Autor Wątek: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 123027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #75 dnia: 26 Września 2018, 22:53:44 »
Chudya, co do tworzenia krągłości (widziałem ten znak zakaz ruchu pieszych) - sprzedam Ci ciekawe rozwiązanie...

Wygrałeś tym rozwiązaniem taki oto awatar na forum ;D


Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #76 dnia: 26 Września 2018, 23:07:01 »
Na pewno skorzystam z tego rozwiązania. Dzięki :)

Dodano: 28 Września 2018, 00:00:58


Ares, masz tę puszkę, ale proszę Was, już się nie kłóćcie z Matzem, bo mi się wszystkiego odechciewa...

Puszka wymaga przeskalowania, bo nie znam jej wymiarów. Kiedy ktoś podrzuci jej długość, ustawię rozmiar i przekażę uetam-owi.
Inomushis, zastosowałem przezroczystą teksturę, ale żeby się prawidłowo wyświetliła w blenderze, trochę trzeba się naklikać :)



Sketchfab: https://skfb.ly/6BPTF
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2018, 18:59:57 wysłana przez chudya »

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #77 dnia: 28 Września 2018, 09:55:23 »
Model wygląda świetnie 8) podbiłbym tylko lekko nasycenie tego żółtego, jednak na zdjęciach z Gdańska bardziej się rzuca w oczy i nie jest taki wyblakły. Poza tym to super model, dzięki! ;)

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #78 dnia: 28 Września 2018, 11:02:12 »
Kolor oczywiście mogę poprawić, chociaż niedaleko mnie właśnie na przejeździe takie lekko wyblakłe stoją. Te tekstury robiłem ze zdjęć Marcin_S. Jeśli nie będzie miał obiekcji, zostaną. Jeśli będzie problem, gdzieś zrobię własne fotki.

Większy problem mam w tej chwili z wymiarami. Jakby któryś z Was akurat plątał się gdzieś po torach i widział takie ustrojstwo, niech zmierzy np. długość, żebym mógł model wyskalować. W sieci wymiarów nie znalazłem choć może źle szukałem.

A, i jeszcze mam pytanie: czy napis Bombardier może zostać, czy mam go zasłonić, bo pod jakieś prawa podpada?
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2018, 11:12:20 wysłana przez chudya »

Offline UAZownik

  • Konstruktor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 460
  • Siła reputacji: 276
  • UAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezesUAZownik prezes
  • Dobry, sceneria do kontroli!
    • www.nastawnicownia.pl
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #79 dnia: 28 Września 2018, 13:43:23 »
Wymiary wg. DTR skrzynki ESK-44

„Każdy pracownik kolejowy, którego czynności związane są z ruchem pociągów i wykonywaniem manewrów, powinien znać szczegółowo
»Instrukcję o sygnalizacji«."

Automatyk z zawodu, drogowiec i ruchowiec z zamiłowania.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #80 dnia: 28 Września 2018, 13:44:25 »
Wielkie dzięki!

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 934
  • Siła reputacji: 729
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #81 dnia: 28 Września 2018, 13:48:59 »
A, i jeszcze mam pytanie: czy napis Bombardier może zostać, czy mam go zasłonić, bo pod jakieś prawa podpada?

Zostaw. Jakbysmy wszyscy poszli za tym tokiem myslenia, to zaraz będziemy zasłaniać napisy PKP, na wszystkich lokomotywach i wagonach.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 478
  • Siła reputacji: 374
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #82 dnia: 28 Września 2018, 15:12:51 »
Te tekstury robiłem ze zdjęć Marcin_S. Jeśli nie będzie miał obiekcji, zostaną.

Po to te zdjęcia robiłem. ;) Działaj, działaj.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #83 dnia: 21 Października 2018, 15:17:39 »
Potrzebuję podpowiedzi, bo ugrzązłem na amen :-/

Jest sobie okno. Ma być częściowo przezroczyste. Na png nałożona jest maska alfa w miejscu częściowej przezroczystości.
Kiedy jest renderowane w Blenderze albo wysłane na Sketchfab, wszystko wyświetla się w porządku, jednak po wciśnięciu modelu do TD-ka przezroczystości nie ma. Widok na tę samą część obiektu: po lewej TD2, po prawej Blender.



Co zrobić, żeby uzyskać przezroczystość? Może siedzi akurat ktoś mądry, kto coś doradzi...

Offline MK

  • Weteran
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 15
  • MK zwrotniczyMK zwrotniczyMK zwrotniczy
  • Robię tekstury.
    • Pomoc przy twożeniu stacji.
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #84 dnia: 21 Października 2018, 15:32:06 »
A sama tekstura ma przezroczysrość?
Scenerie w trakcie prac :
Warszawa Wschodnia 0% Stacja w planach     Bag : 5%

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #85 dnia: 21 Października 2018, 15:33:50 »
Skoro wyświetla się w Blenderze i na sketchfab jako przezroczysta, to ma, nieprawdaż? Tylko dlaczego po imporcie do TD2 jako obiekt .t3d przezroczystości już nie widać?

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #86 dnia: 21 Października 2018, 15:36:42 »
Nie rob przezroczystosci w blenderze. Masz dostep do repozytorium? Wydziel szyby do innego submodelu, zebys mial wszystkie przezroczyste i nieprzezroczyste elementy osobno. Dodajac model do unity submodele przezroczyste otrzymaja shader Transparent.

https://docs.unity3d.com/Manual/StandardShaderMaterialParameterAlbedoColor.html

Jak komus podsylalbys zeby dodal, to po prostu o tym wspomnij i zostaw okna wydzielone.

//edit: ah, t3d chcesz wrzucic do custom? to nie pomoge. archaiczny format. na dobra sprawe to szkoda Twojego czasu z wrzucaniem t3d, bo zakladajac, ze bedziesz chcial aby znalazlo sie to w grze, obiekt trzeba bedzie dodac na nowo, przez co tekstury i materialy i tak sie zmienia diametralnie. jesli chcesz podgladac na biezaco, to zapytaj chlopakow o dostep do repozytorium.
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2018, 15:42:11 wysłana przez mentorious »

Offline MK

  • Weteran
  • Wiadomości: 49
  • Siła reputacji: 15
  • MK zwrotniczyMK zwrotniczyMK zwrotniczy
  • Robię tekstury.
    • Pomoc przy twożeniu stacji.
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #87 dnia: 21 Października 2018, 15:39:04 »
Skoro wyświetla się w Blenderze i na sketchfab jako przezroczysta, to ma, nieprawdaż? Tylko dlaczego po imporcie do TD2 jako obiekt .t3d przezroczystości już nie widać?3
Ale w gimpie ?
Scenerie w trakcie prac :
Warszawa Wschodnia 0% Stacja w planach     Bag : 5%

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 253
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #88 dnia: 21 Października 2018, 15:49:40 »
Masz dostep do repozytorium?

Niestety, nie mam :(

Wydziel szyby do innego submodelu, zebys mial wszystkie przezroczyste i nieprzezroczyste elementy osobno.

Czy dobrze rozumiem, że mają to być oddzielne elementy widoczne w outlinerze Blendera?


t3d chcesz wrzucic do custom? to nie pomoge. archaiczny format. na dobra sprawe to szkoda Twojego czasu z wrzucaniem t3d, bo zakladajac, ze bedziesz chcial aby znalazlo sie to w grze, obiekt trzeba bedzie dodac na nowo, poprawnie i tekstury i materialy i tak sie zmienia diametralnie. jesli chcesz podgladac na biezaco, to zapytaj chlopakow i dostep do repozytorium.

Ja wiem, że to nie przejdzie do gry. Chodziło mi tylko o podejrzenie:
- jak będzie ta przezroczystość wyglądała
- czy tekstury są malowane na dwie strony, czy tylko z jednej, a z drugiej mają 100% przezroczystości (i właśnie tak widzę jest).

Chciałem wiedzieć, czy muszę robić okna z zewnątrz i wewnątrz, czy wystarczy tylko jedna strona. Teraz wiem, że muszą być obie strony, ale nie jestem pewien w dalszym ciągu, jak będzie wyglądała częściowa przezroczystość.

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #89 dnia: 21 Października 2018, 18:18:33 »
Ściągnij najnowsze Unity i sprawdź. Do tego nie trzeba repo :)
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.