Autor Wątek: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 121522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Modelowanie według Artura
« dnia: 04 Lipca 2017, 20:22:27 »
Cześć.

Niedawno ukończyłem usuwanie ze swojej scenerii (będącej jeszcze na etapie pieluch) usuwanie obiektów, które będą skasowane w następnej wersji edytora z przyczyn wiadomych. Niestety, z zasobów zniknie m. in. szafa srk. Przejeżdżając obok takowej pomyślałem sobie: "Zrobię kilka zdjęć i zobaczę, co z tego wyniknie." Zrobiłem fotki, a wieczorem zainstalowałem Blendera.
I teraz mam kilka pytań. Tak na początek:
1. JEŚLI mój model byłby wykonany na tyle sensownie, aby się nadawał do dodania do edytora, jakie warunki musi spełniać?
2. W jakim formacie ma być eksportowany?
3. Jaki maksymalny rozmiar mogą mieć tekstury?

Jakieś tam początki początków początkowego początku...
« Ostatnia zmiana: 23 Września 2018, 14:08:48 wysłana przez uetam »

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lipca 2017, 20:28:29 »
FBX i teksturky w paczuszce, rozmiar "stosowny", jak podrzucałem to nie było restrykcyjnych kryteriów, po prostu taki rozsądny między jakością a rozmiarem. Co do punktu pierwszego, myślę, że jak podrzucisz gotowy model jeśli uznasz, że się nadaje, komuś z modelarzy like @Uazownik to zerkną na to okiem i dadzą Ci znać czy trzeba coś poprawić  ;) Ja chwilowo lecę na zaintegrowanej grafice, więc nie miałbym nawet jak otworzyć  :-\

Gratulację decyzji, eh żeby każdy tutaj miał takie podejście jak Ty.. :)

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lipca 2017, 20:48:44 »
Kłopot w tym, że dla mnie, jako laika, stwierdzenie rozmiar "stosowny" nie mówi nic a nic. Czy przy takiej szafie wysokości 2m mam się zmieścić w 1, 5, 10MB?... Pojęcia nie mam zielonego!

Dodano: 04 Lipca 2017, 23:26:49


Wczoraj pierwszy raz zainstalowałem Blender.

Oto moje dzieło! :)



Można by się jeszcze bawić z zawiasami, czy miejscem na klucz, ale to chyba za drobne szczegóły, aby miały znaczenie.

Chciałem to wrzucić na sketchfab, ale bez tekstur tam się pojawia, chociaż są dołączone do .blend. Nie wiem, co robię źle.

I nadal nie wiem, jaką objętość max może mieć tekstura takiej szafy na przykład. Ten akurat obiekt ma 2,3MB. To za dużo?
« Ostatnia zmiana: 04 Lipca 2017, 23:29:08 wysłana przez chudya »

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lipca 2017, 20:47:18 »
Do FBXa i tak Blender zdrowo to skompresuje. Z teksturą to myślę, że między 512x512 a 1024x1024 można balansować, aby zachować jakość przy optymalizacji.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Lipca 2017, 17:54:13 »
Zmniejszyłem teksturę. Wyszło 1024x606, więc w zaleceniach się mieści. Plik Blend zajmuje ok. 1MB.

I udało mi się wreszcie czegoś nie zepsuć, bo umieściłem model na sketchfab razem z teksturami :)

https://skfb.ly/6spqq

Dodano: 09 Lipca 2017, 23:46:30


Posiedziałem odrobinę nad garażami, których również ma nie być. Weźcie tylko poprawkę, że dopiero zaczynam bawić się w blenderze i na razie jakoś radzę sobie z prostymi obiektami.

https://skfb.ly/6s7Sr

« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2017, 23:50:54 wysłana przez chudya »

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca 2017, 23:28:52 »
Tak sobie pomyślałem, że koło nastawni widziałem kilka starych palet. Może jedna by się tu przydała...



https://skfb.ly/6suAV

Zrobiona w jeden wieczór, więc szału nie ma :)

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lipca 2017, 07:49:07 »
Chudya jest szansa na blaszaka na loka (jedno stanowisko) (przelotowego coby to ew. zbić w coś dłuższego)? BO tu jest deficyt już teraz ;).
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lipca 2017, 08:12:29 »
W Zamościu, o ile pamiętam, takowego nie ma, ale na jesieni będę miał robotę w pewnej cukrowni i tam coś takiego widziałem. Jeśli uda mi się zrobić fotki i cokolwiek zmierzyć, to szansa na wykonanie będzie.

Offline mistersix

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 327
  • Siła reputacji: 56
  • mistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektormistersix dyrektor
  • Czary-mary chleb i tost nie rób wstydu usuń post
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lipca 2017, 13:11:58 »
Wykonałbyś jakieś obiekty które można by umiescić w kabinach? Na przykład termosy, butelki itp.
Stacja Białobrzeg-100%

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lipca 2017, 13:13:23 »
Mogę spróbować. Jeszcze żadnych walców nie robiłem - czas zacząć! :)
Ale najwcześniej dziś wieczorem.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2017, 13:17:12 wysłana przez chudya »

Offline trichlor

  • Konstruktor
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa XI
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Siła reputacji: 653
  • trichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezestrichlor prezes
  • w sanatorium
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lipca 2017, 13:19:39 »
Jak dla mnie bomba te dzieła. Zważywszy, że za chwilę nie będzie wielu modeli w TD2 to taki nowy artysta jest na wagę złota. Pracuj mistrzu i czekamy z niecierpliwością na Twoje obiekty.

W imieniu redakcji,

Judyta

P.S. Mam nadzieję, że reszta ADM podziela moje zdanie i entuzjazm.
"znafaca" od SPK wg Matz32

Offline LisiczekPL

  • Weteran
  • Wiadomości: 221
  • Siła reputacji: 44
  • LisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchuLisiczekPL starszy dyżurny ruchu
  • ET22
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Lipca 2017, 15:23:25 »
Eee... **szczena w dół**. Kłamiesz pan, nie wierze Ci że to w jeden dzień się tego nauczyłeś...  XDD.

A tak na serio... CUDO. Rób więcej proszę, przydatne to będzie. Jakieś perony spróbuj zrobić bo brakuje i wszędzie są te same :p.

Ps. Nauczyłbyś mnie trochę obsługi tego?

Offline genrufin

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 89
  • Siła reputacji: 84
  • genrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezesgenrufin prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipca 2017, 17:17:16 »
Nauka jak nauka ale na prostym przykladzie szescianu w kilku screenach jak oteksturowac i wrzucic do td by sie przydalo

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Lipca 2017, 17:23:40 »
W sumie perony to nie glupi pomysl. Przyda sie teraz sporo nowych, a to tylko kwestia dobrych zdjec/obrobki.


Chudya jest szansa na blaszaka na loka (jedno stanowisko) (przelotowego coby to ew. zbić w coś dłuższego)? BO tu jest deficyt już teraz ;).

W nowej wersji bedzie pare lokomotywowni, jesli to masz na mysli. Nie do konca rozumiem "blaszak", ale jak zloze sprzet do kupy w sierpniu, to zrobie z tego co jest takie kompaktowe obiekty z pojedynczymi "stanowiskami" w paru wersjach zadaszenia i otynkowania.

Eee... **szczena w dół**. Kłamiesz pan, nie wierze Ci że to w jeden dzień się tego nauczyłeś...  XDD.

Ps. Nauczyłbyś mnie trochę obsługi tego?

Nauka jak nauka ale na prostym przykladzie szescianu w kilku screenach jak oteksturowac i wrzucic do td by sie przydalo

Kazdy z programow ma bogata dokumentacje i nie ma sensu klepac po raz enty tego samego. Poza tym  w internecie jest wystarczajaco zrodel, dokladajac do tego wszelkiej masci poradniki uczace lepszych badz gorszych nawykow.

Offline Hammer

  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 65
  • Siła reputacji: 27
  • Hammer nastawniczyHammer nastawniczyHammer nastawniczyHammer nastawniczyHammer nastawniczy
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Lipca 2017, 17:44:45 »
Przeniesiono w odpowiednie miejsce :)