Autor Wątek: WiP/Prace w toku: 25D49  (Przeczytany 26484 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
25D49
« dnia: 07 Stycznia 2019, 01:42:48 »
W ramach nauki Blendera powstała na razie sama ostoja, ale zima jest długa, dłubiemy dalej :).




Offline panmechanik2002

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 Kaźnik
Odp: 25D49
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Stycznia 2019, 07:58:52 »
Ja pierpapier.... To w ramach nauki blendera?!  :o
Szacun gościu szacun. Tylko pamiętaj o optalizacji obiektu.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Stycznia 2019, 08:27:38 »
28,8 tys. trójkątów... Wystarczy rama, żeby zabić TD-ka :D

Oczywiście model wyjątkowo ładny! Gratuluję :)

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Stycznia 2019, 09:45:20 »
Ciekawy jestem ile takie ET41 ma poligonów. Da się oczywiście mocno zoptymalizować ten "projekt". Myślę, że na upartego zszedłbym poniżej 2k. Najpierw jednak chcę zrobić wersję full wypas, z pełną waloryzacją, animacjami, teksturami, itp - tak jak jest w oryginale, a potem będziemy się martwić. Łatwiej kijek pocienkować niż go potem pogrubasić  ;D. Może do tej pory procesory kwantowe będą w powszechnym użyciu  :D. Zrobienie samej ramy (jeszcze nie jest skończona) + nauka z 2 kursów online, to jakieś 70h pracy, cały projekt pewnie ok 1000 godzin zajmie (tender + Olka).

Jakby ktoś miał ochotę zacząć z blenderem przygodę, to polecam te trzy kursy (w kolejności):

https://www.udemy.com/learn-blender-3d-modeling-for-unity-video-game-development/learn/v4/overview
https://www.udemy.com/low-poly-vehicle-design-in-blender-for-unity-game-developers/learn/v4/overview
https://www.udemy.com/learn-uv-unwrapping-with-blender-for-unity-3d-game-design/learn/v4/overview <- tego jeszcze nie przerabiałem, czeka w kolejce.

aha, zapomniałem dodać, ze jak się kliknie na obrazek, to otwiera się model 3D 360.

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Stycznia 2019, 10:56:44 »
Rob dalej, nie odchudzaj nic.

Cytuj
Ciekawy jestem ile takie ET41 ma poligonów

Ponad 300tys eu07
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2019, 10:58:33 wysłana przez mentorious »

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Stycznia 2019, 11:36:03 »
Ponad 300tys eu07

SZOK!!! :D

A ET41, to x2 przecież...

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: 25D49
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Stycznia 2019, 12:05:44 »
Ponad 300tys eu07

SZOK!!! :D

A ET41, to x2 przecież...

Panie, wózek do 1xxA ma 50k poly :D 2 wózki to 100k, razy 12 wagonów średnio - masz spokojnie ponad milion.
A teraz umieść 5 takich składów... :D

@xoorbes - bardzo dobra i dokładna robota :) Nawet w ramach ćwiczeń wyszło to elegancko.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Stycznia 2019, 12:15:51 »
@Coyotek
Skoro fachowiec na linii, to od razu mam pytanie techniczne. Obecnie robię złożenia z pojedynczych elementów, jednak jak już będę miał cały model i będę pewny że nic mi się nie rozjeżdża w wymiarach (plany z których to robię nie są najlepszej jakości i czasami trzeba zgadywać), to chciałem wszystkie elementy np. takiej ostoi połączyć ze sobą, nie mam na myśli CTRL+J, tylko Add Modifier -> Boolean -> Union. Połączenia miały by być w taki sposób zrobione, aby nie było niewidocznych powierzchni (te które się ze sobą stykają są tak jakby zmarnowane, a w obliczeniach występują). Dodatkowo, wydaje mi się, że taki model, który ma wszystkie face'y połączone jest szybszy w renderowaniu. Co Ty na to?

Offline Q424

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 17
  • Q424 zwrotniczyQ424 zwrotniczyQ424 zwrotniczy
Odp: 25D49
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Stycznia 2019, 12:40:54 »

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Stycznia 2019, 12:46:27 »
Widać potencjał, brawo !

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Stycznia 2019, 14:30:47 »
wydaje mi się, że taki model, który ma wszystkie face'y połączone jest szybszy w renderowaniu
Dokładnie, szybciej jest renderować 1 siatkę mającą 1000 trójkątów, niż 1000 siatek po 1 trójkącie.
Miej elementów - mniej "draw calls" = mniejsza ilość instrukcji wysyłanych z CPU do GPU = mniejsze zużycie CPU.
Jednakże modele muszą zachować też swoją funkcjonalność. jako przykład podam dźwignię hamulca ręcznego - jeśli chcemy ją później animować to musi być osobnym elementem modelu.
Tak samo drzwi wagonu, okna - jeśli się otwierają i tak dalej. Kompromis pomiędzy wydajnością, a przyjemnością użytkowania.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Stycznia 2019, 15:24:15 »
OK, dzięki za potwierdzenie, będę miał to na uwadze.

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: 25D49
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Stycznia 2019, 16:29:17 »
No proszę, jeszcze ktoś o czajnikach pamięta ;)

Jakbyś potrzebował jakichś materiałów to wal śmiało, się zajdzie do parowozowni.
„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: 25D49
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Stycznia 2019, 14:38:10 »
Jakby było potrzeba jakichś zdjęć to mów, mam wolny dostęp do Ol49 w Chełmie z właśnie takim tendrem :)
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 14:46:54 wysłana przez Krzysiek009 »
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:16:18 »
Dzięki za info, będę pamiętał. Kojarzysz w jakim malowaniu jest? Bo z tego co się orientuje to są dwa: czarny i zielony. Nie wiem jeszcze jaka u mnie stoi w muzeum (w-wa), przyjdzie wiosna, to się wybiorę z aparatem na polowanie teksturkowe.