Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: skorakora w 01 Stycznia 2020, 20:22:47

Tytuł: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 01 Stycznia 2020, 20:22:47
Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SC.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
(https://img.ttsk.ngo/images/2020/01/01/4-24.jpg)

i wygenerowany plik SC otwarty w TD2
(https://img.ttsk.ngo/images/2020/01/01/imagec3c09a341417b298.png)
(w edytorze może klatkować ze względu na modele terrainpointów, w normalnym trybie nie powinno być zauważalnych spadków wydajności)

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury, dla wygody klawiszologia taka sama jak w edytorze TD2
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SC, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik sc" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).


Link do programu:
https://drive.google.com/file/d/1JoN_Gfq1rtWPEkWeUtM-8XqELNtL4yaW/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny (jakiś interpreter obiektów będzie prawdopodobnie)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość pracy w oknie
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 01 Stycznia 2020, 21:35:25
Super robota gratulacje!
Nie zrozumiałem jednej rzeczy w jaki sposób w Twoin programie wybrać dany teren z rzeczywistości czy wpisuje się gdzieś wartości X i Y? Czy jest to program telewizyjny fikcyjnej mapy wysokości? I ostatnie pytanie, skąd wziąć height mapy?
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 03 Marca 2020, 18:38:06
Udostępniam wam nową wersję programu
Do większych zmian zaliczam możliwość generowania plików SCN używanych przez symulator Maszyna EU07
Do mniejszych zmian to:
-usunięcie drobnych błędów ortograficznych
-dodanie przycisku "Fullscreen"

Mała prezentacja nowej funkcji jako wygenerowanej mapy w maszynie:
(https://img.ttsk.ngo/images/2020/03/03/image.png)

Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (umieszczając plik SCN w katalogu "scenery"

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 01 Czerwca 2020, 02:58:35
Krótki filmik z "obecnych" prac...
Na filmie test terenu ładowanego segmentami oraz prostego systemu ustawiania obiektów
Na ten moment prace nad edytorem stanęły na algorytmie triangulacji (dokładniej Triangulacja Delone).
Algorytm pozwoli na generowanie siatki na podstawie ustawianych terrainpointów (pozwoli to też załadować teren z plików sc)
Jeśli ktoś jest w temacie i chce pomóc to szczegóły na pv

Z takich podstawowych rzeczy, do zrobienia jest jeszcze generowanie krzywych beziera - pozwoli to na generowanie torów w edytorze, oraz na prostą edycję takiego toru
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: The_Ozi w 01 Czerwca 2020, 14:02:44
Jeśli ten edytor będzie mniej oporny od tego z gry to z nudów chyba zrobię Olsztyn  główny lub coś na jego wzór. Powodzenia
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: Hubertq w 02 Czerwca 2020, 09:55:18
Jeśli ten edytor będzie mniej oporny od tego z gry to z nudów chyba zrobię Olsztyn  główny lub coś na jego wzór. Powodzenia
To jest edytor terenu. Nie edytor gdze wstawiasz tory semafory i itp
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: ksiedzu w 02 Czerwca 2020, 10:03:25
Czy jest gdzieś instrukcja do tego edytora?? Wczoraj próbowałem coś w nim zrobić, ale zamiast scenerii pojawił mi się monolit. Przydałaby się jakaś instrukcja obsługi.
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: skorakora w 29 Czerwca 2020, 20:49:35
Dokonałem trochę postępów.  :D
Udało mi się uporać z algorytmem triangulacji delone, co pozwala na ładowanie terenu z plików .sc na podstawie terrainpointów
Poniżej screeny z załadowanej słynnej stacji Zgierz Kontrewers
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: Bulek w 14 Listopada 2020, 16:02:09
Mam pytanie, skąd mogę pobrać heightmapy realnych terenów?
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 15 Listopada 2020, 00:13:33
Podejrzewam że tutaj (http://www.gugik.gov.pl/aktualnosci/2021/30.07.2020-pobieranie-danych-nmpt-oraz-danych-pomiarowych-nmt) uda się coś wykopać
Tytuł: Odp: Nowy zewnętrzny edytor do TD2?
Wiadomość wysłana przez: Bulek w 15 Listopada 2020, 01:57:19
Podejrzewam że tutaj (http://www.gugik.gov.pl/aktualnosci/2021/30.07.2020-pobieranie-danych-nmpt-oraz-danych-pomiarowych-nmt) uda się coś wykopać
Dziękuję :D