy priorytetami (np. kabinami do nowych pojazdów których tak bardzo brakuje), to mimo dyskusji nad właśnie takimi mankamentami gdzieś w odmętach świata przepada to i dlatego w związku z tym się to nie rusza. Osobiście nie widziałem jeszcze takiego tematu na temat detali życia dworcowego, także też uważam że to ciekawy temat.

No właśnie - ale można odciążyć developerów naszym własnym działaniem ;). W momencie gdy oni piszą fizykę do nowego pojazdu, my możemy przejść się na spacer na dworzec z aparatem i sfotografować obiekt stacyjny, który naszym zdaniem jest istotny, a nie ma go w symulatorze. Ja kiedyś taki krok poczyniłem i stwierdziłem, że nie ma ciekawej barierki zabezpieczającej przed wejściem dla osób postronnych i voila - po wrzuceniu zdjęć barierki i minimum danych z wymiaru powiedzmy nawet szerokości barierki, chudya w wolnym swoim czasie wymodelował ten obiekt i dziś możemy go podziwiać np. w Bargowicach na przejściu służbowym. A tylko zrobiłem tego odpowiednie zdjęcia, nic więcej, choć tyle dla projektu :P
Spoiler: pokaż


Ktoś poszedł o krok dalej - dodał animowanych pasażerów z gotowca silnika Unity (ale już będąc developerem) - i teraz na peronach i w pociągach rzeczywiście mamy pasażerów. Czy zatem problemem by było postawienie w dobrym (nie domowym, najlepiej ze światłem pochmurnego dnia tak aby nie tworzyły się zbędne cienie, odsyłam do poradnika Sabyryna) świetle walizki czy innego bagażu, wysłanie zdjęć z każdej strony na wątek z modelami, a wtedy każdy nawet początkujący modelarz jest możliwe że wymodeluje i wprowadzi to developer do silnika Unity - i mamy walizki w Symulatorze, które jako obiekt jak każdy inny w edytorze będziemy w stanie postawić.

Ale oczywiście zalecam także spróbować w wolnym czasie skorzystać z blendera - xoorbes naprawdę może odesłać ci (zresztą nawet nie musi bo to wszystko jest na yt) milion poradników na temat stworzenia obiektu w tym darmowym programie wraz z wytycznymi których trzeba się trzymać aby model był poprawnie wykonany. Masz ku temu specjalny kanał na mattermoście. Nie każdemu modelowanie idzie, nie każdy ma czas, dlatego nie każdy się łatwo i szybko tego nauczy. Trzeba zaznaczyć też, że nie każdy ma cierpliwość na zrobienie nawet prostej barierki, także nie jest to praca dla każdego. Najważniejszy jest nawet najdrobniejszy wkład - od zdjęć na tekstury do pisania fizyki. Wszystko jest ważne i wszystko to popchnie projekt ku lepszemu

A co do pisania fizyki do symulatora to absolutnie nie wiem jak zwykły użytkownik rzeczywiście chcący spróbować fizykę napisać (posiadając umiejętności i chęci) miałby wiedzieć jak to zrobić. Przez 4 lata mojej obecności tutaj do tej pory nie dowiedziałem się jeszcze jak niby ktoś inny niż najważniejszy developer w zespole miał niby napisać fizykę tak, aby nie robiła to tylko jedna z max 10 osób, tylko znacznie więcej osób, jednocześnie wiedząc że pisze tą fizykę do TD2, a nie symulatora konia. Na czym musiałaby ta praca Sprytnego_Zbysia polegać? Na tym, że zrobi modele ale i tak po 3 latach w wolnym czasie fizykę napisze jeden z administratorów? Bo od właśnie 4 lat mam wrażenie że tak jest, chociaż widzę że na szczęście stereotyp ten zanika.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2021, 13:43:29 wysłana przez MaciejakS »
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

guest23725

  • Gość
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Stycznia 2021, 18:16:35 »
@MaciejakS muszę przyznać Ci rację, zgadzam się że moje ględzenie było zbędne. Zastój w TeDeku jest no cóż, zauważalny i zdecydowanie popieram Twój pomysł jeśli chodzi o np. te zdjecia czy niewielkie ozdoby.

Offline Emoji

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Siła reputacji: 0
  • Emoji Kaźnik
  • Proszę odsunąć się od krawędzi peronu...
Odp: Pasażerowie na stacjach nie płacą za bagaż
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Stycznia 2021, 00:33:56 »
Również się zgadzam z tym co napisali Panowie (albo Panie :P ) . Modelowanie jest to proces żmudny oraz czasochłonny. Tak samo jest z programowaniem lub tworzeniem grafik. Do tego potrzebna jest cierpliwość. Bez niej niestety nie osiągnie się dobrego wyniku bo w tym wszystkim jest pełno momentów w którym trzeba coś przypisać, przeciąć, przesunąć i nie mówię tu o zwyczajnych "przesuń na lewą" itp. lecz o wartościach minimalnych które dla nas są nieoczywiste. Pomocą dla takich osób jest przesłanie ładnie wykonanych zdjęć np. walizki. Dla ciebie kilka pstryknięć a dla modelarza to jedna robota mniej. Nie musi już wyszukiwać zdjęć walizek do których nikt nie łaszczy sobie praw autorskich (a znalezienie takich zdjęć graniczy z cudem). Mam w tym troski doświadczenia, i mi było ciężko to ogarnąć. Szacun i pozdrowienia całej ekipie deweloperów oraz osób które składają swój czas i siły w TeDeka  :)  Pozdrawiam