Train Driver 2

Pozostałe => Hyde Park => Wątek zaczęty przez: skorakora w 28 Stycznia 2022, 04:44:31

Tytuł: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 28 Stycznia 2022, 04:44:31
Witam.
Baaardzo dawno mnie tu nie było, ale jedna rzecz mnie ciekawi.
Co się stało z projektem trybu nocnego.
Pamiętam że 2 osoby nad nim pracowały, nawet jakieś tam efekty były. Lecz po projekcie ni widu ni słychu.
Pytam z czystej ciekawości.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: chinczyk w 28 Stycznia 2022, 11:34:11
Projekt nocy robiły osoby, które podejrzewam już w zespole nie są. Był tam Barterbly i on wstawiał linki, w których była jazda w trybie nocy.

W ostatniej aktualizacji został zmieniony sposób renderowania na URP, a wraz z tym dodany Dynamic Light System (światło jest bardziej prawdziwsze, żywsze, do tej pory były jedynie tekstury podświetlenia).
To jest w pewien sposób krok bliżej do tego, aby w tedeku w końcu zapanowała ciemność.

W co wierzę i nie trzeba mnie do tego przekonywać to poprawa istniejących modeli z siatką kiepską, po obrzydliwą, do okropnej włącznie.
Ilość rąk też jest ograniczona.

Niestety do zobaczenia tylko w alternatywnej rzeczywistości, czasu się nie da cofnąć, jest jak jest.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 28 Stycznia 2022, 13:08:06
Jakbym się bardzo uparł to zrobienie jako-tako działającego trybu nocnego to 2 dni robocze + analiza kodu.
Loader scenerii z szamyny jakieś 4 dni robocze robiłem.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 28 Stycznia 2022, 14:01:03
Całe sedno tkwi w słowach "jako-tako". Zrobienie ciemności to nie problem, ale trzeba wszędzie pododawać światła i je sensownie poustawiać. Żeby to miało sens czekaliśmy na wprowadzenie trybu renderowania deferred do URP, bo bez niego większa ilość świateł to duży cios dla wydajności.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że 1 dzień roboczy równa się 1 tydzień kalendarzowy (jak nie więcej) u większości osób, które biorą udział w projekcie.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 28 Stycznia 2022, 21:05:34
Żeby to miało sens czekaliśmy na wprowadzenie trybu renderowania deferred do URP, bo bez niego większa ilość świateł to duży cios dla wydajności.
Właśnie przed chwilą dokładnie tą samą dyskusję miałem na szamszynie. Defered rendering się nie nadaje do tego typu renderowania gdzie jest dużo draw call.
Foward rendering + clustering.
Tylko nie wiem po co jak domyślnie wbudowane spoty w unity są dosyć dobrze zoptymalizowane. Byle tylko z light count nie przesadzić.
Domyślny renderer w unity działa bardzo dobrze, takie zabawy to raczej domena własnych silników graficznych.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: czubone w 02 Lutego 2022, 00:44:07
Skoro wątek jest już założony to dopytam. Ewentualny tryb nocny byłby uzależniony od rzeczywistego cyklu dnia i nocy czy w ramach własnych ustawień?
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: Quentis w 02 Lutego 2022, 11:34:35
Jako że jest to multiplayer i symulator, to podejrzewam, że nawet jeśli taka funkcja powstanie, to będzie ona uzależniona od rzeczywistego cyklu.
Ustawianie tego w sposób indywidualny moim zdaniem mija się z celem i przeczy logice oraz definicji "symulacji".
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 02 Lutego 2022, 11:51:01
Ewentualny tryb nocny byłby uzależniony od rzeczywistego cyklu dnia i nocy czy w ramach własnych ustawień?

Gdyby był uzależniony od rzeczywistego cyklu to cały czas jeździlibyśmy w nocy. Prawdopodobnie zostałaby zastosowana jakas kompresja czasu i zmieszczenie całego dnia w np. 4h czasu symulacji. Do tego dla urozmaicenia możnaby zrobić, że wraz ze zmianą daty czas symulacji jest przesuwany o 12h.W ten sposób rozpoczynając grę codziennie o ustalonej godzinie będziemy mieli raz dzień a raz noc.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 02 Lutego 2022, 17:19:02
Ci co się tym zajmowali już mieli na to rozwiązanie.
Miało być coś podobnego do tego co jest w maszynie (ustawianie pory dnia ręcznie) i dodatkowo ptaszek do zaznaczania że chcemy synchronizować porę dnia z rzeczywistą.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 03 Lutego 2022, 09:12:04
Właśnie przed chwilą dokładnie tą samą dyskusję miałem na szamszynie. Defered rendering się nie nadaje do tego typu renderowania gdzie jest dużo draw call.
Foward rendering + clustering.
Tylko nie wiem po co jak domyślnie wbudowane spoty w unity są dosyć dobrze zoptymalizowane. Byle tylko z light count nie przesadzić.
Domyślny renderer w unity działa bardzo dobrze, takie zabawy to raczej domena własnych silników graficznych.

Może chociażby przez to że jest ograniczenie 8 świateł per obiekt? Możesz podać jakieś źródło, że deffered sobie nie radzi z dużą ilością draw calli? Ogólnie pierwsze słyszę. Plus na domyślnym rendereże to my już dawno nie jesteśmy bo prześliśmy na URP, który na razie sam w sobie nie jest domyślny.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 04 Lutego 2022, 04:56:35
Co do tego co macie teraz w kodzie to się nie wypowiem bo kod tedeka ostatni raz widziałem prawie 4 lata temu.
Jeśli chodzi o renderer to używajcie HDRP bo na ten moment jest najbardziej rozbudowanym rendererem dostępnym w unity.
URP jest kierowany do urządzeń mobilnych i wspiera z tego co pamietam tylko foward rendering.
Tytuł: Odp: Pytanie do developerów.
Wiadomość wysłana przez: kojonek2 w 04 Lutego 2022, 08:48:02
URP jest kierowany do urządzeń mobilnych i wspiera z tego co pamietam tylko foward rendering.
Kiedyś tylko wspierał forward i widać że nawet wątku nie czytasz, bo pisałem że czekaliśmy na dodanie obsługi deffered do URP.