Autor Wątek: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 122992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #180 dnia: 14 Lipca 2022, 17:11:05 »
Po 1. i najważniejsze w tej sprawie - ten temat ZAWSZE i REGULARNIE będzie wracał. Jest takie stare indiańskie powiedzenie: jeden lubi czekoladę, drugi, jak mu nogi śmierdzą; każdy by chciał u nas zobaczyć coś innego i zawsze będzie ktoś, komu się nie podoba to, co widzi.

Po 2. potrzebuję zrobić coś pilniejszego (taka sobie, powiedzmy, techniczna poprawka), a i tak jakoś ostatnio nie mogę się zmusić do pracy ;)

I wreszcie po 3., co jest bardzo świeżym tematem, właśnie kupiłem sobie T300RS GT, więc dajcie mi się trochę wyszaleć, Panowie i Panie :D

Offline Bogus_pb

  • Developer
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Siła reputacji: 170
  • Bogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezesBogus_pb prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #181 dnia: 17 Lipca 2022, 10:52:52 »
Mam nadzieję że to przemyślisz, nowe 11xa to coś czego ogółem społeczność najbardziej pragnie

Wiele osób również nie jest z nich zadowolonych. Ich "tostery" nie radzą sobie z z większymi wymaganiami tych wagonów i narzekają, że po co było robić tak dokładny model, po co otwierane drzwiami, po co "żywi" pasażerowie, po co te odbicia na lakierze.

Wielu też, narzekało ze mały przekrój wagonów towarowych. Na ilość i różnorodność wagonów towarowych, to niewiele jest obecnie w symulatorze.

Dlatego co do oczekiwań trzeba podchodzić ostrożnie. Ja osobiście popieram kierunek działań Chydya bo lubię towary ze spalinówką niż 140km/h w EIE w której nie mam tyle czasu na podziwianie scenerii i pracy ich autorów.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #182 dnia: 14 Sierpnia 2022, 19:57:00 »
W nocy trichlor stwierdził, że mu zimno. Niestety, teraz z węglem jest kłopot - nawet na składach nie ma. Wobec tego, aby problemowi zaradzić, postanowiliśmy postawić własną kopalnię. No, powiedzmy że nie do końca własną, bo JSW może mieć do niej jakieś tam pretensje ;)


Offline Maszynista626

  • Weteran
  • Wiadomości: 22
  • Siła reputacji: 5
  • Maszynista626 pracownik torowy
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #183 dnia: 15 Sierpnia 2022, 04:32:57 »


Cytuj
Wiele osób również nie jest z nich zadowolonych. Ich "tostery" nie radzą sobie z z większymi wymaganiami tych wagonów i narzekają, że po co było robić tak dokładny model, po co otwierane drzwiami, po co "żywi" pasażerowie, po co te odbicia na lakierze.

Gdyby każdy producent gier miał patrzeć na osoby posiadające sprzęt z epoki kamienia, to musiałby nic nie tworzyć. Nie spełniasz wymagań gry nie grasz proste. Patrząc po postach jest tu masa osób "grających" na jakimś drewnie :) Nikt się nie będzie cofał w rozwoju bo tata nie kupi nowego kompa ;)

Offline panmechanik2002

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 183
  • Siła reputacji: 0
  • panmechanik2002 Kaźnik
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #184 dnia: 15 Sierpnia 2022, 10:04:01 »
No, powiedzmy że nie do końca własną, bo JSW może mieć do niej jakieś tam pretensje ;)
Z tym że ich węgiel idzie do przemysłu hutniczego, bo wydobywają węgiel koksowniczy który nie nadaje się do grzania xP

Offline Mav

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 129
  • Mav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezes
  • Jedziesz? Nie pij. Za dużo się wylewa
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #185 dnia: 15 Sierpnia 2022, 12:28:33 »
Zgadzam się z Maszynistą626. Gra powinna się rozwijać, a nie stać w miejscu.
A do właścicieli "kalkulatorów". Zamiast wydawać na głupoty, odkładajcie pieniądze na lepszy sprzęt, a jeśli nie dacie rady uzbierać na kupno nowego, przynajmniej dokupicie, wymienicie podzespoły, by lepiej Wam gra chodziła. Trzeba tylko chcieć.

Offline robert357

  • User
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 56
  • robert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektorrobert357 dyrektor
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #186 dnia: 15 Sierpnia 2022, 13:45:48 »
No tylko rozwój nie polega tylko na dodawaniu kolejnych bajerów graficznych. Optymalizacja to też rozwój gry ;) Już nie mówiąc o takim magicznym miejscu zwanym "opcje graficzne", które powinny służyć pomocą kartoflowym maszynom.

Offline matix78

  • User
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Siła reputacji: 299
  • matix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezesmatix78 prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #187 dnia: 15 Sierpnia 2022, 13:59:46 »
Ale to też nie jest tak, wiadomo nie od dziś że TD2 ma problemy z optymalizacją, gdyby chcieli to naprawić musieliby napisac cały symulator od nowa, nawet spotykałem ludzi którzy mają dobre sprzety to i tak mimo wszystko im ścina to jest juz wina po części kompa a po części symulatora że ma trochę kiepską optymalizację.
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2022, 14:09:16 wysłana przez matix78 »
Chętnie pomoge przy wykonaniu pulpitu scs do scenerii. Pisz na Pw forum.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #188 dnia: 15 Sierpnia 2022, 14:24:08 »
Nie ma możliwości zrobienia lepszego modelu tak, aby jednocześnie miał mniej trójkątów. Do tego przykładowa tekstura 4K, aby obiekt wyglądał sensownie, jak na nasze czasy, zajmuje ok. 60MB. Nawet pomimo zrobienia LoD, obiekt będzie pochłaniał sporo zasobów z założenia i raczej nie da się go zoptymalizować na tyle, aby zajmował ich tyle samo, co podobny sprzed 10 lat. To z grubsza działa na zasadzie albo-albo.

Posiadaczy kalkulatorów uprasza się o zbudowanie wehikułu czasu, aby się w nim trochę cofnąć - na tyle, na ile wspomniane kalkulatory potrzebują.

Dalsze ogólne dyskusje odnośnie optymalizacji symulatorów bardzo proszę przenieść sobie do innego wątku.

Offline Mav

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 129
  • Mav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezes
  • Jedziesz? Nie pij. Za dużo się wylewa
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #189 dnia: 15 Sierpnia 2022, 14:30:08 »
Wiadomo, że są problemy z optymalizacją, ale jest ona na tyle poprawiona, że na moim siedmiolatku gra działa płynnie. Ścina na chwilkę tylko przy ładowaniu kolejnej scenerii.
Z jednej strony chcecie nowego taboru, z drugiej, narzekacie, że Wam "krzaczy". Obecne programy do tworzenia modeli oraz do oteksturowania ich, tworzą modele o wiele bardziej zaawansowane, niż 2-5 lat temu, więc nie dziwcie się, że gra się ścina. Oczywiście można zrobić proste pudła, by symulowało to namiastkę pociągu, ale gdzie wtedy jest zadowolenie z gry?
Zobaczcie temat SimRail. (tak, tą grę tworzy grupa ludzi specjalnie do tego zatrudnionych i tak, ta gra jest (będzie) płatna). Otóż wymagania tej gry są dwa razy wyższe, niż TD2. (Zobaczymy, jak to będzie śmigać, jak wyjdzie.) I tu nikt nie narzeka, że może mu nie pójść, czy co tam jeszcze. Maszyna natomiast zoptymalizowała grę kosztem scenerii i poniekąd taboru. Wychodzi z tego, że optymalizowanie na siłę gry, mija się z celem. Co się da, można zoptymalizować, ale nie do przesady.

Edit.

Wybacz Chudy, chciałem tylko wyrazić swoje zdanie, na temat płaczu o optymalizacje
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2022, 14:34:37 wysłana przez Mav »

Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #190 dnia: 15 Sierpnia 2022, 15:06:40 »
Wiele razy było mówione o poprawie obecnych modeli wagonów osobowych IC/PKP najpowszechniej używanych na TeDekowych torach czyli 110a, 111a i 112a, ale wiadomo modeli cudzych nie tykamy. Ok, lecz dlaczego by nie zrobić własnego od zera? Chudy Twoje modele jak zwykle zwalają z nóg pod względem tego jak cudowne są, gdybyś kiedyś zdecydował się wykonać te wagony myślę że każdy kto jeździ pociągami pasażerskimi byłby Ci dozgonnie wdzięczny i na każdym postoju by wysiadał żeby je podziwiać :pp
I przy okazji byłby w końcu definitywnie spokój, nie trzeba by już nic poprawiać i wagon zostałby na lata nie dlatego że nikt nie chce zrobić lepszego a dlatego że Twój byłby najlepszy.
Mam nadzieję że to przemyślisz, nowe 11xa to coś czego ogółem społeczność najbardziej pragnie nie wliczając nowych lokomotyw/zespołów trakcyjnych i coś co jest co jakiś czas ciągle poruszane. Mam szczerą nadzieję że dzięki Tobie nie będzie trzeba już tego tematu poruszać regularnie :)

Bardziej przydałyby się wagony zmodernizowane przedziałowe typu 174A (B10nouz) i 145A (A9emnouz), bo na polskich torach, w szczególności na IC i EIC są zmodernizowane. Fakt - gościu ma duży talent do modelowania.

Offline robcioRK

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Siła reputacji: 192
  • robcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezesrobcioRK prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #191 dnia: 15 Sierpnia 2022, 18:59:12 »
Osobiście mam nadzieję, że w wolnej chwili Artur zrobi wagon osobowy ale dwuosiowy, który do SM42 lub powstającej SM31 śmigających po naszych spalinowych sceneriach pasowałby idealnie, np. wagon osobowy nr 9018 serii Bi :)
Wydane: Bystra Woda
W trakcie prac:
Bystra Mała, Bystra , Bystra Górka

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #192 dnia: 20 Sierpnia 2022, 22:33:56 »
No, to można powiedzieć, że będziemy mieli komplet :)


Offline Mav

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 143
  • Siła reputacji: 129
  • Mav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezes
  • Jedziesz? Nie pij. Za dużo się wylewa
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #193 dnia: 21 Sierpnia 2022, 00:27:15 »
Chudy teraz to mnie zaskoczyłeś. Spodziewałem się bardziej czegoś serii F, H, lub L. Oczywiście czapka z głowy. Wykonanie na 6+.
A takie pytanie na marginesie. Będziesz coś robił z obecnymi Tedekowymi Uacs'ami? Tak tylko pytam.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #194 dnia: 21 Sierpnia 2022, 07:31:26 »
Dziękuję za uznanie :)

W sprawie przerabiania istniejących modeli wypowiedziałem się tutaj: https://td2.info.pl/inna-tworczosc/modelowanie/msg77990/#msg77990