Autor Wątek: WiP/Prace w toku: Warsztat Dariuszka.  (Przeczytany 50507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Warsztat Dariuszka.
« dnia: 06 Marca 2016, 15:30:19 »
No to tak, zakładam temat, żeby nie śmiecić gdzie popadnie.
Na pierwszy rzut EP09 które to zaczałem grzebać jakiś czas temu i szkoda go porzucać nawet jeśli nie trafi do TD.
Póki co mam prawie cały przód skończony - zostały jakieś pierdółki których póki co nie znalazłem zbyt dobrych fot.
Z wózka mam jakieś 60%, dach powoli będę zaczynał, a tak poza tym to jeszcze kupa roboty.
Jeśli widzicie jakieś rażące błędy których ja nie wyłapałem to śmiało krzyczcie.
« Ostatnia zmiana: 26 Października 2016, 17:49:33 wysłana przez Dariuszek »

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marca 2016, 15:48:03 »
Zdecydowanie radzę zrobić mocowanie buforów. Nie bawić się w plane i tego typu historie. Jak na pierwszy rzut oka model robi wrażenie. Widzę, że dbasz o szczegóły i oby tak dalej.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 15:49:46 wysłana przez Ahmed »

Offline uetam

  • Zasłużony
  • *
  • Wiadomości: 462
  • Siła reputacji: 115
  • uetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezesuetam prezes
  • Administrator Techniczny
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marca 2016, 15:49:33 »
Tutaj dla porównania model Profety który będzie kiedyś wykorzystany w TD2. Jeżeli Twój będzie lepszy to nie widzę problemu aby je wymienić :)
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne dotyczące problemów, które mogą być rozwiązane na forum.

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marca 2016, 15:52:49 »
Ahmed mocowanie buforów? Tzn co masz na myśli? Śrubki mam dodać?

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Marca 2016, 15:53:33 »
Darku dokładnie śrubki, bo na czymś to musi być zamocowane. Niestety w EU07 o tym nie pomyślano bądź nie pozwalały na to warunki i wyszło po czasie.
Tutaj dla porównania model Profety który będzie kiedyś wykorzystany w TD2. Jeżeli Twój będzie lepszy to nie widzę problemu aby je wymienić :)
W porównaniu do tego jak mocno dźwignięto poprzeczkę, tamten model musiałby przejść porządny lifting i mieć wiele submodeli zrobionych bardziej na bogato. Lepiej ten nowy dopieścić i nie bawić się w setki poprawek.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 15:55:57 wysłana przez Ahmed »

Offline Jeżyk

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 91
  • Siła reputacji: 15
  • Jeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczy
  • Wódz Wielkiej Armii Jeża
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2016, 20:59:37 »
Naprawdę niezła robota, bardzo podoba mi się sprzęg, co do śrubek wypadało by je zrobić. Mam nadzieję podciągniesz model do końca, chętnie zobaczył bym go odpicowanego na 100% z wszystkimi bajerami w TD2. Mogę zaoferować wszelką pomoc w tworzeniu i trochę zdjęć na tex/poglądowych.

PS. Zamierzasz robić kabinę i wnętrze? A wracając do sprzęg, był robiony z osobnych fot/rysunków ?
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę.

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2016, 21:03:19 »
Jeśli pytasz o kabinę do tej wersji z klimą, to proponuję napisać w tej sprawie do Roziego i Sawiego.

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Marca 2016, 21:27:08 »
Kabine oczywiście zrobie. Sprzęg robiłem ze schematu - być może jest za szeroki, ale to jeszcze podpatrze jak już będę miał ukończony przód.
Jeśli ktoś ma foty dachu i rzeczy które na nim są to chętnie przygarne. Foty pantografu mniej więcej mam w miare ok. Do tego przydałyby mi się poglądowe zdjęcia sprzęgu ogrzewania (tak to sie chyba nazywa), jakieś fotki tego gniazdka które jest na czole pod szybą, fotki gniazd które są pod buforami i zakończeń przedowód powietrznych z okolic pługa. Mniej więcej zaznaczyłem na focie co bym potrzebował. Do tego jeśli macie foty wózków to chętnie również przygarne.

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Marca 2016, 16:45:25 »
Rozumiem, że w planach masz też wersje z tzw wiadrami? Jeśli tak to będzie można pomyśleć o połączeniu sił.

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Marca 2016, 17:02:44 »
Ogólnie nie planowałem wersji z wiadrami. Ale jeśli naród by chciał wersje z wiadrami to ja mogę to przerobić - w sumie roboty dużo nie ma. Wiadra, patyki, szyba w drzwiach i jakieś pomniejsze pierdółki. Mogę ewentualnie dodać ankiete w tym temacie czy jest zainteresowanie wersją z wiadrami. Z drugiej strony to zaraz by pewnie były chęci, żeby dodać kabine po modernizacji, 4 wersje lamp i finalnie to będę siedział jak Beduin i to dłubał pół roku.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2016, 17:06:38 wysłana przez Dariuszek »

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Marca 2016, 17:08:07 »
Dlatego byś nie został z tym sam jak to określiłeś Beduin oferuję pomoc o ile w ogóle będziesz na to skory. W pojedynkę bardzo ciężko zrobić coś na tip top. Co do kabin pisałem byś zapytał o zgody i podejrzewam z tym by problemu nie było. Wtedy sporo roboty tobie odpadnie.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2016, 17:12:41 wysłana przez Ahmed »

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Marca 2016, 17:14:21 »
Widzisz, ale z kabią jest taki problem, że tego później nie idzie zbytnio dopasować jak nie było robione do tego egzemplarza robione. Zobacz w grze jak wystaje nowa kabina wciśnięta do starej siódemki. Dlatego wole robić wszystko kompleksowo. Zrobię wersje którą robie teraz, a później zajme się tą z wiadrami. Ja ogólnie lubie modelowac, ale jak wiem co mam robić, a tu po prostu wszystkich zmian pomiędzy wersjami mogę nie wyłapać i później będzie taki składak.

Offline Ahmed

  • Weteran
  • Wiadomości: 47
  • Siła reputacji: 4
  • Ahmed pracownik torowy
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Marca 2016, 17:22:42 »
Rozumiem. 104Ec to na pewno zupełnie inna para kaloszy. Gdzieś nawet na dysku miałem foty jej kabiny. Pulpit jest zupełnie inny. Podaj mi proszę dokładne wymiary dziewiątki to sprawdzę jak się rzeczy mają.
EDIT:
Te 4,3 m to pewnie wysokość aż do pantografu. Zatem jeśli delikatnie dźwigniemy dach nie powinna ona wystawać. Mam tutaj na myśli MaSzynowy model rzecz jasna. Biorąc pod uwagę, że twój model będzie bardziej wymiarowy nie powinno być z tym problemu.
EDIT1:
Miałem rację http://forum.modelarstwo.info/threads/epoka.15167/
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2016, 18:23:07 wysłana przez Ahmed »

Offline Jeżyk

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 91
  • Siła reputacji: 15
  • Jeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczyJeżyk zwrotniczy
  • Wódz Wielkiej Armii Jeża
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Marca 2016, 17:59:21 »
Odświeżę wątek, bo jak można zauważyć na forum, powstają pantografy z porządnego zdarzenia, toteż taka informacja dla kolegi Dariuszka, że jak już zrobi się model, to potem będzie można do niego wrzucić odpowiedni pantograf. A piszę to żeby ktoś nie robił modelu, robionego już przez kogoś innego(dublowanie pracy). Bo różne pojazdy korzystają z różnych typów pantografów a niektóre pewnie z tych samych.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w rzeźbieniu :D.
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę.

Offline Dariuszek

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Zasłużony
  • Wiadomości: 347
  • Siła reputacji: 31
  • Dariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchuDariuszek dyżurny ruchu
Re: Warsztat Dariuszka.
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Marca 2016, 19:57:32 »
No właśnie, to skoro robisz DSA-150 to ja czekam z niecierpliwością ;)