Autor Wątek: Talk/Rozmowa: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 27917 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejakS

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 250
  • Siła reputacji: 59
  • MaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektorMaciejakS dyrektor
  • Chyba ty
    • MaciejakS
  • Distance Travelled: 5565 km
  • Trains Routed: 162
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Września 2017, 20:36:56 »
No tak, najlepiej z pięć wątków od razu zrobić. Jeden na opis modeli, drugi na screeny, trzeci na komentarze, czwarty na pytania, a piąty jako rezerwa.
No jednej osobie nie chciało się przerzucać wątku, wolała dać mi procenty za spam
Mój fanpage na zdjęcia: https://www.facebook.com/MaciejakS-1525083427549225/
...::: IC Słowacki usiądź mi na mordzie :::...

Offline Marcin_S

  • Global Moderator
  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 356
  • Siła reputacji: 173
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją.. albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
  • Distance Travelled: 3257 km
  • Trains Routed: 577
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Lipca 2018, 18:44:22 »
Otwieram na prośbę autora.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48, ST44, ST48
- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Lipca 2018, 18:51:32 »
Tak mi się zamarzyło zrobić obudowę eon-a do zdjęć Marcin_S. Czy byłby ktoś w stanie podać choć jeden jego wymiar? Potrzebuję do wyskalowania modelu. Najbliższy mnie znajduje się na przejeździe kilkanaście km od mojego domu.
Chodzi o takie urządzenie:


Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #48 dnia: 14 Lipca 2018, 16:39:16 »
Ok, z tym eonem któregoś pięknego dnia podjadę i sobie pomierzę.

Mam inny kłopot. Na pewno ktoś z Was się bawił z eksportem z Blendera do t3d. Zainstalowałem skrypt i prostą kostkę pociągnąłem jakąś pierwszą z brzegu teksturą.
Robię eksport. W związku z tym, że teksturę brałem (wyłącznie testowo!) z Maszyny, w t3d zapisany jest parametr
Map: /textures/concrete-mozaic1bez rozszerzenia, choc plik rozszerzenie miał (dds).
Wrzucam t3d i teksturę do Custom, ale obiekt oczywiście jest bez tekstury.
Teraz pytania:
  • w jakim formacie powinna być tekstura (czy wyłącznie png)?
  • czy nazwa pliku t3d i tekstury muszą być takie same?
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 425
  • Siła reputacji: 147
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił
  • Distance Travelled: 3013 km
  • Trains Routed: 1773
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #49 dnia: 14 Lipca 2018, 16:52:21 »
Co do odpowiedzi na pytanie 2, to tak, muszą być takie same.
Jeśli chodzi o pytanie 1, to do podkładów są używane napewno obrazy w formacie *.jpg, ale sądzę iż powinien każdy zadziałać.
Naczelny Modulator.Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday
Forumowy Wąchacz

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #50 dnia: 14 Lipca 2018, 17:01:38 »
Znów sześcianik pociągnąłem teksturą - tym razem dla pewności png (takie mam podkłady i działają). Kiedy robię render, wszystko w Blenderze wydaje się w porządku. Pliki nazwałem testy.t3d i testy.png. Oba umieszczone są w Custom. W t3d parametr Map: testy.png
Niestety, w TD2 kostka nadal jest bez tekstury. Co robię nie tak?
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2018, 17:03:20 wysłana przez chudya »
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Developer
  • Pioneer
  • *
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 425
  • Siła reputacji: 147
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił
  • Distance Travelled: 3013 km
  • Trains Routed: 1773
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Lipca 2018, 18:08:29 »
Może eksporter jest do kitu, albo nie uwzględniasz któregoś parametru...
Naczelny Modulator.Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Banturday i Spamday
Forumowy Wąchacz

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Lipca 2018, 09:42:34 »
Dobra, już znalazłem :)

Dla potomności: eksporter t3d (zrobiony dla Maszyny) zapisuje w parametrach Ambient, Diffuse i Specular liczby bez miejsc po przecinku; nawet całkowite winny być zapisane z co najmniej (?) jednym miejscem po przecinku (technicznie kropce, oczywiście).
Dodatkowo, należy poprawić ścieżkę do tekstury na prawidłową (względną od pliku t3d, jeśli rozumiecie, co mam na myśli).

Po tych zabiegach w TD2 model pojawił się oteksturowany. HURA! :D
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline uetam

  • Administrator
  • Developer
  • Wiadomości: 468
  • Siła reputacji: 98
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
  • Distance Travelled: 2650 km
  • Trains Routed: 1385
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Lipca 2018, 09:50:12 »
Jeżeli będzie taka potrzeba to możemy dorobić "zaciąganie" plików t3d z serwera wraz z teksturami. Oczywiście tylko do trybu singleplayer bo w multiku to by powodowało zbyt duże opóżnienia.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #54 dnia: 17 Lipca 2018, 00:03:49 »
Nawet nie wiedziałem, że taki eonik stoi sobie za semaforem wjazdowym, co odkryłem podczas rodzinnego spaceru. Przy okazji pomiaru zrobiłem trochę zdjęć i tak oto skleciłem nast. modelik:



I link do sketchfab: https://skfb.ly/6AtZW

Niestety, wyszło mi sporo trójkątów i trzeba by go mocno "wyprostować", aby nadawał się do użycia - szkoda zasobów.
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline inomushis

  • Developer
  • Global Moderator
  • Supporter
  • *
  • Administrator SWDR
  • Wiadomości: 237
  • Siła reputacji: 121
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
  • Distance Travelled: 3050 km
  • Trains Routed: 697
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #55 dnia: 17 Lipca 2018, 11:45:35 »
Osłony przewodów - prostopadłościenne - i tak nikt ich nie będzie oglądał z bliska - one wchodzą w podsypkę. Daszek z przeźroczystą teksturą - bez zaokrąglania rogów i prześwitu i będzie połowę mniej :) Dobra robota! Widać że podchodzisz do tematu konkretnie, bo zaczynasz od małych elementów, a nie "jak zrobić pendolino?!!!!!!!!!!!!!!11111" :) Idź tą drogą!

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #56 dnia: 17 Lipca 2018, 23:38:12 »
Zamieniłem osłony kabli i wyciąłem trochę wierzchołków. Przy daszku nie było zaokrąglenia. Ilość trójkątów spadła siedmiokrotnie!



PS. Nick inomushis, cokolwiek by nie znaczył, zawsze sobie czytam jako: ino musisz :D
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Sierpnia 2018, 18:09:49 »
A dziś mam dla Was ciekawostkę. Na taki właśnie wózek natrafiłem na stacji w Szczebrzeszynie:



I, jak zwykle, link do sketchfab: https://skfb.ly/6AHYK
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)

Offline Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 675
  • Siła reputacji: 695
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
  • Distance Travelled: 34593 km
  • Trains Routed: 5771
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #58 dnia: 05 Sierpnia 2018, 18:23:11 »
Tylko dla supporterów :)
Pozdrawiam

Offline chudya

  • Developer
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Siła reputacji: 115
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
  • Na moście kolejki w Cisnej...
    • Stronka o mnie
  • Distance Travelled: 3074 km
  • Trains Routed: 972
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Września 2018, 18:21:49 »
Zmęczyłem kolejny drobiazg. Można by jeszcze pokusić się o zrobienie linek, ale dziś już mi oczy wysiadają, czego na pewno nie zrozumieją narzekacze...



Link do sketchfab: https://skfb.ly/6B7nv
Artur

W wolnych chwilach bawię się w modelowanie.                          Zacząłem też tworzyć scenerię Chełm, ale wymiękłem :)