Autor Wątek: Idea/Pomysł: Template lokomotyw i EZT  (Przeczytany 5670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pilotmax87

  • User
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 65
  • pilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezes
Template lokomotyw i EZT
« dnia: 01 Marca 2023, 20:12:46 »
Witam , dobrym pomysłem było by udostępnienie Schematów malowań na np. Eu07.
Niektórzy chcieli by zrobić malowania na loki ale nie ma jak , bo nie ma na czym!
Pozdrawiam

Offline Farmbizkolejowy

  • User
  • Wiadomości: 30
  • Siła reputacji: 31
  • Farmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchuFarmbizkolejowy dyżurny ruchu
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Marca 2023, 10:57:54 »
Przydałby się też template wagonów, to ja bym może coś oteksturował. Jakiś programik z podglądem. Popieram pomysł.

Offline karollo535

  • User
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 24
  • karollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowy
  • Pozdrawiam krzykoskrzynkę!
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marca 2023, 14:32:28 »
Bardzo dobry pomysł, jestem za! Administracja powinna to z pewnością przemyśleć, fajnie by było zobaczyć nowe tekstury na tedekowych szlakach :D

#SprawdzonyDyzurnyRuchu

Offline Janusz1321

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa VI
  • *
  • Wiadomości: 67
  • Siła reputacji: 336
  • Janusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezesJanusz1321 prezes
  • Ja nie wiem kto, ale ktoś podpalił tą fikcje!
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Marca 2023, 15:24:52 »
Jeżeli chcecie stworzyć malowanie, wystarczy zgłosić się np: Lokol-a czy to pv na forum, czy to na pv MM.
Programista, twórca, któremu niewiele się udaje. (25/34)
11/10 osób potwierdza, że Janusz jest pomocną i miłą osobą, a wszelkie wątpliwości to herezje.

Offline karollo535

  • User
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 24
  • karollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowy
  • Pozdrawiam krzykoskrzynkę!
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Marca 2023, 15:34:26 »
Ale po co np. takiemu Lokol'owi zawracać tyłek, skoro można to zrobić we własnym zakresie na template? Według mnie, template jest naprawdę potrzebny i widzę że pomysł cieszy się poparciem

#SprawdzonyDyzurnyRuchu

Online Rendzi20

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa IV
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Siła reputacji: 260
  • Rendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezesRendzi20 prezes
  • Naczelny Prowokator TD2
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Marca 2023, 16:30:14 »
Ale najpierw ktoś musi stworzyć ten temple czyli poświęcić czas na to kosztem innych ważniejszych zadań. Pewnie kiedyś powstanie ale myślę że to nie jest priorytetowe zadanie

Offline karollo535

  • User
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 15
  • Siła reputacji: 24
  • karollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowykarollo535 dróżnik przejazdowy
  • Pozdrawiam krzykoskrzynkę!
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Marca 2023, 16:33:56 »
Oczywiście, że priorytetowe nie jest, ale tu chodzi o to że to jest bardzo dobry pomysł który bardzo się sprawdzi

#SprawdzonyDyzurnyRuchu

Offline Newkamilk4show

  • Sponsor
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Siła reputacji: 178
  • Newkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezesNewkamilk4show prezes
  • veni vidi vici
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Marca 2023, 17:08:44 »
Ale wiesz Karollo że zawsze możesz stworzyć Template  :)
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2023, 17:11:30 wysłana przez Newkamilk4show »
Modelarz i miłośnik symulacji

Online Krzys292

  • Konstruktor
  • Developer
  • Weteran
  • Grupa I
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Siła reputacji: 189
  • Krzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezesKrzys292 prezes
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Marca 2023, 18:11:15 »
Znafaca znafacę znafacą pogania...

Taki wzór jest możliwy do zrealizowania, ale na pewno ma niski priorytet. I wbrew temu co chyba niektórzy uważają, nie wyglądało by to tak, że każdy może sobie w paincie byle jakie kolorki wymalować i wrzucić do dodania, tylko musiałaby to być tekstura ze zdjęć odpowiadająca jakości temu, co już jest w symulatorze. Z dosyć oczywistych przyczyn taki template nie będzie też dotyczył nowego taboru, który jest teksturowany proceduralnie.
Rz 8

Offline mati111

  • User
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 26
  • mati111 nastawniczymati111 nastawniczymati111 nastawniczymati111 nastawniczymati111 nastawniczy
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Marca 2023, 12:36:51 »
Moim skromnym zdanie takie rozwiązanie było by świetne i zadzialało by również przy proceduralnie teksturowanym taborze, jak pokazują przykłady innych gier takie rozwiązanie działa. Co do painta patrząc na rozdzielczości tekstur na lokach to paint jest nawet za dobry program.

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Marca 2023, 12:43:08 »
Bardzo bym prosił o przykład gry, w której na malowany w (na przykład) Substance Painterze tabor można nanosić własne tekstury. Co prawda to się w założeniu mijałoby z celem, bo nałożone byłoby tylko (!) albedo, ale chciałbym poznać przykład takiej gry.

Offline xoorbes

  • Zarząd
  • Administrator
  • Developer
  • Weteran
  • Naczelnik administratorów
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 693
  • Siła reputacji: 395
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Marca 2023, 13:32:59 »
Myślę. że w tym wątku zabrakło kilku istotnych informacji:

1. Teksturowanie oparte o wycinanie ze zdjęć fragmentów obrazów to prehistoria. Obecnie korzystamy z teksturowania proceduralnego, a mapy UV (szablony) są znacznie bardziej skomplikowane, gdyż same modele są bardziej skomplikowane. Nie mam pod ręką mapy UV lokomotywy, czy wagonu ale wklejam mapę wózka. Konia z rzędem temu, kto oteksturuje to tradycyjną metodą.  Wszystkie nowe modele powstają właśnie w tej technice, a stare będą sukcesywnie wycofywane/zastępowane nowymi wersjami.



2. Oczywiście mamy jeszcze tabor, który jest zrobiony "starą" metodą. Nie pamiętam, czy poza sm42 mamy zgodę na udostępnianie map UV (szablonów) do malowania, więc wchodzi tutaj jeszcze aspekt formalny.

Mam nadzieję, że ta informacja jest pomocna i pokazuje "w czym problem" :)

Offline pilotmax87

  • User
  • Wiadomości: 13
  • Siła reputacji: 65
  • pilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezespilotmax87 prezes
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Marca 2023, 12:06:42 »
nie lepiej by wam było gdybyście zamienili sposób teksturowania na przykładowo taki?
Bo jak patrze na ten szablon wózka to strasznie on wygląda

Online kowbojYT

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa XVI
  • *
  • Wiadomości: 84
  • Siła reputacji: 401
  • kowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezeskowbojYT prezes
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Marca 2023, 13:06:44 »
Siatka którą wysłałeś nie jest oficjalna. Jest ona stworzona przez moderów. Oficjalne "siatki" znajdują się w pliku bazowym gry.
Ten co pomaga przy aktualizacji Stacjownika
Projekty: LCS Sarnów [Etap 2 w SSS]

Offline chudya

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 506
  • Siła reputacji: 254
  • chudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezeschudya prezes
Odp: Template lokomotyw i EZT
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Marca 2023, 20:01:52 »
nie lepiej by wam było gdybyście zamienili sposób teksturowania na przykładowo taki?
Bo jak patrze na ten szablon wózka to strasznie on wygląda

Po 1., to nie jest żaden szablon i jak Ci koledzy wcześniej napisali, takowy tworzony raczej nie będzie. Po 2. sposób, który pokazałeś, nadaje się jedynie do takiego zwykłego "niemalprostopadłościanu", który pokazałeś, a nie do modeli, które staramy się robić. Aby teksturować w sposób, jakiego byś oczekiwał, czyli tworząc szablony, trzeba by się co najmniej zatrzymać w miejscu, bo specjalnie dla Ciebie nikt nie będzie siedział miesiąc i bawił się rozwinięciem, kiedy po położeniu sensownych szwów UVPackerem może zrobić to w góra minutę.
Tak, wiem, "szablon" wygląda strasznie... Koszmar po prostu! Ale dla naszych zastosowań jest idealny, bo ma największe pokrycie na UV.