Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: Kacper9 w 22 Listopada 2018, 21:09:57

Tytuł: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 22 Listopada 2018, 21:09:57
Postanowiłem założyć wątek, by podzielić się ze społecznością swoim programami użytecznymi ;).

Na pierwszy ogień leci program, który na podstawie wprowadzonych danych wygeneruje nam pliki .t3d używane przy tworzeniu podkładów:
Ubase T3D Generator + File Renamer (https://td2.info.pl/inna-tworczosc/programistyczny-warsztat-kacpra9/?action=dlattach;attach=37018)

Marshalling Signal Controller:
Spoiler: pokaż

Krótka instrukcja:
  • Pulpit:
    • Pw - Pchać Powoli "Rt2"
    • Po - Pchać z umiarkowana szybkością "Rt3"
    • Pz - Pchanie zabronione "Rt1"
    • Cf - Cofnąć "Rt4"
    • Pp - Podepchnąć skład do górki "Rt5"
  • Połączenie i Transmisja:
    • Podaj IP - Tu wpisujemy IP na którym nasłuchuje TD2
    • Podaj Port = Podajemy port na którym nasłuchuje Td2
    • Połącz - nawiązuje połączenie
    • Rozłącz - kończy połączenie
    • Lewy ListBox: Wysłane komendy
    • Prawy ListBox: Odebrane komendy
Pobierz (https://td2.info.pl/inna-tworczosc/programistyczny-warsztat-kacpra9/?action=dlattach;attach=32585)
Changelog:



UWAGA! Osoby, które pobrały UBase t3d Generator przed 22.11.2018 21:45 proszę pobrać raz jeszcze! Teraz jest to archiwum z plikiem bez którego program nie działa!
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: panmechanik2002 w 23 Listopada 2018, 06:10:55
Wkońcu będzie można robić fajne podkłady.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: mnichu303 w 23 Listopada 2018, 15:54:32
coś nie da się tego pobrać

Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 05 Lutego 2019, 11:36:06
W ramach odkopu, prosty sterownik tarcz rozrządowych!
Wypakować do folderu i się cieszyć ;).
W załączniku przykładowy plik z konfiguracją tarcz rozrządowych (jedna linijka to jeden zestaw).
Krótki film o działaniu programu ;). https://youtu.be/1LiQn5iIKVU (https://youtu.be/1LiQn5iIKVU) i w gratisie przykładowa sceneria.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: DoZymus w 16 Marca 2019, 21:26:03
Co należy wpisać w "Relatywna ścieżka do zdjęć"?
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 17 Marca 2019, 11:00:40
Relatywna ścieżka do zdjęć - ścieżka (początek to miejsce położenia plików .t3d) do plików zdjęć.
Czyli jeśli pliki .t3d leżą w folderze custom, a pliki zdjęć w custom/zdjęcia to należy wpisać: zdjęcia/{id}.
Jak widać tutaj nie podajemy formatu plików, ponieważ ten wybieramy niżej ;).
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: DoZymus w 17 Marca 2019, 13:46:30
Ok, dzięki
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 11 Kwietnia 2019, 12:48:48
Szybki update generatora Ubase - poprawka przy wpisywaniu zacznij od ;).
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 20 Czerwca 2019, 19:02:55
Update, update, update!

Po wielu trudach, miesiącach (dwóch dniach pracy) oddaje w wasze ręce nowy programy, a może i stary ;).

Ulepszony (choć wiele do poprawy pozostało) generator podkładów zintegrowany z małym skryptem do masowej zmiany nazw plików, który można pobrać w załączniku.

Folder wypakować gdziekolwiek. w planach mam instalator i auto-updater.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: chudya w 20 Czerwca 2019, 19:08:00
Page not found.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 20 Czerwca 2019, 19:12:42
Wrzuciłem w załącznik ;).
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 23 Sierpnia 2019, 22:10:51
Szybki i prosty programik w C# robiący za kalkulator: Przechyłka z mm na stopnie, krzywe przejściowe prosta - kp - łuk, załom profilu podłużnego.
Skan VirusTotal (https://www.virustotal.com/gui/file/075b920ee93dbf705847fb0045127a0f4fd3fb13b1d60228afaeca9782e0cefb/detection)
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 26 Października 2019, 17:01:36
Ciekawe ile jeszcze będzie programów do liczenia tego bo już mamy 3 i każdy ma w sobie jakieś błędy nie lepiej jest zrobić 1 dobry? Bo nie wierzę że się nie da no bo projektanci PKP PLK jakoś to liczą.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Ugulele w 26 Października 2019, 21:28:23
Ciężko wypluć jeden kalkulator, który będzie podawał jedyną słuszną wartość, gdyż nigdy to jedna wartość nie jest. W każdym opracowaniu jest to zawsze jakiś przedział. Obecnie jest jeden kalkulator wspierany, który daje dobre wyniki. Wystarczy tylko wklepać odpowiednie cyferki. Oczywiście jeżeli ktoś zaprezentuje nowszą lub starszą metodę, popartą odpowiednią dokumentacją to wtedy nie widzę problemu aby ją zaakceptować. Niestety najnowsza metoda obliczania przechyłki przekracza Twoje możliwości matematyczne. Co nie zmienia faktu, że jeżeli wykonanie takiego kalkulatora rozwinie czyjąś umiejętność programistyczną to ma drogę otwartą do robienia takich rzeczy. Tyle w temacie wg mnie.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 26 Października 2019, 22:03:44
Jak dla mnie kalkulator Aresa jest po
1. Nie czytelny
2. Też są w nim błędy nie raz przechyłka wyliczona przeze mnie i kilka innych osób wykraczała ponad wszelkie normy.
3. Przez to że jest to stworzone na arkuszu google można przez przypadek coś usunąć co zmusza do restartu strony.
A gdyby dodać więcej opcji do gry aby np do podanej prędkości na łuku przechyłka robiła się automatycznie? Według mnie bez sensu utrudniamy tworzenie scenerii przez co jeździmy po czym jeździmy zamiast po takim np. Wrocławiu czy Białobrzegu.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: emik w 26 Października 2019, 22:14:10
Jak dla mnie kalkulator Aresa jest po
1. Nie czytelny
2. Też są w nim błędy nie raz przechyłka wyliczona przeze mnie i kilka innych osób wykraczała ponad wszelkie normy.
3. Przez to że jest to stworzone na arkuszu google można przez przypadek coś usunąć co zmusza do restartu strony.
A gdyby dodać więcej opcji do gry aby np do podanej prędkości na łuku przechyłka robiła się automatycznie? Według mnie bez sensu utrudniamy tworzenie scenerii przez co jeździmy po czym jeździmy zamiast po takim np. Wrocławiu czy Białobrzegu.

1. Jeżeli jest nieczytelny to nie masz widocznie pojęcia o tym jakie parametry i zmienne dotyczą ustalania przechyłki.
2. Podaj konkretne przykłady.
3. Nie wiem co można tam usunąć poza danymi, które samemu się wprowadza.

Nie można czegoś takiego zrobić, bo tworząc łuk miałbyś X opcji do uzupełnienia, których znaczenia większość i tak by nie rozumiała. Przechyłka to nie tylko promień łuku i prędkość z jaką ma być pokonany. Stąd też te kalkulatory. Po więcej szczegółów zapraszam do załącznika ST-T1-A6 z dokumentacji Standardy Techniczne - Szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub odbudowy linii kolejowych do prędkości Vmax < 200km/h (dla taboru konwencjonalnego) / 250km/h (dla taboru z wychylnym pudłem).
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 27 Października 2019, 02:58:47
Jak dla mnie kalkulator Aresa jest po
1. Nie czytelny
2. Też są w nim błędy nie raz przechyłka wyliczona przeze mnie i kilka innych osób wykraczała ponad wszelkie normy.
3. Przez to że jest to stworzone na arkuszu google można przez przypadek coś usunąć co zmusza do restartu strony.
A gdyby dodać więcej opcji do gry aby np do podanej prędkości na łuku przechyłka robiła się automatycznie? Według mnie bez sensu utrudniamy tworzenie scenerii przez co jeździmy po czym jeździmy zamiast po takim np. Wrocławiu czy Białobrzegu.

1. Jeżeli jest nieczytelny to nie masz widocznie pojęcia o tym jakie parametry i zmienne dotyczą ustalania przechyłki.
2. Podaj konkretne przykłady.
3. Nie wiem co można tam usunąć poza danymi, które samemu się wprowadza.

Nie można czegoś takiego zrobić, bo tworząc łuk miałbyś X opcji do uzupełnienia, których znaczenia większość i tak by nie rozumiała. Przechyłka to nie tylko promień łuku i prędkość z jaką ma być pokonany. Stąd też te kalkulatory. Po więcej szczegółów zapraszam do załącznika ST-T1-A6 z dokumentacji Standardy Techniczne - Szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub odbudowy linii kolejowych do prędkości Vmax < 200km/h (dla taboru konwencjonalnego) / 250km/h (dla taboru z wychylnym pudłem).
3. Nie co można usunąć tylko jak już dodać coś aby wyglądało to np jak pomocnik nitro który jest czytelniejszy bo nie jest zrobiony w arkuszu Googla.
A co do mojego pojęcia o przechyłkach to wiedzę podstawową mam ale dalej nikt nie odpowiedział dlaczego udziwniamy sobie niepotrzebnie rozgrywkę i budowę stacji? Kiedyś jakoś nikt się nie czepiał różnorakich błędów na Wrocławiu, Szymankach czy Białobrzegu więc może tu chodzi poprostu o podejście ludzi? Ja rozumiem chcemy urealniać ten symulator ale może skupmy się na czymś innym jak np. właściwe kabiny, lepsza fizyka, większą optymalizacja, ja wiem że praca nad optymalizacją cały czas trwa ale z tego co słyszałem co jest dla mnie trochę przykre każdy robi coś. Według mnie powinno to wyglądać inaczej ale ja z tym nic nie zrobię. Dobranoc
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: emik w 27 Października 2019, 09:49:19
Dalej nie wiem po co te dywagacje.
Od dłuższego czasu mówione jest, że PL1 wymagać będzie większej szczegółowości, większej znajomości przepisów, zarówno jeżeli chodzi o prowadzenie składów, dyżurowanie jak i tworzenie scenerii. Utworzony jest serwer PL2, w którym wszystkie te wymagania można mieć w poważaniu - brak przechyłek, brak wymaganych długości ochronnych - ba, cała sceneria może być nawet na flexach zrobiona. Był boom, teraz serwer jest pusty - wniosek?

Nie jest to temat dot. sensu istnienia przepisów i wymagań, tylko dot. programów Kacpra, więc jeżeli dyskusja ma się nadal rozwijać proponuję założyć osobny temat, przenieść tam powyższe posty, a tutaj nie spamować.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Krzys292 w 28 Października 2019, 17:57:31
Jak dla mnie kalkulator Aresa jest po
1. Nie czytelny
2. Też są w nim błędy nie raz przechyłka wyliczona przeze mnie i kilka innych osób wykraczała ponad wszelkie normy.
3. Przez to że jest to stworzone na arkuszu google można przez przypadek coś usunąć co zmusza do restartu strony.
A gdyby dodać więcej opcji do gry aby np do podanej prędkości na łuku przechyłka robiła się automatycznie? Według mnie bez sensu utrudniamy tworzenie scenerii przez co jeździmy po czym jeździmy zamiast po takim np. Wrocławiu czy Białobrzegu.

Jak masz problem, to nie rób scenerii.

@Kacper9 wielkie dzięki za programik do podkładów, przydał się :)
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 29 Października 2019, 08:41:25
Nie ma problemu ;).

A dyskutowano mój kalkulator powstał między Nitrowym, a Aresowym ;). Po skończeniu obecnego projektu, nad którym pracuję być może zostanie przekonwertowany do aplikacji internetowej i opublikowany w tej formie na mojej stronie jako unoff ;). Planuję wsparcie dla aktualnych i wycofanych metod liczenia.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Ares28 w 29 Października 2019, 16:43:11
Jak dla mnie kalkulator Aresa jest po
1. Nie czytelny
2. Też są w nim błędy nie raz przechyłka wyliczona przeze mnie i kilka innych osób wykraczała ponad wszelkie normy.
3. Przez to że jest to stworzone na arkuszu google można przez przypadek coś usunąć co zmusza do restartu strony.

1. Bzdura
2. Bzdura
3. Bzdura

Dziękuję za uwagę.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Mav w 29 Października 2019, 17:30:50
Janek, Ty wiecznie masz jakies problemy. Jak nie urok, to sraczka. I tak na okrągło. Ogarnij się w końcu. Jeśli Ci czegoś brakuje, lub nie pasuje Ci coś, zrób sam co kolwiek, a nie tylko narzekasz i narzekasz. Rusz w końcu głową, a nie... Ludzie z TDka są bardzo chętni pomóc, nauczyć, ale trzeba chcieć...
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 23 Sierpnia 2020, 15:15:06
Stworzyłem bardzo prostą galerię scenerii (https://wip-scenery.kacpermalachowski.pl/) w trakcie prac.
Niemniej zaznaczam, że stworzenie takowej strony było moją personalną decyzją i strona powstała bardziej w celu nauki podejścia low-code i prezentacji możliwości takowego niż jako lista scenerii per-se. Stąd tak wytłuszczona informacje, że jest to tylko lista poglądowa, wpisanie na nią swojej scenerii jest dobrowolne, więc nie zawiera ona wszystkich budowanych scenerii.

Niemniej z racji zainteresowania społeczności (8 dodanych scenerii w pierwszych godzinach po publikacji i dodatkowych 20 minutach od rozpoczęcia prac) postanowiłem dalej rozwijać ten pomysł.

Link jakby ktoś przegapił ;):
https://wip-scenery.kacpermalachowski.pl/

A jak ktoś jest zainteresowany jak to wygląda w kodzie, to tu mozna podejrzeć:
https://github.com/KacperMalachowski/WiP-Sceneries
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: Kacper9 w 23 Grudnia 2021, 16:32:32
Dawno nic tu nie było!

Na prośbę użytkowników powstał bardzo prosty generator numerów: https://td2.kacpermalachowski.pl/train-number (https://td2.kacpermalachowski.pl/train-number)
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/12/23/image.png)

W przyszłości będzie udoskonalany, narazie zapewnia, że wygenerowany numer pociagu jest zgodny z obecnym regulaminem.
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: _krokusik12 w 06 Maja 2022, 22:17:52
Cześć, mam pytanie dotyczące tarcz rozrządowych.
Gdy na PL2 wchodzę sobie na Wielichowo, to nie mogę się połączyć z scenerią (chodzi, że z tarczą.)
Wszystko poprawnie wpisałem to co miałem i dalej nic.
Jaki jest tego powód?
Tytuł: Odp: Programistyczny Warsztat Kacpra9
Wiadomość wysłana przez: KMSzczecin w 06 Maja 2022, 23:02:21
Zabezpieczenia do pulpitów wprowadzone w nowej wersji, które blokują program. Przed dopuszczeniem komunikacji zabezpieczenie oczekuje hasha, którego ten programik nie daje, przez co nie uzyskuje on dostępu.