Moje oświadczenie w sprawie modeli, które miały trafić do TD2
Aktualnie nie planuje wydawać na ten moment i w przyszłości dodatków do Train Driver. Przyczyną tego jest wiadomość jaką otrzymałem na temat texturowania modeli, aby mogły się dostać do symulatora. Wiadomość, tą pozwolę sobie zacytować: ,,jeżeli to nie jest PBR, to nie ma sensu brać tego, bo musielibyśmy i tak tekstury zrobić od nowa". Odpowiedź ta padła, kiedy spytałem, czy jest chęć dodania mojej paczki płyt przejazdowych CBP, starszego typu. Skoro nie są potrzebne modele bez PBR to ja pasuje i mówię "sayonara". Jedynie kto na tym straci to społeczność, która miałaby większe zróżnicowanie w wyborze obiektów podczas budowania mapy, większej ilości lokomotyw/wagonów. Zastanawia mnie jedynie fakt, dlaczego jest taka niechęć do zwykłych textur, zwłaszcza, że prawie wszystkie modele w TD2 nie mają PBR, jak nie wszystkie na ten moment. Z mojej strony to raczej wszystko, jedynie co mogę dodać to to, że trochę mi przykro, ponieważ chciałem wesprzeć rozwój symulatora moimi dodatkami, a zostało mi to odebrane...
Szybkie FQA
- Czy będę dalej tworzył modele?
- Oczywiście, że tak. W końcu nie tworzę tylko do jednego symulatora. Jednak moje modele raczej nie trafią do TD2, dopóki ich "polityka" się nie zmieni.
- Co z trumną #SM31 i #601w i innymi większymi projektami?
- Na ten moment jestem w stanie tylko powiedzieć, że wszelkie pytania o modele spod marki Trainz&Repaints (SM31; 11x; ST46) proszę kierować do Lurr3xPL, natomiast temat 601w i innych moich projektów jest raczej zamknięty.
- Dlaczego nie przerzucisz się na textury PBR?
- Temat rozbija się o kwestie techniczne i uniwersalność mapowania modeli... Dla uproszczenia Trainz zawsze będzie miał u mnie pierwszeństwo co do techniki modelowania/texturowania.
Tutaj płyta przejazdowa o jaką się rozchodzi (jest 5 malowań):