Autor Wątek: WiP/Prace w toku: 25D49  (Przeczytany 8082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Marca 2019, 03:17:56 »
Miałem już przy nim nie dłubać, ale... padła propozycja żeby zrobić porządny sprzęg i przenieść go do symulatora, no to jak miałem nie dłubać :). Zrobiłem w zasadzie cały sprzęg od nowa, ale poszło tym razem znacznie szybciej :). Musze przyznać, ze te dwa miesiące dłubania przy tym sprzęgu, to była niezła szkoła panowania nad geometrią. Polecam każdemu kto chce uczyć się modelowania - zrobić to samo, jak ktoś chce dokumentację sprzęgu (i nie tylko) to jest do pobrania z tego miejsca:

Sprzęg musiałem poprawić również z uwagi na to, że będzie on wprowadzony do symulatora ze wsparciem dla LOD (https://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_detail). Poniżej kilka screenów: jak wygląda przyzwoicie zrobiona siatka, oraz jak zmienia się wygląd obiektu, wraz ze zmniejszaniem się ilości detali (trójkątów) z których jest zbudowany. Unity będzie automatycznie podmieniało model na coraz mniej dokładny w zależności od odległości gracza od obiektu.

Siatka:


Wersja Hi-RES - na podstawie tej wersji (zawiera 610 tys trójkątów) będzie robiona waloryzacja obiektu, na postawie której powstanie tzw. normalmapa (https://pl.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_normalnych).


Wersja LOD0 - 38 tys trójkątów, tylko na tej wersji będzie nałożona normal mapa, a sam obiekt będzie wyświetlany, podczas animacji sprzęgania/rozsprzęgania składu


Wersja LOD1 - 9.5 tys trójkątów - wyświetlana w niewielkiej odległości gracz - obiekt


Wersja LOD2 - 2384 trójkąty - to jest bazowy model haka na którym pracuję, siatkę którego widać na początku. Na ten model nakładane są operację zwiększenia ilości trójkątów, lub ich zmniejszenia.



Wszystko poniżej, to modele o obniżonej jakości poprzez usuwanie coraz większej ilości detali. Usuwanie to zrobiłem dwiema metodami:
  • ręcznie, korzystając z narzędzia do zaznaczania pętli w ramach siatki. Następnie całe pętle są usuwane, a blender dostosowuje przylegające płaszczyzny do siebie.
  • automatycznie, korzystając z modyfikatora decimate

LOD3 - 1114 trójkątów


LOD3a - 1190 - ta sama operacja, ale wykonana automatycznie.


LOD4 - 626 trójkątów


LOD4a - 594 trójkąty - usunięcie automatyczne


LOD5 - 250 trójkątów - tutaj już bardzo kombinowałem, aby wyciąć w zasadzie wszystko co nie niszczy całkowicie geometrii


LOD5a - 294 trójkątów - ten sam etap, ale wykonany przez automat


LOD6a - 146 trójkątów - nie byłem w stanie ręcznie zrobić nic więcej, automat jednak spróbował


Efekt końcowy:
hak cięgłowy v3 by xoorbes on Sketchfab



Odpowiadając, na nie zadane jeszcze pytanie: kiedy - myślę, że przed wakacjami :)
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2019, 13:44:11 wysłana przez xoorbes »

Offline Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 617
  • Siła reputacji: 443
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Tedekowy Ornitolog
  • Distance Travelled: 9020 km
  • Trains Routed: 3797
Odp: 25D49
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Marca 2019, 08:12:42 »
Pokusisz się o animację?  ::)
Szanuj swego autora scenerii, bo możesz stracic autoryzację...

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 679
  • Siła reputacji: 699
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
  • Distance Travelled: 35184 km
  • Trains Routed: 5793
Odp: 25D49
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Marca 2019, 09:04:16 »
Jak juz tak sie przykladasz moze zrob dwa gwinty na tym elemencie gdzie powinny byc gdzie sie kreci tym drazkiem przy sprzeganiu prawy i lewy gwint.
Pozdrawiam

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Marca 2019, 11:12:48 »
Pokusisz się o animację?  ::)

No raczej :)

Dodano: 10 Marca 2019, 11:13:37


Jak juz tak sie przykladasz moze zrob dwa gwinty na tym elemencie gdzie powinny byc gdzie sie kreci tym drazkiem przy sprzeganiu prawy i lewy gwint.
Nawet będziesz słyszał zgrzytanie przy skręcaniu sprzęgu ;)

Offline Krzysiek009

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Siła reputacji: 0
  • Krzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZ
  • Szukajka nie gryzie
  • Distance Travelled: 1292 km
  • Trains Routed: 416
Odp: 25D49
« Odpowiedź #34 dnia: 10 Marca 2019, 13:22:46 »
Jestem perfekcjonistą i uważam że niektóre modele w TDku mogły by być bardziej dopracowane ale do Twoich zastrzeżeń nie mam, są po prostu wspaniałe :D

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 679
  • Siła reputacji: 699
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
  • Distance Travelled: 35184 km
  • Trains Routed: 5793
Odp: 25D49
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Marca 2019, 13:44:15 »
Tylko potem dopilnuj by ktoś kto będzie te sprzęgi montował nie skopał jak te co teraz są każdy nie połączony poprawnie i dziwnie wiszący.
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2019, 13:58:34 wysłana przez Drozda32 »
Pozdrawiam

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Maja 2019, 00:02:10 »
Jako, że mnie @uetam zwerbował do @devsów, to nagle okazało się, że pracy jest już na kilka lat do przodu :D i poza własnym projektem jest równolegle wiele innych tematów, ale po dwóch miesiącach przerwy coś drgnęło i w tym temacie :).


Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #37 dnia: 12 Lipca 2019, 03:54:46 »
Model wózka skończony.



Pierwsze próby teksturowania. Nad tym będę jeszcze pracował, dopiero wgryzam się w temat.

wózek tendra by xoorbes on Sketchfab

Czas na zawieszenie i zestawy kołowe.

Offline Krzysiek009

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Siła reputacji: 0
  • Krzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZ
  • Szukajka nie gryzie
  • Distance Travelled: 1292 km
  • Trains Routed: 416
Odp: 25D49
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Lipca 2019, 01:09:01 »
Wiem trochę późno, ale ogromnie Ci dziękuję za wszystko co robisz dla symulatora.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Lipca 2019, 19:10:02 »
Trochę nie w temacie wątku, ale z okazji zbliżającego się wielkimi krokami wydania Blendera 2.80 trochę marketingu :)


Dodatkowo jakby ktoś chciał wesprzeć finansowo Blendera, to w opisie na YT, lub u mnie w stopce jest link do strony fundacji.


Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #40 dnia: 06 Sierpnia 2019, 14:13:17 »
w ramach eksperymentów z teksturowaniem PBR powstała sobie taka oliwiarka do wózków tendra.

oliwiarka by xoorbes on Sketchfab

Offline PannOlejj

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 41
  • PannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchuPannOlejj starszy dyżurny ruchu
  • Distance Travelled: 5056 km
  • Trains Routed: 54
Odp: 25D49
« Odpowiedź #41 dnia: 06 Sierpnia 2019, 14:41:44 »
Świetna robota, działaj dalej!
Komisja UTK.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Sierpnia 2019, 19:29:42 »
Dawno nic nie wrzucałem, a że planuje przerwę w modelowaniu tego tendra (ale nie w modelowaniu dla TD2), to wrzucam na otarcie łez stan na dzień dzisiejszy :)



model powoli wchodzi do unity, jest obecnie oskryptowany tak jak wagon, więc daje się już go podczepić i ciągnąć za lokomotywą.

Offline Krzysiek009

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 159
  • Siła reputacji: 0
  • Krzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZ
  • Szukajka nie gryzie
  • Distance Travelled: 1292 km
  • Trains Routed: 416
Odp: 25D49
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Sierpnia 2019, 21:16:33 »
A co to za wzorki?

Offline xoorbes

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Siła reputacji: 66
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 8723 km
  • Trains Routed: 140
Odp: 25D49
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Sierpnia 2019, 21:29:04 »
To jeszcze nie ma poprawnej mapy UV. Model ostoi tendra był robiony jako pierwszy i jest do gruntownej poprawy przeznaczony.