Autor Wątek: Info: Warsztat Pana Kleksa  (Przeczytany 8378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Warsztat Pana Kleksa
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Czerwca 2019, 19:38:57 »
To teraz czas na prostowanie tekstur :)


Offline badcookie66

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Siła reputacji: 116
  • badcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezesbadcookie66 prezes
  • Zły, niedobry, zgryźliwy ciastek.
Odp: Warsztat Pana Kleksa
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Czerwca 2019, 20:46:28 »
Troszkę mała przerwa, no ale nareszcie się nauczyłem (podziękowania dla chudya i Krzyśka009)


Poprawiony Wskaźnik Z pierwszej wiadomości


3D:

To jeszcze proponuję trochę teksturę naprostować w Gimpie/Photoshopie + dorobić do tekstury ładny materiał na plecki oraz boki tej blachy. Poprawić mapowanie i będzie git. :)


Offline Emoji

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Siła reputacji: 0
  • Emoji Kaźnik
  • Proszę odsunąć się od krawędzi peronu...
Odp: Warsztat Pana Kleksa
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Czerwca 2019, 10:35:05 »
Mam problem, bo gdy nakładam teksturę boku, to cała tabliczka jest teksturowana

Online mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Warsztat Pana Kleksa
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Czerwca 2019, 11:37:57 »
opcja 1: wydzielasz boki jako osobny submodel i przydzielasz im inny material
opcja 2: edytujesz teksture tabliczki dodajac gdzies obok niej boki, zostaje Ci jeden material i podczas mapowania przestawiasz kazdy poligon UVW, tak zeby pasowalo
opcja 3: zostawiasz boki jak jest wydzielajac je tylko na osobny submodel, a przy dodaniu do unity dostana szary matowy material
opcja 4: Jeden submodel moze przyjac tylko jeden material.  Chyba, ze przydzielisz poligonom osobne channel ID materialu, wtedy zaleznie od kanalu mozesz nalozyc na jeden submodel dowolna ilosc materialow. W przypadku tej tabliczki wystarczy jeden material z jakims metalem + ten obecny material z zawartoscia tabliczki.

Opcja 4 jest rekomendowana, ale w tym przypadku to troche jak strzelanie z armaty do muchy.
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2019, 11:40:22 wysłana przez mentorious »

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Warsztat Pana Kleksa
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Czerwca 2019, 18:04:01 »
Ponadto, jeśli umieszczasz boki (każdą ścianę sześcianu) jako osobny submodel niespójny siatką i materiałem z resztą, to to jest jedna z przyczyn małych FPS w TD2, już nie stosujemy takiej patologii.