Autor Wątek: WiP/Prace w toku: 25D49  (Przeczytany 26380 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: 25D49
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:47:17 »
W Chełmie stoi zielony, Ol49-34 w dobrym jak nie bardzo dobrym stanie, na torze w peronie jako pomnik z możliwością wejścia do środka (Kompletny, nikt nic nie rozkradł, jest otwierany w określonych godzinach i dniach)
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Stycznia 2019, 20:56:26 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Dodano: 19 Stycznia 2019, 20:59:55


I przy okazji bonusowe pytanie, czy ktokolwiek robił profesjonalnym sprzętem (jak już ma statyw, to często traktowany jest jako profesjonalny ;-) ). W Warszawie w muzeum zdjęcia i obsługa faktury nie wystawiła za to?
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 20:59:55 wysłana przez xoorbes »

Offline Q424

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 17
  • Q424 zwrotniczyQ424 zwrotniczyQ424 zwrotniczy
Odp: 25D49
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:25:00 »
Jakie zdjecia potrzeba? Pogladowe i na tekstury? Tylko tender czy wszystko? Na przedwczoraj?
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2019, 10:27:01 wysłana przez Q424 »

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:33:45 »
Wszystkie :), ale to na spokojnie przyjdzie wiosna będziemy się martwić, na razie nie ma jeszcze na co tekstur nakładać. Zdjęcia z zewnątrz w większości przypadków zrobię w Warszawie o ile Ol-ki nie wywieźli, dawno w muzeum nie byłem. Co do wnętrza, to nie wiem, czy będę miał możliwość wejść do środka z aparatem, jak nie to wtedy będę szukał rozwiązania przez forum, może się okaże, że ktoś ma tam znajomości :D


Offline Q424

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Siła reputacji: 17
  • Q424 zwrotniczyQ424 zwrotniczyQ424 zwrotniczy
Odp: 25D49
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Stycznia 2019, 10:43:00 »
Badz za godzine na mattermoscie.


Dodano: 23 Stycznia 2019, 12:11:12


No kaman men

Dodano: 23 Stycznia 2019, 12:15:28


Zostaw ten pulpet kostkowy, dawaj na mattermosta na krzykoskrzynke
« Ostatnia zmiana: 23 Stycznia 2019, 12:15:28 wysłana przez Q424 »

Offline QazMati

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Siła reputacji: 362
  • QazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezesQazMati prezes
  • Kocham burze <3
Odp: 25D49
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Stycznia 2019, 12:27:12 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Ol'ka jeździła swego czasu codziennie, wg rozkładu na trasie Wolsztyn-Leszno, Leszno-Wolsztyn oraz Wolsztyn-Poznań, Poznań-Wolsztyn. Ale nie jestem pewien, czy po aktualizacji rozkładu, już tego nie zmieniono :)

Offline frugo4321

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 110
  • Siła reputacji: 449
  • frugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezesfrugo4321 prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Stycznia 2019, 00:00:31 »
Jeśli chodzi o dźwięki to mam nadzieję że u mnie się coś znajdzie ale jest to z Ty42 107.
Zapraszam do udziału w www.kolejegalicyjskie.pl

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: 25D49
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Stycznia 2019, 00:41:27 »
Dzięki za info, a orientuje się ktoś, czy poza Wolsztynem, jest jeszcze gdzieś pod parą Ol49?

Tylko Wolsztyn.

Ol'ka jeździła swego czasu codziennie, wg rozkładu na trasie Wolsztyn-Leszno, Leszno-Wolsztyn oraz Wolsztyn-Poznań, Poznań-Wolsztyn. Ale nie jestem pewien, czy po aktualizacji rozkładu, już tego nie zmieniono :)

Cały czas jeździ, aktualnie w planie 69.

„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lutego 2019, 09:25:22 »
Jak się okazało zrobienie ostoi - to był banał - same prostokątne blachy i kilka ceowników - nic skomplikowanego. Wymodelowanie tego sprzęgu zajęło mi więcej czasu niż zrobienie ostoi i nie jestem całkowicie zadowolony z efektu. Gdzieś jednak trzeba zatrzymać się w tym szaleństwie i przejść do kolejnych elementów, do sprzęgu pewnie kiedyś wrócę - jak mi skill wzrośnie :). Tekstura nie jest docelowa, brakuje waloryzacji i gwintu, ale to jeszcze nie ten etap.



po kliknięciu w obrazek otworzy się model 360o

Waloryzacja modelu - definicja:
Spoiler: pokaż
Naniesienie na gotowy model modyfikacji, których celem jest maksymalne urealnienie modelu. Przykładowo, plamy rdzy, zarysowania i wgniecenia, itp

Offline panmechanik2002

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 Kaźnik
Odp: 25D49
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Lutego 2019, 11:15:10 »
Ty sobie chyba jaja robisz że zadowolony z tego nie jesteś!!!!! Sam sprzęg wyszedł genialnie!

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: 25D49
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Lutego 2019, 11:53:10 »
Panie ten sprzęg gites teraz do wszystkich loków i wagonów poproszę dodać bo jest misz masz i dramat w tym taborze co mamy.
Pozdrawiam

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #26 dnia: 15 Lutego 2019, 11:54:49 »
Ty sobie chyba jaja robisz że zadowolony z tego nie jesteś!!!!! Sam sprzęg wyszedł genialnie!

Jak robisz model, to chcesz, żeby to był model, a nie wyrób modelo-podobny. Prawdą jest, że nie widać na pierwszy rzut oka, tego co nie wyszło tak jak powinno i nie przeszkadza to ostatecznym w odbiorze - ale autor widzi :). Problemem jest ten nieszczęsny hak. Krzywizna jego jest różna w rożnych częściach (przekroje nie są takie same) i nie umiem tego poprawnie odwzorować, więc jest zrobiony na oko. Kolejny problem z którym bardzo długo walczyłem, to siatka modelu. Dobrze zrobiona siatka, pozwoli w posty sposób odchudzić model wyjściowy i zrobić z niego kilka modeli o coraz mniejszej złożoności, które silnik gry będzie dynamicznie zmieniał w zależności od tego, jak blisko jest gracz i ile detali trzeba mu pokazać.

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Lutego 2019, 10:12:12 »
@chudya - w kontekście naszej ostatniej dyskusji i LOD, na przykładzie bardzo prostym, ale pokazującym jak w łatwy sposób można przejść od złożonej siatki, do uproszczonej (redukcja zajęła dosłownie kilkanaście sekund, zaznaczasz pętle i kasujesz).

Pierwszy screen, model w pełni "wygładzony", wyglądający przyzwoicie. 1216 trójkątów. Na prawym ekranie już widać zaznaczone pętle do usunięcia.



Efekt po usunięciu połowy pętli. Wygląda nadal ok, trójkątów już tylko 608




Kolejna połowa pętli wyleciała, wygląda już koślawo, ale z daleka nie będzie widać :). 304 trójkąty.



Oczywiście więcej pracy trzeba włożyć w podstawowy model i uzyskać poprawną siatkę. No i ten model jest prymitywny wręcz, przy bardziej złożonych bryłach, zabawy jest więcej, ale efekt końcowy jest tego warty.

Dodano: 21 Lutego 2019, 11:06:56


I w gratisie artykuł, na który przed chwilą trafiłem, który dotyczy tematu siatek. https://topologyguides.com/
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2019, 11:06:56 wysłana przez xoorbes »

Offline Atmosferyczny

  • Zasłużony
  • Wiadomości: 176
  • Siła reputacji: 65
  • Atmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezesAtmosferyczny prezes
Odp: 25D49
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Lutego 2019, 14:49:30 »
przypominam sobie też, że można zrobić w ogóle kwadrat a tylko teksturą i przejrzystością okrągły zderzak uzyskać
ktoś już w TD2 taki patent stosuje i opisywał :)

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: 25D49
« Odpowiedź #29 dnia: 10 Marca 2019, 03:17:56 »
Miałem już przy nim nie dłubać, ale... padła propozycja żeby zrobić porządny sprzęg i przenieść go do symulatora, no to jak miałem nie dłubać :). Zrobiłem w zasadzie cały sprzęg od nowa, ale poszło tym razem znacznie szybciej :). Musze przyznać, ze te dwa miesiące dłubania przy tym sprzęgu, to była niezła szkoła panowania nad geometrią. Polecam każdemu kto chce uczyć się modelowania - zrobić to samo, jak ktoś chce dokumentację sprzęgu (i nie tylko) to jest do pobrania z tego miejsca:

Sprzęg musiałem poprawić również z uwagi na to, że będzie on wprowadzony do symulatora ze wsparciem dla LOD (https://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_detail). Poniżej kilka screenów: jak wygląda przyzwoicie zrobiona siatka, oraz jak zmienia się wygląd obiektu, wraz ze zmniejszaniem się ilości detali (trójkątów) z których jest zbudowany. Unity będzie automatycznie podmieniało model na coraz mniej dokładny w zależności od odległości gracza od obiektu.

Siatka:


Wersja Hi-RES - na podstawie tej wersji (zawiera 610 tys trójkątów) będzie robiona waloryzacja obiektu, na postawie której powstanie tzw. normalmapa (https://pl.wikipedia.org/wiki/Mapowanie_normalnych).


Wersja LOD0 - 38 tys trójkątów, tylko na tej wersji będzie nałożona normal mapa, a sam obiekt będzie wyświetlany, podczas animacji sprzęgania/rozsprzęgania składu


Wersja LOD1 - 9.5 tys trójkątów - wyświetlana w niewielkiej odległości gracz - obiekt


Wersja LOD2 - 2384 trójkąty - to jest bazowy model haka na którym pracuję, siatkę którego widać na początku. Na ten model nakładane są operację zwiększenia ilości trójkątów, lub ich zmniejszenia.



Wszystko poniżej, to modele o obniżonej jakości poprzez usuwanie coraz większej ilości detali. Usuwanie to zrobiłem dwiema metodami:
  • ręcznie, korzystając z narzędzia do zaznaczania pętli w ramach siatki. Następnie całe pętle są usuwane, a blender dostosowuje przylegające płaszczyzny do siebie.
  • automatycznie, korzystając z modyfikatora decimate

LOD3 - 1114 trójkątów


LOD3a - 1190 - ta sama operacja, ale wykonana automatycznie.


LOD4 - 626 trójkątów


LOD4a - 594 trójkąty - usunięcie automatyczne


LOD5 - 250 trójkątów - tutaj już bardzo kombinowałem, aby wyciąć w zasadzie wszystko co nie niszczy całkowicie geometrii


LOD5a - 294 trójkątów - ten sam etap, ale wykonany przez automat


LOD6a - 146 trójkątów - nie byłem w stanie ręcznie zrobić nic więcej, automat jednak spróbował


Efekt końcowy:
hak cięgłowy v3 by xoorbes on Sketchfab



Odpowiadając, na nie zadane jeszcze pytanie: kiedy - myślę, że przed wakacjami :)
« Ostatnia zmiana: 10 Marca 2019, 13:44:11 wysłana przez xoorbes »