(...)tego wynikałoby, że rozkaz S działka 3 może zostać tylko podyktowany przed wjazdem na szlak.
Owszem, jak najbardziej. Jeszcze jak.
Działka 3 rozkazu R305 wyraźnie mówi, że od
A do
B po torze
X ruch pociągów prowadzony jest w odstępie posterunków następczych. Co nam to mówi?
Mówi nam, że miedzy posterunkami A i B "przechodzimy" w jazdę tak, jakby była to blokada jednoodstępowa.
"Wskazania semaforów sbl są nie ważne. Zachować ostrożność od ostatniego semafora ze wskaźnikiem W18" - no to jest mam nadzieję dla wszystkich oczywiste.
I teraz, "Szlak wolny, ostatni pociąg
Y przybył do
B o godzinie
Z. Jest to informacja dla pociągu, który będzie
dopiero wyjeżdżał z posterunku A do B, że szlak jest wolny, a poprzedni pociąg przybył o tej i o tej.
W przypadku kiedy jesteśmy na szlaku i trafimy na usterkę, posterunek A nie może nam wystawić tego rozkazu bo
już jesteśmy na szlaku. Mówiąc bardziej kolokwialnie, mamy peszka i stosujemy jazdę na widoczność. Dopiero gdy my dojedziemy do posterunku B, następny pociąg otrzyma taki rozkaz, jeśli oczywiście będzie ku temu dalej taka konieczność.