Autor Wątek: Modelowanie według Artura  (Przeczytany 121528 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Online MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Września 2017, 20:36:56 »
No tak, najlepiej z pięć wątków od razu zrobić. Jeden na opis modeli, drugi na screeny, trzeci na komentarze, czwarty na pytania, a piąty jako rezerwa.
No jednej osobie nie chciało się przerzucać wątku, wolała dać mi procenty za spam
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 474
  • Siła reputacji: 372
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Lipca 2018, 18:44:22 »
Otwieram na prośbę autora.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Lipca 2018, 18:51:32 »
Tak mi się zamarzyło zrobić obudowę eon-a do zdjęć Marcin_S. Czy byłby ktoś w stanie podać choć jeden jego wymiar? Potrzebuję do wyskalowania modelu. Najbliższy mnie znajduje się na przejeździe kilkanaście km od mojego domu.
Chodzi o takie urządzenie:



Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #48 dnia: 14 Lipca 2018, 16:39:16 »
Ok, z tym eonem któregoś pięknego dnia podjadę i sobie pomierzę.

Mam inny kłopot. Na pewno ktoś z Was się bawił z eksportem z Blendera do t3d. Zainstalowałem skrypt i prostą kostkę pociągnąłem jakąś pierwszą z brzegu teksturą.
Robię eksport. W związku z tym, że teksturę brałem (wyłącznie testowo!) z Maszyny, w t3d zapisany jest parametr
Map: /textures/concrete-mozaic1bez rozszerzenia, choc plik rozszerzenie miał (dds).
Wrzucam t3d i teksturę do Custom, ale obiekt oczywiście jest bez tekstury.
Teraz pytania:
  • w jakim formacie powinna być tekstura (czy wyłącznie png)?
  • czy nazwa pliku t3d i tekstury muszą być takie same?

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #49 dnia: 14 Lipca 2018, 16:52:21 »
Co do odpowiedzi na pytanie 2, to tak, muszą być takie same.
Jeśli chodzi o pytanie 1, to do podkładów są używane napewno obrazy w formacie *.jpg, ale sądzę iż powinien każdy zadziałać.
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #50 dnia: 14 Lipca 2018, 17:01:38 »
Znów sześcianik pociągnąłem teksturą - tym razem dla pewności png (takie mam podkłady i działają). Kiedy robię render, wszystko w Blenderze wydaje się w porządku. Pliki nazwałem testy.t3d i testy.png. Oba umieszczone są w Custom. W t3d parametr Map: testy.png
Niestety, w TD2 kostka nadal jest bez tekstury. Co robię nie tak?
« Ostatnia zmiana: 14 Lipca 2018, 17:03:20 wysłana przez chudya »

Offline Coyotek

  • Global Moderator
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 551
  • Siła reputacji: 274
  • Coyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezesCoyotek prezes
  • Rodzinę oszukasz, ale starego Moda nigdy.
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #51 dnia: 14 Lipca 2018, 18:08:29 »
Może eksporter jest do kitu, albo nie uwzględniasz któregoś parametru...
Od 2016 Bezbecja Forum. Pałuję warnami każdego, kto się opiera zasadom.
Mój tydzień to: Banday, Kickday, Warnday, Timeoutday, Coyotday, Bantourday i Spamday.
Forumowy Wąchacz. Mięso musiało latać ,jakby granat w chlew trafił. Uć.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #52 dnia: 15 Lipca 2018, 09:42:34 »
Dobra, już znalazłem :)

Dla potomności: eksporter t3d (zrobiony dla Maszyny) zapisuje w parametrach Ambient, Diffuse i Specular liczby bez miejsc po przecinku; nawet całkowite winny być zapisane z co najmniej (?) jednym miejscem po przecinku (technicznie kropce, oczywiście).
Dodatkowo, należy poprawić ścieżkę do tekstury na prawidłową (względną od pliku t3d, jeśli rozumiecie, co mam na myśli).

Po tych zabiegach w TD2 model pojawił się oteksturowany. HURA! :D

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #53 dnia: 15 Lipca 2018, 09:50:12 »
Jeżeli będzie taka potrzeba to możemy dorobić "zaciąganie" plików t3d z serwera wraz z teksturami. Oczywiście tylko do trybu singleplayer bo w multiku to by powodowało zbyt duże opóżnienia.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #54 dnia: 17 Lipca 2018, 00:03:49 »
Nawet nie wiedziałem, że taki eonik stoi sobie za semaforem wjazdowym, co odkryłem podczas rodzinnego spaceru. Przy okazji pomiaru zrobiłem trochę zdjęć i tak oto skleciłem nast. modelik:



I link do sketchfab: https://skfb.ly/6AtZW

Niestety, wyszło mi sporo trójkątów i trzeba by go mocno "wyprostować", aby nadawał się do użycia - szkoda zasobów.

Offline inomushis

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 285
  • Siła reputacji: 149
  • inomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezesinomushis prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #55 dnia: 17 Lipca 2018, 11:45:35 »
Osłony przewodów - prostopadłościenne - i tak nikt ich nie będzie oglądał z bliska - one wchodzą w podsypkę. Daszek z przeźroczystą teksturą - bez zaokrąglania rogów i prześwitu i będzie połowę mniej :) Dobra robota! Widać że podchodzisz do tematu konkretnie, bo zaczynasz od małych elementów, a nie "jak zrobić pendolino?!!!!!!!!!!!!!!11111" :) Idź tą drogą!

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #56 dnia: 17 Lipca 2018, 23:38:12 »
Zamieniłem osłony kabli i wyciąłem trochę wierzchołków. Przy daszku nie było zaokrąglenia. Ilość trójkątów spadła siedmiokrotnie!



PS. Nick inomushis, cokolwiek by nie znaczył, zawsze sobie czytam jako: ino musisz :D

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #57 dnia: 05 Sierpnia 2018, 18:09:49 »
A dziś mam dla Was ciekawostkę. Na taki właśnie wózek natrafiłem na stacji w Szczebrzeszynie:



I, jak zwykle, link do sketchfab: https://skfb.ly/6AHYK

Offline Drozda32

  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 750
  • Siła reputacji: 777
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Ja nie szukam błędów tylko ONE MNIE ZNAJDUJĄ
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #58 dnia: 05 Sierpnia 2018, 18:23:11 »
Tylko dla supporterów :)
Pozdrawiam

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Modelowanie
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Września 2018, 18:21:49 »
Zmęczyłem kolejny drobiazg. Można by jeszcze pokusić się o zrobienie linek, ale dziś już mi oczy wysiadają, czego na pewno nie zrozumieją narzekacze...



Link do sketchfab: https://skfb.ly/6B7nv