Autor Wątek: Info: Projekt pociągu odrzutowego  (Przeczytany 3055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline eeRBii

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Grupa V
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Siła reputacji: 320
  • eeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezeseeRBii prezes
    • Blog - Train Driver 2 - projekty, otoczenia, ciekawostki i nowości z TD2
Projekt pociągu odrzutowego
« dnia: 13 Lipca 2018, 11:57:06 »
Projekt radzieckiego pociągu odrzutowego z lat 60. XX wieku. Miały one rozwijać prędkość do 350 km/h. Prototypy na zwykłych torach rozpędzały się do 250 km/h.

Ostatecznie zarzucono pomysł z powodu monstrualnego (nawet jak na radzieckie standardy) zużycia paliwa.

Projekty:
ZABŁOCIE , GRABÓW, WITONIA, ŁĘCZYCA, PODDĘBICE, FLOREK, BLASZKI, WIELICHOWO, WYSOKA KAMIEŃSKA
www.eerbii.eu

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Projekt pociągu odrzutowego
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipca 2018, 12:41:31 »
Bardzo ciekawy temat, widziałem od dawna. Czy są jakieś plany renowacji, żeby stało chociaż jako eksponat?
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: Projekt pociągu odrzutowego
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipca 2018, 16:03:46 »
Pierwszy prototyp TGV tez był na turbinie gazowej ale z konwersja na prąd ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2018, 16:06:37 wysłana przez shafter »

Offline Jallah

  • Weteran
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 36
  • Jallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrzJallah toromistrz
Odp: Projekt pociągu odrzutowego
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lipca 2018, 17:21:28 »
Ogólnie zanim zaczęto korzystać z MAGLEV to testowano takie pociągi (?) z turbinami odrzutowymi na pojedynczych torach z betonu (pierwsze Monoraile), nie pamiętam ile to jechało max ale w Francji, Angli i USA testowano to.

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Projekt pociągu odrzutowego
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lipca 2018, 09:45:20 »
Z pojazdow szynowych z rzadko spotykanym napedem warto jeszcze przytoczyc  lokomotywe kinetyczna niemieckiej konstrukcji, stworzona przez Oerlikon, na ktora sie kiedys nadzialem. W latach 50 badz 60tych wspomniany Oerlikon wybudowal lokomotywe dla kopalni, ktora napedzana byla z kola zamachowego o duzym momencie bezwladnosci. Na powierzchni wprawiano kolo w ruch, aby pod ziemia pojazd korzystal z nagromadzej na nim energii mechanicznej.

Warunki z tych kopalni sprawiajace, ze diesel/silnik elektryczny nie mialy racji bytu wywolaly tez wiele innych niespotykanych na takiej naziemnej kolei form napedu. Mniej spektakularny jest naped na sprezone powietrze, gdzie na powierzchni pompuje sie zbiorniki wysokocisnieniowe, a pod ziemia powietrze ze zbiornikow z redukowanym cisnieniem moze napedzac silniki tlokowe, na podobnej zasadzie co w parowozie.

Offline k_wojak

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Siła reputacji: 133
  • k_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezesk_wojak prezes
  • Wojak
    • Kanał Youtube
Odp: Projekt pociągu odrzutowego
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lipca 2018, 14:32:03 »
Dla mnie to zbędne udziwnienie. Jak normalny pociąg zasilany z sieci trakcyjnej (np. TGV) potrafi osiągać prędkość do 500 km/h, to naprawdę nie są potrzebne żadne pociągi odrzutowe. No ale wiadomo, to były inne czasy.
POLREGIO S.A. Zakład Zachodniopomorski