Z uwagi na stale pojawiające się pytania o stan prac nad nowymi modelami sygnalizatorów, chcę tutaj wrzucić kilka informacji, aby każdy zainteresowany mógł się z tym zapoznać.
Jak wcześniej pisałem w przygotowaniu są trzy podstawowe "typy" sygnalizatorów Ericsson, EHA i KOMBUD. Przez to, że EHA są najbardziej rozpowszechnione w Polsce, chciałem od nich zacząć. Następne w kolejności będą Ericsson'y, a na końcu KOMBUD. Co do tych ostatnich wciąż borykam się z brakiem szczegółowej dokumentacji, wymiarów, itd. Modele sygnalizatorów EHA są praktycznie gotowe, ewentualnie jeszcze drobne poprawki i można bawić się w malowanie.
Natomiast, najważniejszą sprawą i chyba budzącą najwięcej pytań jest wymiana sygnalizatorów na sceneriach. No cóż, obecnie trwają ustalenia jak ugryźć ten temat. Nie jest to jeszcze nic pewnego, ale ze względu na planowaną możliwość edycji każdego sygnalizatora, nowych konstrukcji wpisów, ect. może się to skończyć koniecznością sukcesywnej wymiany modeli na sceneriach.
Wszyscy dobrze wiemy jak na Polskiej kolei potrafią wyglądać sygnalizatory. Niby model ten sam, a każdy może być z innej parafii.
Głównym założeniem tego projektu jest możliwie jak największa możliwość edycji każdego sygnalizatora. Fundament betonowy lub metalowy. Maszt wysoki lub niski, zwykły lub spłaszczony na międzytorze albo bez masztu i na bramkę sygnałową. Komora cała lub uszkodzona lub zaślepiona, z osłoną lub bez. Daszek długi lub krótki lub w ogóle jego brak. Tarcze tłowe. Itd.. itd.. Oczywiście jeszcze w różnych wersjach kolorystycznych.
Wstępny pomysł mam taki jak obecnie jest stosowany w sieci trakcyjnej. Naturalnie dla każdego typu sygnalizatora edytor byłby dostosowany. Co z tego wyjdzie, zobaczymy. Będę informował na bieżąco.
Temat jest bardzo rozbudowany, dlatego tyle to trwa. Przede wszystkim chcę, aby było to jak najbardziej edytowalne, tak aby każdy mógł dostosować sygnalizatory na swojej scenerii według potrzeb. Chcę uniknąć tego, co obecnie dzieje się z wysięgnikami na zamówienie.
Oczywiście jeśli ktoś później będzie lepił jakieś potworki, których nawet "starość", czy dewastacja by nie zrobiła, no to cyk ZWB i perm.
P.S. Aaa.. i tak. Modele TOP'ów również będą nowe. W zasadzie cała sygnalizacja będzie nowa.