Autor Wątek: WiP/Prace w toku: ET22  (Przeczytany 51010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
ET22
« dnia: 06 Października 2019, 14:47:18 »
Nie wykręcę się od zrobienia Byka, za dużo osób naciska :). Na dobry początek logo :)

PAFAWAG by xoorbes on Sketchfab


Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Października 2019, 22:06:25 »
Zastanawiam się, czy wrzucać takie pierdoły, około-pudłowe które powstają sobie po cichutku


Tris: 344; liczba materiałów: 3; typ tekstur: PBR
« Ostatnia zmiana: 08 Października 2019, 22:45:05 wysłana przez xoorbes »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2019, 21:42:38 »
Poszukuję zdjęcia tego pulpitu na rozkład jazdy w wersji nieuszkodzonej. Przedstawione zdjęcie to tylko połowa "urządzenia", brakuje mechanizmu do przytrzymywania dokumentów i klipsa nad żarówkami. Ktokolwiek widział - ktokolwiek wie, proszę o wszelkie kompletne materiały pokazujące ten pulpit.

« Ostatnia zmiana: 16 Października 2019, 23:30:12 wysłana przez xoorbes »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Października 2019, 19:09:10 »
Zrobienie modelu lokomotywy, wymaga wykonania setek pomiarów. Pomiary najlepiej notować firmowym długopisem. W tle, fragment dokumentacji opisującej jedno z okien ET22.


Tris: 1686; liczba materiałów: 7; typ tekstur: PBR + tekstura napisu
« Ostatnia zmiana: 19 Października 2019, 19:15:40 wysłana przez xoorbes »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Października 2019, 20:33:47 »
Specjalnie dla @Neodokuran wersja z kuleczką ;-)


Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Października 2019, 20:03:11 »
Pulpit na Rj i inne papierzyska - wersja biblioteczna :). W rzeczywistości, z tego co zdążyłem się już zorientować, nie było wersji z mosiądzu, ale właśnie taka klimatyczna mi się zamarzyła. W wersji docelowej, będzie pewnie jakieś chromowane i obdrapane paskudztwo :).

Do pełni szczęścia brakuje mi zdjęcia, mechanizmu blokującego przezroczyste drzwiczki, ale liczę na to, że do czasu wydania byka, znajdę (albo dostanę od kogoś) jakieś zdjęcie.
Aha, nie mam bladego pojęcia, czy ten dynks w którym siedzi sobie nasz długopis, faktycznie do tego był przeznaczony :)

Dziękuję @Marcin_S i @Krzysiek009 za nadesłane materiały.


Tris: 26k; liczba materiałów: 17; typ tekstur: PBR + tekstura napisu i skan Rj
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2019, 22:44:38 wysłana przez xoorbes »

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Listopada 2019, 11:18:30 »
I jak tam prace jeśli można zapytać?

Dwa dni temu wróciłem do pracy nad et22. Na otarcie łez dwa rendery z blendera lampek sygnalizacyjnych LS-48. Przy okazji taka prośba, nie pytajcie mnie o postępy, bo to chyba jest jasne, że jak coś mam ciekawego do wrzucenia, to się tutaj pojawia. Będę kasował tego typu posty w przyszłości.


« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2019, 11:20:58 wysłana przez xoorbes »

Offline Krzysiek009

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 194
  • Siła reputacji: 22
  • Krzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowyKrzysiek009 dróżnik przejazdowy
  • Dla chcącego nic trudnego
Odp: ET22
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Listopada 2019, 18:15:25 »
Może za dużo wymagam, ale fajnie by było aby ich jasność była dostosowana do światła wokół, jak w rzeczywistości :D
"I met a girl under a full-bloomed cherry blossoms
            and my fate has begun to change."

                             My Truth

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Listopada 2019, 18:37:41 »
W rzeczywistości moc żarówki się nie zmienia w zależności od natężenia światła z otoczenia, z wyjątkiem ręcznego przyciemnienia. To, że im więcej światła z zewnątrz, tym słabiej widać światło lampki, wynika z właściwości ludzkiego oka, blender pewnie ma jakąś możliwość symulacji tego, ale pamiętaj ze to będzie w unity działać, a nie w blenderze. Nie upierałem się jakoś bardzo, żeby w nocy była np. jeszcze poświata. Tak na prawdę, to w ogóle jeszcze nie wiadomo, jak unity sobie poradzi z generowaniem światła lampek w czasie rzeczywistym, nie wykluczone, ze skończy się na wypieczeniu tekstur (tak jak jest to teraz realizowane w kabinach), ale nie uprzedzajmy faktów. Po nadchodzącym wydaniu planujemy aktualizację silnika od unity, a tam pojawią się pewne ficzery związane z shaderami, których obecnie nie ma. Pożyjemy zobaczymy. Na pewno będę chciał, żeby sprawdzić chociaż opcję ze świeceniem, zamiast tekstur.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Grudnia 2019, 13:12:35 »
Cześć,

fajnie, że wziąłeś się za ET22.
Zastanawiam się czy wybrałeś już konkretną wersję pudła bo wydaje mi się, że zrobienie tej czy innej wersji byka pociąga za sobą pewne wybory związane z ingerencją w model 3D? Czy też planujesz stworzyć takiego template a potem dodawać dopiero do niego wyróżniające daną wersję elementy (obudowy reflektorów, żaluzje, mocowanie podwozia itp.)?

Nawet numer boczny już ma wymodelowany :), ale to oczywiście niespodzianka będzie :P

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Grudnia 2019, 01:39:20 »
Znalazłem dziś wolne popołudnie i powstała sobie taka oto tabliczka.



A tak, wygląda oryginał:


W naszych lokomotywach na teksturach pulpitów widać nalepki zamiast tabliczek, ale oryginalnie lokomotywy miały takie małe dzieła sztuki. Niestety klej w PRLu nie był za mocny i tabliczki nie przetrwały próby czasu. Oczywiście w moim modelu, żadnych beznadziejnych nalepek nie będzie. Muszę co prawda znaleźć jakiś sposób, na przyśpieszenie pracy nad taką tabliczką, bo 8h pracy nad jedną, to ciut za dużo, jeżeli mam wydać tego Byka w tym stuleciu.... Być może znajdę też trochę lepszą czcionkę, ta jest trochę za szeroka.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2019, 07:58:42 wysłana przez xoorbes »

Offline Cargulec160

  • User
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 247
  • Cargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezesCargulec160 prezes
  • Panie mechu, wjazd na Sz, wyjazd na rozkazik!
    • mój instagram
Odp: ET22
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Grudnia 2019, 15:43:58 »
Mam wrażenie, że jak będzie byk, to na PL1 i na PL2 tory zaleją się od towarów, byków z trzema bohunami/z bipą i od wszelakich pośpiechów sprzed np. 15 lat, gdy byczki na posp. to była normalność. Sam bym się teraz takim przeleciał...…. Swoją drogą, to ciekawe, czy będzie bujało jak w rzeczywistości  :P

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Grudnia 2019, 16:03:57 »
Swoją drogą, to ciekawe, czy będzie bujało jak w rzeczywistości  :P

Dopisane do listy życzeń ;-)

Offline panmechanik2002

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 Kaźnik
Odp: ET22
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Grudnia 2019, 16:29:22 »
Tak się zapytam tylko, nie jest to tak że fizyka do ET22 jest w zasadzie zrobiona, ale robicie nowy model tylko?

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: ET22
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Grudnia 2019, 17:19:17 »
Tak się zapytam tylko, nie jest to tak że fizyka do ET22 jest w zasadzie zrobiona, ale robicie nowy model tylko?

Zobaczymy, na razie o fizyce jeszcze nie myślę.