Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: pilotmax87 w 01 Marca 2023, 20:12:46

Tytuł: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: pilotmax87 w 01 Marca 2023, 20:12:46
Witam , dobrym pomysłem było by udostępnienie Schematów malowań na np. Eu07.
Niektórzy chcieli by zrobić malowania na loki ale nie ma jak , bo nie ma na czym!
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: Farmbizkolejowy w 22 Marca 2023, 10:57:54
Przydałby się też template wagonów, to ja bym może coś oteksturował. Jakiś programik z podglądem. Popieram pomysł.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: karollo535 w 22 Marca 2023, 14:32:28
Bardzo dobry pomysł, jestem za! Administracja powinna to z pewnością przemyśleć, fajnie by było zobaczyć nowe tekstury na tedekowych szlakach :D
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: Janusz1321 w 22 Marca 2023, 15:24:52
Jeżeli chcecie stworzyć malowanie, wystarczy zgłosić się np: Lokol-a czy to pv na forum, czy to na pv MM.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: karollo535 w 22 Marca 2023, 15:34:26
Ale po co np. takiemu Lokol'owi zawracać tyłek, skoro można to zrobić we własnym zakresie na template? Według mnie, template jest naprawdę potrzebny i widzę że pomysł cieszy się poparciem
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: Rendzi20 w 22 Marca 2023, 16:30:14
Ale najpierw ktoś musi stworzyć ten temple czyli poświęcić czas na to kosztem innych ważniejszych zadań. Pewnie kiedyś powstanie ale myślę że to nie jest priorytetowe zadanie
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: karollo535 w 22 Marca 2023, 16:33:56
Oczywiście, że priorytetowe nie jest, ale tu chodzi o to że to jest bardzo dobry pomysł który bardzo się sprawdzi
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: Newkamilk4show w 22 Marca 2023, 17:08:44
Ale wiesz Karollo że zawsze możesz stworzyć Template  :)
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: Krzys292 w 22 Marca 2023, 18:11:15
Znafaca znafacę znafacą pogania...

Taki wzór jest możliwy do zrealizowania, ale na pewno ma niski priorytet. I wbrew temu co chyba niektórzy uważają, nie wyglądało by to tak, że każdy może sobie w paincie byle jakie kolorki wymalować i wrzucić do dodania, tylko musiałaby to być tekstura ze zdjęć odpowiadająca jakości temu, co już jest w symulatorze. Z dosyć oczywistych przyczyn taki template nie będzie też dotyczył nowego taboru, który jest teksturowany proceduralnie.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: mati111 w 24 Marca 2023, 12:36:51
Moim skromnym zdanie takie rozwiązanie było by świetne i zadzialało by również przy proceduralnie teksturowanym taborze, jak pokazują przykłady innych gier takie rozwiązanie działa. Co do painta patrząc na rozdzielczości tekstur na lokach to paint jest nawet za dobry program.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: chudya w 24 Marca 2023, 12:43:08
Bardzo bym prosił o przykład gry, w której na malowany w (na przykład) Substance Painterze tabor można nanosić własne tekstury. Co prawda to się w założeniu mijałoby z celem, bo nałożone byłoby tylko (!) albedo, ale chciałbym poznać przykład takiej gry.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 24 Marca 2023, 13:32:59
Myślę. że w tym wątku zabrakło kilku istotnych informacji:

1. Teksturowanie oparte o wycinanie ze zdjęć fragmentów obrazów to prehistoria. Obecnie korzystamy z teksturowania proceduralnego, a mapy UV (szablony) są znacznie bardziej skomplikowane, gdyż same modele są bardziej skomplikowane. Nie mam pod ręką mapy UV lokomotywy, czy wagonu ale wklejam mapę wózka. Konia z rzędem temu, kto oteksturuje to tradycyjną metodą.  Wszystkie nowe modele powstają właśnie w tej technice, a stare będą sukcesywnie wycofywane/zastępowane nowymi wersjami.

(https://img.ttsk.ngo/images/2023/03/24/uv.png) (https://img.ttsk.ngo/image/hg7N7)

2. Oczywiście mamy jeszcze tabor, który jest zrobiony "starą" metodą. Nie pamiętam, czy poza sm42 mamy zgodę na udostępnianie map UV (szablonów) do malowania, więc wchodzi tutaj jeszcze aspekt formalny.

Mam nadzieję, że ta informacja jest pomocna i pokazuje "w czym problem" :)
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: pilotmax87 w 25 Marca 2023, 12:06:42
nie lepiej by wam było gdybyście zamienili sposób teksturowania na przykładowo taki?
Bo jak patrze na ten szablon wózka to strasznie on wygląda
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: kowbojYT w 25 Marca 2023, 13:06:44
Siatka którą wysłałeś nie jest oficjalna. Jest ona stworzona przez moderów. Oficjalne "siatki" znajdują się w pliku bazowym gry.
Tytuł: Odp: Template lokomotyw i EZT
Wiadomość wysłana przez: chudya w 25 Marca 2023, 20:01:52
nie lepiej by wam było gdybyście zamienili sposób teksturowania na przykładowo taki?
Bo jak patrze na ten szablon wózka to strasznie on wygląda

Po 1., to nie jest żaden szablon i jak Ci koledzy wcześniej napisali, takowy tworzony raczej nie będzie. Po 2. sposób, który pokazałeś, nadaje się jedynie do takiego zwykłego "niemalprostopadłościanu", który pokazałeś, a nie do modeli, które staramy się robić. Aby teksturować w sposób, jakiego byś oczekiwał, czyli tworząc szablony, trzeba by się co najmniej zatrzymać w miejscu, bo specjalnie dla Ciebie nikt nie będzie siedział miesiąc i bawił się rozwinięciem, kiedy po położeniu sensownych szwów UVPackerem może zrobić to w góra minutę.
Tak, wiem, "szablon" wygląda strasznie... Koszmar po prostu! Ale dla naszych zastosowań jest idealny, bo ma największe pokrycie na UV.