Autor Wątek: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 121534 razy)

1 Użytkownik i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #90 dnia: 21 Października 2018, 18:24:28 »
Oki, tylko pozostaje aktualne pytanie, jak mam zrobić prawidłowo, czyli:


Wydziel szyby do innego submodelu, zebys mial wszystkie przezroczyste i nieprzezroczyste elementy osobno.

Czy dobrze rozumiem, że mają to być oddzielne elementy widoczne w outlinerze Blendera?

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #91 dnia: 22 Października 2018, 10:55:59 »
Tak, musi to być wydzielony element sceny.
Tak jak drzwi w wagonie, które później mają być przesuwne, tak jak okno, które ma się otwierać.
Dzięki temu cała bryła otrzyma jeden shader, a szyba inny.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #92 dnia: 22 Października 2018, 11:22:08 »
Ja wiem, że jestem denerwujący, ale wolę się upewnić. Czyli wszystko ma być w jednym pliku, ale szyby oddzielnie od reszty bryły. Oki, tak zrobię. Dzięki :)

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #93 dnia: 22 Października 2018, 11:24:24 »
https://unity3d.com/get-unity/download?thank-you=update&download_nid=51443&os=Win
Ściągnij sobie unity a następnie stwórz nowy, pusty projekt i wrzuć do niego model wraz z teksturami - będziesz miał podgląd jak to wygląda w symulatorze i będziesz mógł dostosować ustawienia materiałów.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #94 dnia: 22 Października 2018, 11:26:11 »
Oj, wczoraj ściągnąłem, ale zaraz mnie żona od kompa wygoniła... Jakieś tam sprawdziany miała układać - tylko męczy te dzieci ;) A one nadal nic nie potrafią...

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #95 dnia: 11 Listopada 2018, 21:04:24 »
Zrobiłem Aresowi kilka drobiazgów. Być może niektórzy z Was już je widzieli.
Ostatni model chyba mi nie wyszedł, bo jak na razie nie został dodany do wersji dev. Fakt, sam nie byłem zadowolony; wręcz przeciwnie, wyszedł mi fatalnie, chociaż dwa wieczory przy teksturach siedziałem. Niestety, w Gimpie mocarzem nie jestem :D

Dziś pokażę Wam kolejny szczególik, choć najtrudniejsza robota dla mnie, to właśnie teksturowanie, czyli wszystko przede mną :(



Dodano: 12 Listopada 2018, 16:05:15


I po operacji... Pacjent przeżył; lekarz też :D



i sketchfab: https://skfb.ly/6CR7G
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2018, 16:05:15 wysłana przez chudya »

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #96 dnia: 18 Listopada 2018, 19:56:59 »
Piętnastominutowy "projekt" dziś ujrzał pierwszy śnieg za oknem :D

Studzienkę odwadniającą chciał kiedyś Matz32. Niestety, nie znalazłem blisko w takim rozmiarze, w jakim sobie życzył. Ta jest niewielka; ma zaledwie 68cm średnicy. Trafiłem na nią, kiedy stała sobie, przez nikogo nie niepokojona, na międzytorzu w Zwierzyńcu.



Można ją też obejrzeć na sketchfab: https://skfb.ly/6CXQ7

Offline Matz32

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 413
  • Siła reputacji: 932
  • Matz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezesMatz32 prezes
  • Dziadek Mroz i Geograf Tedekowy
    • Moj kanal kolejowy na YT
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #97 dnia: 19 Listopada 2018, 00:32:59 »
Kolejny mały ale fajny element do urozmaicenia scenerii. Chyba pora zasypać cie fotami jak Q424 :D
Projekt Linia 32 http://img.td2.info.pl/image/XeI3h
Pomagam przy podkladach satelitarnych, wskaznikach , kilometrazu.,chetni pisac PW

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #98 dnia: 19 Listopada 2018, 21:22:49 »
To był projekt ciut większy, niż poprzedni "piętnastominutowy". Zmęczyłem go i pokazuję całemu światu! - niech się śmieje, a co! :D

To stara, nieużywana od dawna waga kolejowa z Werbkowic.

Nie jest wykonana poprawnie - mam na myśli tor. Tutaj po prostu blachą przykryłem podkłady, a w rzeczywistości ich nie ma. Gdyby ktoś z zespołu chciał, może przerobić ją w ten sposób, aby była odcinkiem toru bez podkładów, ale nie wiem, czy skórka jest warta wyprawki.



I w trzech wymiarach, jak zwykle: https://skfb.ly/6CZnw

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #99 dnia: 03 Stycznia 2019, 22:39:06 »
Panowie, mam poważne pytanie. Jak zrobić poniższą barierkę tak, żeby było ok z punktu "widzenia" TD-ka? Plane'y jako szczebelki? A może cube'y? a może jeden przezroczysty plane i na to nałożyć teksturę z boku i tyle?


Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #100 dnia: 04 Stycznia 2019, 00:49:12 »
Zastosuj LOD - Level of details.

Przygotowujesz np. 3 wersje:
W pierwszej widzianej od np. 0 do 10 metrów jest wypas barierka każdy element wymodelowany,
W drugiej widzianej np. od 10 do 20 metrów jest jakiś poziom uproszczenia, mniej szczegółów,
A w trzeciej widzianej z dalej niż 20 metrów jest prosty plane z kolorowymi paskami na przeźroczystym tle.


Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #101 dnia: 04 Stycznia 2019, 22:35:49 »
Taki odrobinę grubszy (jak dla mnie) temat ugryzłem. Model nie jest idealny - nawet do poziomu "dobry" wiele mu brakuje - ale nie będę już specjalnie szczegółów dokładał. I tak dużo trójkątów wyszło. Z wymiarami też nie jest za wesoło, choć szukałem w różnych miejscach i starałem się, by były jak najlepsze.

Cóż... teraz już tylko miesiąc teksturowania! :D


Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #102 dnia: 19 Stycznia 2019, 17:19:03 »
Pytanko mam.

Posiadam fotkę tekstu. Chciałbym wykonać go tak, jak w oryginale, czyli przestrzennie. Pierwsza myśl: dodaj mesh text, rzucisz teksturę i finita. No, niby tak można, ale to tworzy tak wiele trójkątów, że oczy mi wypadły na podłogę :D

Czyli teraz to, co mnie interesuje: czy można i jak wykonać tekst przestrzenny nie tworząc przy tym kosmicznej ilości wierzchołków?

Drugi pomysł, choć nie wiem, czy w tym przypadku dobry, jest taki, żeby do plane'a dorobić normal mapę. Jednak nie wiem, czy to się sprawdzi, szczególnie przy moich umiejętnościach...
A może darować sobie opcję przestrzenną i zostawić teksturę?
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 17:20:41 wysłana przez chudya »

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #103 dnia: 19 Stycznia 2019, 18:14:17 »
Ja tam literki ( na halę wrockowego dworca ) robiłem właśnie przez mesh text z doborem czcionki. Innej opcji nie znam.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: Modelowanie według Artura
« Odpowiedź #104 dnia: 19 Stycznia 2019, 18:29:06 »
Ja bym dał literki jako plany delikatnie odstające od powierzchni.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2019, 18:41:25 wysłana przez trainfun09 »
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.