Train Driver 2

Dział ogólny => Wasza Twórczość => Pozostała twórczość / Warsztaty => Wątek zaczęty przez: Grabek w 03 Grudnia 2019, 00:08:35

Tytuł: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Grabek w 03 Grudnia 2019, 00:08:35
Cześć jestem Michał. Osoby, które grają w Trainz kojarzą mnie pod nickiem Grabka. Na początek podsyłam wam modele znaków G3 i G4. Może komuś się przydadzą  ;) Za jakiś czas podrzucę inne pierdoły, które kiedyś zrobiłem  :P W planach mam dodanie do TD2 SM31, tylko wpierw skończę ją robić do TRS. Jako iż nie miałem styczności z tworzeniem dodatków do tego symulatora, to będę potrzebował wszelkiej pomocy. Jakieś porady itp. wszystko się przyda  ;D

Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: JanekYT w 03 Grudnia 2019, 06:51:52
Wygląda naprawdę porządnie, chętnie zobaczę kolejne twoje modele 😁 powiedzenia!
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: panmechanik2002 w 03 Grudnia 2019, 23:25:28
Tu się niestety nie robi dodatków, tylko dogadujesz się z administracją i istalasz co i jak.
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Grabek w 04 Grudnia 2019, 10:13:53
Tu się niestety nie robi dodatków, tylko dogadujesz się z administracją i istalasz co i jak.
Dzięki za informacje, to popytam, co mogę zrobić.
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 04 Grudnia 2019, 18:01:38
Tu się niestety nie robi dodatków, tylko dogadujesz się z administracją i istalasz co i jak.
Dzięki za informacje, to popytam, co mogę zrobić.

Zapraszam na MM na kanał blender - warsztaty Postaram się odpowiedzieć na wszelkie nurtujące pytania.
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Grabek w 07 Grudnia 2019, 22:33:41
Barierka z szyn S42 stosowana przy przejściach dla piszych. Możliwość regulacji do 1,5m ;)
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/07/barierka-s42.png)

Dodano: 09 Grudnia 2019, 22:53:21


Taka tam rogatka leśna 7m, posiadam też wersje 4m :D (https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/09/7m.png)
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Grabek w 17 Stycznia 2020, 22:16:22
W przygotowaniu zestaw kontenerów 20ft,40ft,45ft
(https://img.ttsk.ngo/images/2020/01/17/20ft.png)
Podgląd modelu:

EDIT: Złe foto dałem xd



Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Stasiu w 28 Września 2021, 09:08:51
Otwarto na prośbę autora
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: Grabek w 29 Września 2021, 16:27:37
Moje oświadczenie w sprawie modeli, które miały trafić do TD2

Aktualnie nie planuje wydawać na ten moment i w przyszłości dodatków do Train Driver. Przyczyną tego jest wiadomość jaką otrzymałem na temat texturowania modeli, aby mogły się dostać do symulatora. Wiadomość, tą pozwolę sobie zacytować: ,,jeżeli to nie jest PBR, to nie ma sensu brać tego, bo musielibyśmy i tak tekstury zrobić od nowa". Odpowiedź ta padła, kiedy spytałem, czy jest chęć dodania mojej paczki płyt przejazdowych CBP, starszego typu. Skoro nie są potrzebne modele bez PBR to ja pasuje i mówię "sayonara". Jedynie kto na tym straci to społeczność, która miałaby większe zróżnicowanie w wyborze obiektów podczas budowania mapy, większej ilości lokomotyw/wagonów. Zastanawia mnie jedynie fakt, dlaczego jest taka niechęć do zwykłych textur, zwłaszcza, że prawie wszystkie modele w TD2 nie mają PBR, jak nie wszystkie na ten moment. Z mojej strony to raczej wszystko, jedynie co mogę dodać to to, że trochę mi przykro, ponieważ chciałem wesprzeć rozwój symulatora moimi dodatkami, a zostało mi to odebrane...

Szybkie FQA

- Czy będę dalej tworzył modele?
- Oczywiście, że tak. W końcu nie tworzę tylko do jednego symulatora. Jednak moje modele raczej nie trafią do TD2, dopóki ich "polityka" się nie zmieni.
- Co z trumną #SM31 i #601w i innymi większymi projektami?
- Na ten moment jestem w stanie tylko powiedzieć, że wszelkie pytania o modele spod marki Trainz&Repaints (SM31; 11x; ST46) proszę kierować do Lurr3xPL, natomiast temat 601w i innych moich projektów jest raczej zamknięty.
- Dlaczego nie przerzucisz się na textury PBR?
- Temat rozbija się o kwestie techniczne i uniwersalność mapowania modeli... Dla uproszczenia Trainz zawsze będzie miał u mnie pierwszeństwo co do techniki modelowania/texturowania.

Tutaj płyta przejazdowa o jaką się rozchodzi (jest 5 malowań):
(https://img.ttsk.ngo/images/2021/09/29/plyta.md.png)
Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: xoorbes w 29 Września 2021, 17:17:20
 Otwieranie tego wątku, tylko po to, żeby wrzucić mój cytat i ponarzekać, bo nie weźmiemy płyt przejazdowych, jest mówiąc delikatne, słabe. Gdybyś chciał nadal rozmawiać, to wiesz gdzie mnie na MM znaleźć.

Szybkie FAQ:
- dlaczego PBR?
Bo nie chcemy być do końca życia Trainzem, ani Maszyną z grafiką z lat 90-tych (*). Technologia idzie naprzód. Nie musisz się zgadzać z naszym punktem widzenia na ten symulator. Wystarczy, że uszanujesz tę decyzję.
- dlaczego nie weźmiemy tego modelu i nie oteksturujemy po swojemu?
bo to jest bardzo prosty model i więcej będzie zabawy w papierologię i formalności licencyjne niż pracy ze zrobieniem 3 prostokątów w blenderze.
- Większość obecnych modeli nie ma PBR.
tak, nie ma i dokładanie kolejnych tylko wydłuży czas na przejście na PBR. Wszystkie obecne modele nie PBR docelowo zostaną zrobione od nowa, lub zastąpione innymi. Potrwa to kilka lat, ale przyjmowanie kolejnych (bardzo prostych) modeli zrobionych starą metodą, tylko wydłuży ten proces.
- co z taborem?
tabor, to inny temat. Są to modele bardzo czasochłonne i na tę chwilę musimy wybrać mniejsze zło i uwzględniać również wersje bazujące na zwykłych teksturach. nasza rozmowa na MM dotyczyła płyt przejazdowych. Zamiast zapytać, czy dotyczy wszystkiego, wywlekasz to na forum. 2/10

Z mojej strony EOT, zapraszam na MM

* - oba symulatory szanuję, ale nie znaczy to, że TD2 ma się nie rozwijać, bo Trainz nie umie w PBR.

Tytuł: Odp: ZNTK Grabka
Wiadomość wysłana przez: chudya w 29 Września 2021, 17:48:58
dopóki ich "polityka" się nie zmieni.

Nie sądzę, aby coś miało się zmienić w kierunku wstecznym. Nie wiem, czy widziałeś na Gicie ilość zgłoszonych problemów ze starszymi teksturami, które się "świecą". Chcemy, aby tekstury odbijały światło w sposób, w jaki powinny, zależnie od nałożonego materiału, a nie były "płaskie", jak kawałek plastiku. Jak napisał xoorbes, trzeba iść do przodu.

- Dlaczego nie przerzucisz się na textury PBR?
- Temat rozbija się o kwestie techniczne i uniwersalność mapowania modeli... Dla uproszczenia Trainz zawsze będzie miał u mnie pierwszeństwo co do techniki modelowania/texturowania.

Tutaj już w ogóle nie widzę kłopotu z zastosowaniem modelu zgodnego z potrzebami TD2 do Trainz'a. Przecież jeśli zrobisz UVmapę taką, aby pasowała Ci do Trainz'a, żeby ktoś później mógł stworzyć własne malowanie, to tę samą UVmapę możesz zastosować do teksturowania modelu do TD2. Po prostu po wykonaniu teksturowania (Substance Painter, Quixel Mixer, Blender, czy cokolwiek) do TD2 weźmiesz wszystkie mapy, a do Trainz'a tylko Color.

Ogólnie Twój post oceniam podobnie, jak xoorbes.