Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Jak zrobić swój model pociągu?  (Przeczytany 2278 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Neski22

  • User
  • Wiadomości: 1
  • Siła reputacji: 46
  • Neski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytorNeski22 dyspozytor
Jak zrobić swój model pociągu?
« dnia: 12 Lipca 2021, 00:34:04 »
Ostatnio się zastanawiałem jak zrobić własny model pociągu i później być może go dodać do TD2, odpowiedzielibyście na moje pytanie? 

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Jak zrobić swój model pociągu?
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipca 2021, 01:09:16 »
Stawiasz sześcian, trochę zaokrąglasz, dokładasz cztery cylindry (dla ET22 6 cylindrów), żeby symulator wiedział, gdzie są koła i w sumie to tyle.

Zamykam, bo inni podejrzą rozwiązanie i będzie za dużo pociągów w TDku.

Online xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Jak zrobić swój model pociągu?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lipca 2021, 13:42:56 »
@trainfun09 przekonał mnie, że moja poprzednia wypowiedź była 'niestosowna', że są osoby, które nie zdają sobie sprawy ze złożoności problemu, które myślą, że wystarczy wrzucić kilka zdjęć do jakiegoś programu i wyskoczy model. Niestety rzeczywistość jest bardzo brutalna.

Przepis na wyprodukowanie modelu lokomotywy.

- kilka lat doświadczenia w modelowaniu 3D np. Blender
- znajomość Substance Painter i workflow PBR
- dostęp do lokomotywy, lub kogoś, kto dostęp ma
- dostęp do dokumentacji (bardzo pożądany krok, bardzo trudny do uzyskania, bo dokumentacji po prostu nie ma, bądź jej zdobycie graniczy z cudem)

mając powyższe należy:
- wykonać kilkaset zdjęć
- wykonać kilkaset pomiarów
- z w/w + dokumentacji wykonać model
- wydzielić wszystkie dynamiczne elementy
- oteksturować
- wykonać LODy
- zarejestrować charakterystyczne dźwięki "wydobywające się z różnych elementów lokomotywy, przykładowo praca nastawnika, hamulca ręcznego, dźwięk syreny, otwieranie/zamykanie drzwi/okien, praca silnika i innych elementów.


Pewnie o czymś zapomniałem, ale mniej więcej tak to wygląda. Czas realizacji zależy od złożoności modelu i umiejętności modelującego. Od roku do nieskończoności.

« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2021, 13:54:45 wysłana przez xoorbes »