Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: masuo_ w 12 Października 2022, 16:23:16

Tytuł: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 12 Października 2022, 16:23:16
Jako że Train Driver 2 od samego początku swojego istnienia ubolewa w brak trybu nocnego, postanowiłem sam takowy stworzyć. Mod dodaje możliwość uruchomienia gry w trybie nocnym, latarkę włączaną klawiszem "G", a także naprawia część istniejących w grze błędów oświetlenia związanych z nocą. Niestety póki co jego używanie jest oficjalnie dozwolone tylko w trybie singleplayer



Link do pobrania moda: https://maseuko.pl/soft/td2night3d/ (https://maseuko.pl/soft/td2night3d/)
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Toster w 12 Października 2022, 21:09:32
Jak na razie zapowiada się obiecująco :) Powodzenia w dalszej pracy :D
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 12 Października 2022, 21:32:54
Powinno powstawać wiele więcej modów do TeDeka, gdyby tylko było to jakkolwiek ułatwione na pewno mielibyśmy wiele więcej takich modów które dodają featurey których niektórzy bardzo chcą ale devsi ich nie mogą jeszcze dodać z powodów które danej osobie by nie przeszkadzały, nie moge się doczekać rozwoju tego moda <3
Tak przy okazji, wchodząc w ten wątek myślałem że to kolejna propozycja "dodajcie noc do tedeka, już, na jutro ma być gotowe", może zmienisz tytuł na bardziej wskazujący że to mod?
EDIT: Może dodatkowa zakładka w menu która gdy się w nią wejdzie od razu pokazywała by nam komunikat że mody w tej zakładce są tworzone tylko przez społeczność i nie odzwierciedlają tego jak w przyszłości gra może wyglądać, czy coś w tym stylu, że nie odpowiadamy za jakość itd?
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Jakub_PL_ w 12 Października 2022, 21:57:21
Jestem pod wrażeniem że to tak kozacko wygląda, kawał świetnej roboty :D
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: matix78 w 12 Października 2022, 22:07:06
Właśnie też jestem za tym aby była zakładka w menu z modami tworzonymi przez naszą społeczność, ludzie by tworzyli  i TDek czasami stawałby sie lepszy.

Ps. Dobrze wykonana robota!
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: kowbojYT w 12 Października 2022, 22:39:50
super robota, a czy twój ,,mod'' obejmuje tryb dyżurnego czy tylko tryb maszynisty?
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 12 Października 2022, 22:57:44
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx

Obsługuje wszystkie tryby - dyżurny, maszynista w kabinie, poza kabiną, nawet edytor map:>

Swoją drogą, orientuje sie ktoś na tyle żeby mi powiedzieć, czy mógłbym ten mod upublicznić? Przeglądałem regulamin TD'ka ale nie znalazłem żadnego wpisu o takiej tematyce
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 12 Października 2022, 23:08:58
Ogólnie rabini są podzieleni, kiedyś pierwszy mod do TeDeka stworzył skorakora na usunięcie mgły i żółtego koloru w 2018 około, mod był dostępny do pobrania przez jakiś miesiąc czy więcej i potem został zdjęty jedni mówią że adminomoderacja z tamtego czasu była przeciwna konceptowi modyfikacji do gry, drudzy że skora sam usunął bo żółtą poświatę usunięto w następnej wersji wraz z mgłą przez jakiś czas
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: guest13389 w 12 Października 2022, 23:54:30
Super robota! Jako że bardzo lubię ciemność z chęcią bym wypróbował tego moda.  ;D Tylko pozostaje pytanie do administracji czy używanie tego moda byłoby "legalne".
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Rakowiec_Pomorski w 13 Października 2022, 00:26:44
czy używanie tego moda byłoby "legalne".

Jeżeli 7.4. Reg. Symulatora mówi to, co mówi, to żywię nadzieję, że kryje się za tym słynne "co nie jest zabronione i nie szkodzi, to jest dozwolone"
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: niescioreq w 13 Października 2022, 17:32:31
Wygląda całkiem fajnie i obiecująco. Mam nadzieję i liczę na to, że uda Ci się dogadać z administracją w tej sprawie, szczególnie, że ten temat był już nie raz poruszany.

Sam bym nawet potestował, bo - szczerze powiedziawszy - co widać na filmiku to widać na filmiku. Na żywo o wiele lepsze odczucie by było.

Czekam z niecierpliwością na dalsze info w tym kierunku!
Powodzenia! :)
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Marcion w 13 Października 2022, 18:58:53
Swoją drogą, orientuje sie ktoś na tyle żeby mi powiedzieć, czy mógłbym ten mod upublicznić? Przeglądałem regulamin TD'ka ale nie znalazłem żadnego wpisu o takiej tematyce
Radziłbym bliżej tą modyfikację przedstawić deweloperom m.in. co, jak i dlaczego. Wstrzymałbym się od upublicznienia tego, ponieważ jak gracze zaczną to pobierać i zaczną się skargi sypać, bo ktoś czegoś nie widział w nocy to już by był poważny problem, ponieważ nie jest ta rzecz udostępniona oficjalnie. Korzystanie z tego "legalnie" to według mnie może być tylko w singleplayerze oraz ewentualnie w edytorze.
Swoją drogą modyfikacja przedstawia się bardzo ładnie i liczę na to, że projekt pójdzie w dobrym kierunku  :D
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Rivio w 13 Października 2022, 20:16:44
i po co mi mod? https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/116
jak na razie prace są z tego co widze ;)
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 13 Października 2022, 20:28:29
Mod może Ci się przydać dlatego że na noc będziemy czekać w latach bardziej niż miesiącach czy tygodniach, a to jest bardzo dobra nie-perfekcyjna ale działająca alternatywa :)
Tytuł: Odp: noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 13 Października 2022, 22:46:01
gracze zaczną to pobierać i zaczną się skargi sypać, bo ktoś czegoś nie widział w nocy to już by był poważny problem, ponieważ nie jest ta rzecz udostępniona oficjalnie.

Zgadzam się, gdybym już dostał zezwolenie od devów i miał to wydać to za bardzo wyraźnym disclaimerem, że modyfikacja jest tylko dla doświadczonych graczy i nie odpowiadam za utrudnienia w prowadzeniu pociągu. Problem może się szczególnie pojawić przy semaforach kształtowych które w TDku oświetlenia nie mają oraz przy wskaźnikach jazdy bezprądowej, które nie są widoczne praktycznie w ogóle. Sam gdy ostatnio testowałem moda, musiałem włączyć i co jakiś czas spoglądać na asystenta prędkości bo inaczej nadział bym się na kilka semaforów
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Leniusz w 14 Października 2022, 19:29:05
i po co mi mod? https://git.ttsk.ngo/td2dev/simulator/-/issues/116
jak na razie prace są z tego co widze ;)

Te prace może dojdą (o ile w ogóle) za xx lat. MOD będzie zdecydowanie szybciej.
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 15 Października 2022, 00:22:31
(https://i.imgur.com/pWe1L7h.png)

(https://i.imgur.com/p9eAqS4.png)

widoczność semaforów kształtowych w trybie nocnym (sceneria Sulechów). Nie jest tak źle jak myślałem
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: kapiok w 15 Października 2022, 00:57:36
Masz odpalony jakiś post processing asset na tym ss z sulechowa?
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 15 Października 2022, 03:46:34
Masz odpalony jakiś post processing asset na tym ss z sulechowa?

nie, poza modem wszystko czysciutkie
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: ISEDR_GCA w 15 Października 2022, 22:42:52
widoczność semaforów kształtowych w trybie nocnym (sceneria Sulechów). Nie jest tak źle jak myślałem

Widoczność świateł na semaforach kształtowych jest jak najbardziej dobra. Dla porównania poniżej rzeczywisty widok z kabiny SA136 w porze nocnej:
Spoiler: pokaż
(https://img.ttsk.ngo/images/2022/10/15/test2.jpg)


Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 16 Października 2022, 00:04:20
Trzentrzlog wersji 1.4:
- usunięto świeciące drzewka
- światła innych pojazdów są dużo ładniejsze
- automatyczna "latarka" po wyjściu z kabiny maszynisty i w trybie dyżurnego
- każdy nowozespawnowany pojazd będzie miał dostosowane światła do trybu nocnego
- mod wymaga znacznie mniej dodatkowych bibliotek do działania
- mod samoistnie ładuje się od razu po uruchomieniu gry bez potrzeby każdorazowego kompilowania kodu
- na ekranie głównym obok wersji symulatora pokazuje się wersja moda

Screeny
Przykładowa jazda przez stację: (pozdrowienia dla @naczelny)
(https://i.imgur.com/C3hP9wV.png)(https://i.imgur.com/0ONGbaA.png)(https://i.imgur.com/WZqn079.png)

Latarka w trybie pierwszoosobowym:
(https://i.imgur.com/x4DJuWh.png)
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek009 w 16 Października 2022, 00:22:13
Wydaje mi się jakby światła były zbyt bardzo żółte, widać to bardzo na podkładach.
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Pepsi2026 w 16 Października 2022, 17:31:53
Czy dodana przez Ciebie masuo latarka będzie współgrała z podawanymi sygnałami ręcznymi?
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: Sunsie w 16 Października 2022, 19:47:04
Przykro mi się robi, jak na to patrzę
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 17 Października 2022, 00:11:50
dzien dobry

spoiler: zarząd mnie nie porwał i nie zakopal w lesie, dostałem bana za cos innego XD

Dodano: 17 Października 2022, 13:14:03


Stanowisko zarządu w sprawie moda: https://td2.info.pl/ogloszenia/cykl-dobowy-i-mody-w-td2-wyjasnienie/

Niestety nie mogę zgodzić się z niektórymi częściami wypowiedzi _l0stfake7, ale to pominę. Tak czy inaczej mod zostanie na dniach wydany, ale jego użytkowanie zostanie dozwolone tylko w trybie singleplayer. Miejmy nadzieję, że faktycznie szybko stanie się on niepotrzebny i TD2 dostanie pełnoprawny tryb nocny :>
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: chinczyk w 17 Października 2022, 14:48:56
Zabrakło mi informacji, czy mod odzwierciedla stan rzeczywisty (noc za oknem, noc w symulatorze), czy własnoręcznie trzeba noc sprowokować.
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 17 Października 2022, 15:03:15
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx

Przed rozpoczęciem gry będzie można wybrać, czy używać trybu nocnego (nie można wtedy wchodzić na publiczne serwery multiplayer), czy pozostać w trybie dziennym
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: panmechanik2002 w 17 Października 2022, 21:02:11
Nie cytujemy posta pod postem.
//deemixx

Przed rozpoczęciem gry będzie można wybrać, czy używać trybu nocnego (nie można wtedy wchodzić na publiczne serwery multiplayer), czy pozostać w trybie dziennym.
Pytanie natury technicznej, czemu w zasadzie nie będzie można grać na MP? Jak to wpływa na rozgrywkę?


I w taki to oto sposób otrzymujesz 40% za naruszenie regulaminu forum pkt 3.3
//deemixx
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: FluffyArmchairAdmiral w 17 Października 2022, 23:40:48
widoczność semaforów kształtowych w trybie nocnym (sceneria Sulechów). Nie jest tak źle jak myślałem

Dramatu nie ma ale ze względu na to, że ekran bądź co bądź daje nieco pomniejszony obraz to było by dobrze zwiększyć widoczność latarni na semaforach kształtowych (O ile masz taką możliwość aby takowe latarnie dodać tam gdzie być powinny).
Tytuł: Odp: (MOD) noc w TD2!
Wiadomość wysłana przez: masuo_ w 19 Października 2022, 01:23:41
Dziś (19.10.2022) o 17:00 premiera moda (oczywiście z linkiem do pobrania dla każdego), zapraszam do śledzenia wątku i kanału YouTube :3

Film z premierą:
https://www.youtube.com/watch?v=cwQzAxWKXsw (https://www.youtube.com/watch?v=cwQzAxWKXsw)

Link do pobrania moda:
https://maseuko.pl/soft/td2night3d/ (https://maseuko.pl/soft/td2night3d/)