Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Pytanie do developerów.  (Przeczytany 5673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Pytanie do developerów.
« dnia: 28 Stycznia 2022, 04:44:31 »
Witam.
Baaardzo dawno mnie tu nie było, ale jedna rzecz mnie ciekawi.
Co się stało z projektem trybu nocnego.
Pamiętam że 2 osoby nad nim pracowały, nawet jakieś tam efekty były. Lecz po projekcie ni widu ni słychu.
Pytam z czystej ciekawości.
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia 2022, 11:34:11 »
Projekt nocy robiły osoby, które podejrzewam już w zespole nie są. Był tam Barterbly i on wstawiał linki, w których była jazda w trybie nocy.

W ostatniej aktualizacji został zmieniony sposób renderowania na URP, a wraz z tym dodany Dynamic Light System (światło jest bardziej prawdziwsze, żywsze, do tej pory były jedynie tekstury podświetlenia).
To jest w pewien sposób krok bliżej do tego, aby w tedeku w końcu zapanowała ciemność.

W co wierzę i nie trzeba mnie do tego przekonywać to poprawa istniejących modeli z siatką kiepską, po obrzydliwą, do okropnej włącznie.
Ilość rąk też jest ograniczona.

Niestety do zobaczenia tylko w alternatywnej rzeczywistości, czasu się nie da cofnąć, jest jak jest.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2022, 18:39:37 wysłana przez chinczyk »

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Stycznia 2022, 13:08:06 »
Jakbym się bardzo uparł to zrobienie jako-tako działającego trybu nocnego to 2 dni robocze + analiza kodu.
Loader scenerii z szamyny jakieś 4 dni robocze robiłem.
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Stycznia 2022, 14:01:03 »
Całe sedno tkwi w słowach "jako-tako". Zrobienie ciemności to nie problem, ale trzeba wszędzie pododawać światła i je sensownie poustawiać. Żeby to miało sens czekaliśmy na wprowadzenie trybu renderowania deferred do URP, bo bez niego większa ilość świateł to duży cios dla wydajności.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że 1 dzień roboczy równa się 1 tydzień kalendarzowy (jak nie więcej) u większości osób, które biorą udział w projekcie.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia 2022, 21:05:34 »
Żeby to miało sens czekaliśmy na wprowadzenie trybu renderowania deferred do URP, bo bez niego większa ilość świateł to duży cios dla wydajności.
Właśnie przed chwilą dokładnie tą samą dyskusję miałem na szamszynie. Defered rendering się nie nadaje do tego typu renderowania gdzie jest dużo draw call.
Foward rendering + clustering.
Tylko nie wiem po co jak domyślnie wbudowane spoty w unity są dosyć dobrze zoptymalizowane. Byle tylko z light count nie przesadzić.
Domyślny renderer w unity działa bardzo dobrze, takie zabawy to raczej domena własnych silników graficznych.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2022, 21:09:07 wysłana przez skorakora »
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline czubone

  • User
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Siła reputacji: 159
  • czubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezesczubone prezes
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lutego 2022, 00:44:07 »
Skoro wątek jest już założony to dopytam. Ewentualny tryb nocny byłby uzależniony od rzeczywistego cyklu dnia i nocy czy w ramach własnych ustawień?

Offline Quentis

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Siła reputacji: 219
  • Quentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezesQuentis prezes
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego 2022, 11:34:35 »
Jako że jest to multiplayer i symulator, to podejrzewam, że nawet jeśli taka funkcja powstanie, to będzie ona uzależniona od rzeczywistego cyklu.
Ustawianie tego w sposób indywidualny moim zdaniem mija się z celem i przeczy logice oraz definicji "symulacji".
W trakcie prac:
- Projekt E30: Legnica, Malczyce

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lutego 2022, 11:51:01 »
Ewentualny tryb nocny byłby uzależniony od rzeczywistego cyklu dnia i nocy czy w ramach własnych ustawień?

Gdyby był uzależniony od rzeczywistego cyklu to cały czas jeździlibyśmy w nocy. Prawdopodobnie zostałaby zastosowana jakas kompresja czasu i zmieszczenie całego dnia w np. 4h czasu symulacji. Do tego dla urozmaicenia możnaby zrobić, że wraz ze zmianą daty czas symulacji jest przesuwany o 12h.W ten sposób rozpoczynając grę codziennie o ustalonej godzinie będziemy mieli raz dzień a raz noc.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lutego 2022, 17:19:02 »
Ci co się tym zajmowali już mieli na to rozwiązanie.
Miało być coś podobnego do tego co jest w maszynie (ustawianie pory dnia ręcznie) i dodatkowo ptaszek do zaznaczania że chcemy synchronizować porę dnia z rzeczywistą.
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lutego 2022, 09:12:04 »
Właśnie przed chwilą dokładnie tą samą dyskusję miałem na szamszynie. Defered rendering się nie nadaje do tego typu renderowania gdzie jest dużo draw call.
Foward rendering + clustering.
Tylko nie wiem po co jak domyślnie wbudowane spoty w unity są dosyć dobrze zoptymalizowane. Byle tylko z light count nie przesadzić.
Domyślny renderer w unity działa bardzo dobrze, takie zabawy to raczej domena własnych silników graficznych.

Może chociażby przez to że jest ograniczenie 8 świateł per obiekt? Możesz podać jakieś źródło, że deffered sobie nie radzi z dużą ilością draw calli? Ogólnie pierwsze słyszę. Plus na domyślnym rendereże to my już dawno nie jesteśmy bo prześliśmy na URP, który na razie sam w sobie nie jest domyślny.

Offline skorakora

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 239
  • Siła reputacji: 16
  • skorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczyskorakora zwrotniczy
    • Danzo Systems - Serwery
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lutego 2022, 04:56:35 »
Co do tego co macie teraz w kodzie to się nie wypowiem bo kod tedeka ostatni raz widziałem prawie 4 lata temu.
Jeśli chodzi o renderer to używajcie HDRP bo na ten moment jest najbardziej rozbudowanym rendererem dostępnym w unity.
URP jest kierowany do urządzeń mobilnych i wspiera z tego co pamietam tylko foward rendering.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2022, 05:04:26 wysłana przez skorakora »
Anime, inżynieria i nauka to złe połączenie jest. Nie rób tego - wiem co mówie.

Offline kojonek2

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Siła reputacji: 153
  • kojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezeskojonek2 prezes
Odp: Pytanie do developerów.
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lutego 2022, 08:48:02 »
URP jest kierowany do urządzeń mobilnych i wspiera z tego co pamietam tylko foward rendering.
Kiedyś tylko wspierał forward i widać że nawet wątku nie czytasz, bo pisałem że czekaliśmy na dodanie obsługi deffered do URP.