Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii  (Przeczytany 1967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tytanik2011

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 166
  • tytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezes
Postanowiłem trochę poeksperymentować z numerycznym modelem terenu oraz danymi OSM i stworzyłem bardzo ubogi (lecz działający) program, który tworzy:
  • Podkłady
  • Budynki
  • Rzeźbę terenu

W chwili obecnej program pozwala na wygenerowanie terenu tylko do nowej scenerii, na której nie jest jeszcze nic zbudowane. Planuję oczywiście zrobić możliwość generowania budynków itd. do scenerii z już zbudowanym układem torowym. Mimo, że jakość tak wygenerowanych obiektów nie będzie się raczej nadawać do bliskiego otoczenia stacji, to już użycie takich obiektów w pewnej odległości może znacznie przyśpieszyć pracę nad otoczeniem scenerii bez dużej utraty jej jakości.

Przykłady, które pokażę poniżej zawierają jeszcze masę błędów, niedociągnięć itp. ale chcę pokazać jakie możliwości daje taka generacja obiektów już na wczesnym etapie rozwoju programu.

Kilka uwag zanim pokażę przykłady:
  • Na razie w ramach testów program generuje tylko budynki, planuję dodać roślinność, zbiorniki wodne itp.
  • Baza budynków, których używam przy generowaniu to tylko 5 modeli (jeżeli ktoś chciałby pomóc powiększyć bazę, zapraszam do kontaktu) i nie zrobiłem jeszcze uwzględniania typu budynku (czy to blok, sklep, czy dom) oraz ilości pięter. To wszystko jest w planach. Na razie program dobiera budynki po zajmowanej powierzchni. Także kąt obrotu budynku jest losowy, pracuję nad tym żeby odpowiednio go dobierać.
  • Generowanie terenu pochłania bardzo duże ilości terrain pointów, które wliczają się w limit colliderów na scenerii. Obszar 1 km kwadratowego przy dokładności siatki wysokościowej 10m to 10 000 terrain pointów. Nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Przykład 1. Kawałek Warszawskiej Pragi Południe, wygenerowane budynki i podkłady. Opcja bez terenu - wszystko  jest na płasko.
Spoiler: pokaż

Fragment, dla którego generowano budynki i podkłady:


Wynik generacji w symulatorze:



Przykład 2. Fragment Żywca, wygenerowane budynki, podkłady i teren. Widok z perspektywy uruchomionej scenerii.
Spoiler: pokaż

Generowany fragment:

Wynik generacji w symulatorze:



Przykład 3. Sama siatka terenu w dokładności 10m
Spoiler: pokaż





Offline dominikyt8

  • User
  • *
  • Wiadomości: 92
  • Siła reputacji: 377
  • dominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezesdominikyt8 prezes
  • ZEW10
Odp: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Lutego 2022, 15:47:11 »
Tylko pogratulować  ;D ! Przyda się na pewno do scenerii realnych  ;). Możesz zdradzić jak wygląda menu programu?  :P
Istnieje. Dzban roku 2023 :tomekrewident:

Offline Detiv

  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Siła reputacji: 124
  • Detiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezesDetiv prezes
Odp: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego 2022, 16:01:16 »
Naprawdę super robota! Masz jakiś pomysł jak generować bloki z jakąś dokładnością do pięter czy raczej będzie to losowe?
Nic tu nie ma, proszę nie szukać ^^

Offline tytanik2011

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 166
  • tytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezestytanik2011 prezes
Odp: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lutego 2022, 16:16:31 »
Dla tych budynków, dla których w danych OSM jest wpisana liczba pięter będę dobierał budynek z symulatora o najbardziej zbliżonej liczbie pięter. Dla tych, dla których tych danych nie będzie najprawdopodobniej będzie to losowe (być może zrobię możliwość konfiguracji jaki ma być stosunek wysokich do niskich budynków lub coś w tym stylu)



Tylko pogratulować  ;D ! Przyda się na pewno do scenerii realnych  ;). Możesz zdradzić jak wygląda menu programu?  :P

Na razie nie ma żadnego, najpierw chcę zająć się zrobieniem samego generowania, a potem będę myślał nad zrobieniem do tego interfejsu

Offline Eazy_Peazy

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 77
  • Siła reputacji: 382
  • Eazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezesEazy_Peazy prezes
Odp: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lutego 2022, 19:24:12 »
Każde ułatwienie dla tdkowych budowniczych na wielki plus! Nawet jeżeli na dłuższą metę będzie można z tego korzystać tylko jako pomoc w budowaniu fikcyjnych tras to i tak super sprawa.

Offline niescioreq

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Siła reputacji: 356
  • niescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezesniescioreq prezes
  • Dyżurny ruchu w realu jest cały czas bez limitu.
Odp: Automatycznie generowane obiekty i teren do edytora scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego 2022, 20:34:28 »
Z tego co widzę w pierwszym poście to zapowiada się ciekawie.
Nie mogę się doczekać efektu końcowego i na pewno to w jakimś stopniu ułatwi tworzenie scenerii realnych, gdzie teren musi być mniej więcej taki sam.

Życzę powodzenia i z niecierpliwością czekam na więcej aktualności!
Żerniki - ogólnodostępna || Zimnice - ogólnodostępna || Nakło - ogólnodostępna || LCS Kleszczów - ogólnodostępna.

ISEDR PKP PLK S.A.