Autor Wątek: WiP/Prace w toku: 25D49  (Przeczytany 7274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:16:18 »
Dzięki za info, będę pamiętał. Kojarzysz w jakim malowaniu jest? Bo z tego co się orientuje to są dwa: czarny i zielony. Nie wiem jeszcze jaka u mnie stoi w muzeum (w-wa), przyjdzie wiosna, to się wybiorę z aparatem na polowanie teksturkowe.

Offline Krzysiek009

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Siła reputacji: 0
  • Krzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZ
  • Szukajka nie gryzie
  • Distance Travelled: 1236 km
  • Trains Routed: 415
Odp: 25D49
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:47:17 »
W Chełmie stoi zielony, Ol49-34 w dobrym jak nie bardzo dobrym stanie, na torze w peronie jako pomnik z możliwością wejścia do środka (Kompletny, nikt nic nie rozkradł, jest otwierany w określonych godzinach i dniach)

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:56:26 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Dodano: 19 Stycznia 2019, 20:59:55


I przy okazji bonusowe pytanie, czy ktokolwiek robił profesjonalnym sprzętem (jak już ma statyw, to często traktowany jest jako profesjonalny ;-) ). W Warszawie w muzeum zdjęcia i obsługa faktury nie wystawiła za to?
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 20:59:55 wysłana przez xoorbes »

Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 13
  • Q424 dróżnik obchodowyQ424 dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 1037 km
Odp: 25D49
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:25:00 »
Jakie zdjecia potrzeba? Pogladowe i na tekstury? Tylko tender czy wszystko? Na przedwczoraj?
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2019, 10:27:01 wysłana przez Q424 »

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:33:45 »
Wszystkie :), ale to na spokojnie przyjdzie wiosna będziemy się martwić, na razie nie ma jeszcze na co tekstur nakładać. Zdjęcia z zewnątrz w większości przypadków zrobię w Warszawie o ile Ol-ki nie wywieźli, dawno w muzeum nie byłem. Co do wnętrza, to nie wiem, czy będę miał możliwość wejść do środka z aparatem, jak nie to wtedy będę szukał rozwiązania przez forum, może się okaże, że ktoś ma tam znajomości :D


Offline Q424

  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Siła reputacji: 13
  • Q424 dróżnik obchodowyQ424 dróżnik obchodowy
  • Distance Travelled: 1037 km
Odp: 25D49
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:43:00 »
Badz za godzine na mattermoscie.


Dodano: 23 Stycznia 2019, 12:11:12


No kaman men

Dodano: 23 Stycznia 2019, 12:15:28


Zostaw ten pulpet kostkowy, dawaj na mattermosta na krzykoskrzynke
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2019, 12:15:28 wysłana przez Q424 »

Offline QazMati

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Siła reputacji: 296
  • QazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezes
  • Kocham burze <3
  • Distance Travelled: 4143 km
  • Trains Routed: 2567
Odp: 25D49
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Stycznia 2019, 12:27:12 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Ol'ka jeździła swego czasu codziennie, wg rozkładu na trasie Wolsztyn-Leszno, Leszno-Wolsztyn oraz Wolsztyn-Poznań, Poznań-Wolsztyn. Ale nie jestem pewien, czy po aktualizacji rozkładu, już tego nie zmieniono :)

Offline frugo4321

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Siła reputacji: 351
  • frugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezes
  • Distance Travelled: 14413 km
  • Trains Routed: 2930
Odp: 25D49
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Stycznia 2019, 00:00:31 »
Jeśli chodzi o dźwięki to mam nadzieję że u mnie się coś znajdzie ale jest to z Ty42 107.
Zapraszam do udziału w Małopolskich Szlakach Turystyki Kolejowej. Więcej szczegółów na www.kolejegalicyjskie.pl

Offline UAZownik

  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 445
  • Siła reputacji: 213
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
  • Distance Travelled: 4458 km
  • Trains Routed: 1331
Odp: 25D49
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Stycznia 2019, 00:41:27 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Tylko Wolsztyn.

Ol'ka jeździła swego czasu codziennie, wg rozkładu na trasie Wolsztyn-Leszno, Leszno-Wolsztyn oraz Wolsztyn-Poznań, Poznań-Wolsztyn. Ale nie jestem pewien, czy po aktualizacji rozkładu, już tego nie zmieniono :)

Cały czas jeździ, aktualnie w planie 69.

„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Lutego 2019, 09:25:22 »
Jak się okazało zrobienie ostoi - to był banał - same prostokątne blachy i kilka ceowników - nic skomplikowanego. Wymodelowanie tego sprzęgu zajęło mi więcej czasu niż zrobienie ostoi i nie jestem całkowicie zadowolony z efektu. Gdzieś jednak trzeba zatrzymać się w tym szaleństwie i przejść do kolejnych elementów, do sprzęgu pewnie kiedyś wrócę - jak mi skill wzrośnie :). Tekstura nie jest docelowa, brakuje waloryzacji i gwintu, ale to jeszcze nie ten etap.



po kliknięciu w obrazek otworzy się model 360o

Waloryzacja modelu - definicja:
Spoiler: pokaż
Naniesienie na gotowy model modyfikacji, których celem jest maksymalne urealnienie modelu. Przykładowo, plamy rdzy, zarysowania i wgniecenia, itp

Offline panmechanik2002

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 miłośnik KKZ
  • サイモン
  • Distance Travelled: 820 km
  • Trains Routed: 15
Odp: 25D49
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lutego 2019, 11:15:10 »
Ty sobie chyba jaja robisz że zadowolony z tego nie jesteś!!!!! Sam sprzęg wyszedł genialnie!

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 675
  • Siła reputacji: 697
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
  • Distance Travelled: 34855 km
  • Trains Routed: 5793
Odp: 25D49
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2019, 11:53:10 »
Panie ten sprzęg gites teraz do wszystkich loków i wagonów poproszę dodać bo jest misz masz i dramat w tym taborze co mamy.
Pozdrawiam

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lutego 2019, 11:54:49 »
Ty sobie chyba jaja robisz że zadowolony z tego nie jesteś!!!!! Sam sprzęg wyszedł genialnie!

Jak robisz model, to chcesz, żeby to był model, a nie wyrób modelo-podobny. Prawdą jest, że nie widać na pierwszy rzut oka, tego co nie wyszło tak jak powinno i nie przeszkadza to ostatecznym w odbiorze - ale autor widzi :). Problemem jest ten nieszczęsny hak. Krzywizna jego jest różna w rożnych częściach (przekroje nie są takie same) i nie umiem tego poprawnie odwzorować, więc jest zrobiony na oko. Kolejny problem z którym bardzo długo walczyłem, to siatka modelu. Dobrze zrobiona siatka, pozwoli w posty sposób odchudzić model wyjściowy i zrobić z niego kilka modeli o coraz mniejszej złożoności, które silnik gry będzie dynamicznie zmieniał w zależności od tego, jak blisko jest gracz i ile detali trzeba mu pokazać.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Siła reputacji: 62
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8055 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Lutego 2019, 10:12:12 »
@chudya - w kontekście naszej ostatniej dyskusji i LOD, na przykładzie bardzo prostym, ale pokazującym jak w łatwy sposób można przejść od złożonej siatki, do uproszczonej (redukcja zajęła dosłownie kilkanaście sekund, zaznaczasz pętle i kasujesz).

Pierwszy screen, model w pełni "wygładzony", wyglądający przyzwoicie. 1216 trójkątów. Na prawym ekranie już widać zaznaczone pętle do usunięcia.



Efekt po usunięciu połowy pętli. Wygląda nadal ok, trójkątów już tylko 608




Kolejna połowa pętli wyleciała, wygląda już koślawo, ale z daleka nie będzie widać :). 304 trójkąty.



Oczywiście więcej pracy trzeba włożyć w podstawowy model i uzyskać poprawną siatkę. No i ten model jest prymitywny wręcz, przy bardziej złożonych bryłach, zabawy jest więcej, ale efekt końcowy jest tego warty.

Dodano: 21 Lutego 2019, 11:06:56


I w gratisie artykuł, na który przed chwilą trafiłem, który dotyczy tematu siatek. https://topologyguides.com/
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2019, 11:06:56 wysłana przez xoorbes »

Offline Atmosferyczny

  • Developer
  • Wiadomości: 157
  • Siła reputacji: 51
  • Atmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnikAtmosferyczny naczelnik
  • Distance Travelled: 4837 km
  • Trains Routed: 475
Odp: 25D49
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Lutego 2019, 14:49:30 »
przypominam sobie też, że można zrobić w ogóle kwadrat a tylko teksturą i przejrzystością okrągły zderzak uzyskać
ktoś już w TD2 taki patent stosuje i opisywał :)