Train Driver 2
Pozostałe => Archiwum ogólne => Kosz => Wątek zaczęty przez: babisz_fajny w 26 Kwietnia 2022, 00:20:34
-
Wpisano do TDkowego WOSu (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UiBG9Lmbg5P4J7hJzl8Cx_ojWYrrS_ri/edit?usp=sharing&ouid=102627146846219624548&rtpof=true&sd=true) - scenerie spoza paczki - gratuluję wydania!
-
Sceneria została udostępniona publicznie, zapraszam do pobierania - link w głównym poście.
Kolejne ewentualne błędy proszę zgłaszać tutaj lub poprzez wiadomości prywatne na forum.
-
Sceneria (otoczenie) - czapki z głów. Wielka rzecz - gratulacje dla autorów.
-
Nie wiem czy to jest błąd w SUP czy w scenerii ale przestawiając w ustawieniach SUP na brak usterek ciągle wyskakują usterki w przejazdach na szlaku Kw. Usterki to awaria napędu albo awaria czujników na szlaku.
-
Czy po zmianie częstotliwości występowania usterek klikasz przycisk zatwierdzający zmiany?
-
Tak zatwierdzałem zmiany.
-
Przetestowano na serwerze brytyjskim po obu torach, żadna usterka nie wystąpiła. Gdy te usterki ponownie wystąpią podczas rozgrywki uprasza się o przesłanie do mnie logów w prywatnej wiadomości np. na mattermoście
-
Dzisiaj odczepiając się od wagonów w Kleszczowie na torze 3, pojawił mi się komunikat, że wjechałem na wykolejnice.
-
To błąd symulatora, a nie scenerii.
-
Aktualizacja, najnowsze pliki do pobrania w głównym poście.
-
Szczere gratulacje za otwarte przestrzenie, które są często unikane nawet na sceneriach realnych.
-
Sceneria Bardzo fajna, jeżeli można zgłosić uwagi to przesunął bym semafor wyjazdowy z toru 4 w kierunku Zaborowa przed slup. Widoczność wskaźników W21 i W24 jest zerowa.
-
Witam chciał bym zgłosić taki problem. Mianowicie jak wyjdę z nastawni dysponującej w Bronowicach to jestem pod teksturami a jak przejdę kawałek to zapadem się pod tekstury. Nie wiem czy to jest znany problem. Czy tylko u mnie występuję.
-
U mnie też ten problem występuje.
//U mnie na forum występuje inny problem. Nazywa się momentami spamem. Momentami bezużyteczną wiadomością. Ale znaczy to samo - post do kosza. Problem zgłoszony, postów nabijać nie trzeba. ~KMS
-
Gdy był jeszcze label "Inspirowana realną" to taka nastawnia najbardziej przypominała tą z "gruntu" i najlepszym sposobem było jej zakopanie i dodanie spawnu dla dyżurnego obok nastawni, można się przeteleportować pod F11. W aktualizacji, która będzie po wyjściu nowej wersji symulatora będzie poprawione to, inne błędy wyłapane w międzyczasie + troszkę nowości z obecnej wersji dev.
-
Także dyżurowałem na tej scenerii, był spory problem z SUP-em po relogach i połączeniach cały czas wyrzucał błąd że jest "niewpisany do SWDR".
-
Wszystkie pulpity są wpisane do SWDR + z tego co wiem to na wielu sceneriach to się zdarza więc błąd nie leży po naszej stronie.
Co do samego supa i sypania usterkami:
Przetestowano na serwerze brytyjskim po obu torach, żadna usterka nie wystąpiła. Gdy te usterki ponownie wystąpią podczas rozgrywki uprasza się o przesłanie do mnie logów w prywatnej wiadomości np. na mattermoście
Pozdrawiam, współautor.
-
jak uzywac tego sup ?? jak to ustawic??
//Tak jak trzeba. Wątek scenerii na pewno nie jest dobrym miejscem na takie pytania. ~KMS
-
@luk1 Proszę bardzo masz tu opisane co i jak miłego czytania -> https://wiki.td2.info.pl/index.php?title=Instrukcja_RASP-UZK :)
-
Sceneria super tylko fajnie by było zrobić coś z tymi przejazdami bo są uciążliwe, na przykład otw i zam w aplikacji SCS ?
-
Nie wiem w czym problem? domniemam, że chodzi o te przejazdy w stronę szlaku Kw? Tyle razy dyżuruję na Kleszczowie i to chyba jedna z najlepszych scenerii z Sup działa bezproblemowo i nawet usterki usuwa się banalnie.
-
na przykład otw i zam w aplikacji SCS ?
Można by, ale jednak nie. Zdecydowaliśmy się na manipulatory.
Takie coś jest często spotykane w realu (niemniej jednak na podg. występuje raczej SSP i bardzo możliwe, że zostanie to zmienione gdy tylko będzie można uzależniać SUPa w przebiegach).
-
Z manipulatorami robi się nieco chaos biorąc pod uwagę, że każdy jest w innej nastawni, a stacje są sterowane zdalnie. Nawet sceneria nazywa się "LCS". W realu na bardzo wielu LCSach stosuje się osobny monitor (rzecz jasna odrębny od pulpitu nastawczego, zgodnie z obowiązującymi przepisami) ze zobrazowaniem przejazdów, w tym kat. A i klika się - zamknij - potwierdź. Tu trzeba przenosić się do odpowiednich nastawni i trzymać przez kilka(naście) sekund przyciski. Nic dziwnego, że zdecydowana większość dyżurnych w TD2 zamyka te przejazdy na cały dyżur. Chyba nie o to powinno chodzić w realnym symulowaniu kolei.
-
W przypadku zdalnego sterowania manipulator do zamykania przejazdu musi się i tak znajdować w nastawni posterunku nadrzędnego. W przypadku LCS najczęściej stosowane jest automatyczne zamykanie przejazdu, zamykanie przejazdu z pulpitu nastawczego poleceniem, a w przypadku dróżnika automatyczny system zapowiadania.
-
Z pulpitu nastawczego poleceniem - nie, jeśli mówimy o realu. Przejazdy kategorii A nie mogą być obsługiwane na pulpicie nastawczym, komputerowym również. Na wszystkich nastawniach jest to osobny komputer, osobny monitor i sterowane inną myszką.
-
Na wszystkich nastawniach jest to osobny komputer, osobny monitor i sterowane inną myszką.
Przejazdy kat. A na każdej nastawni obsługuje się z poziomu osobnego komputera?
W załączniku osobny komputer do sterowania przejazdem kat. A.
//edit: na Zaborowie będzie ssp zamiast kat. A. Na Bronowicach albo zostanie jak jest albo zostanie zastosowane zamykanie przebiegowe.
-
Tam gdzie przejazd zamyka się z komputera, to musi być osobny od komputera z pulpitem nastawczym. Oczywiście jeżeli są osobne urzadzenia do zamykania przejazdów to inny temat. Natomiast tak jak odnosiłem się do nazwy scenerii - LCS - a wtedy albo wszystkie manipulatory są w jednym miejscu, albo na jednym komputerze, a nie obsługiwane z każdej nastawni. Ciekawy jest też ten temat zamykania przebiegowego. Jesteś w stanie wskazać realny przejazd kat. A, który w taki sposób się obsługuje? Jeżeli masz na myśli kat B to nie ma tematu.
-
Na najbliższym mi LCSie przejazdy w stacji (kat. A) zamykają dróżnicy (którzy mają przeszkolenie na zwrotniczego - w nagłych wypadkach).
Co do przejazdów - napisałem w poprzednim poście, nic się nie zmieniło.
-
Pisanie jak ze ścianą. Odpowiadasz zupełnie nie na temat. Zamykanie przejazdów które opisujesz nie należy do obowiązków dyżurnego ruchu, skoro wykonują to drożnicy na polecenie zamknięcia. Na "LCS Kleszczów" robi to dyżurny. Druga sprawa, odpowiedź odnośnie zamykania przebiegowego przejazdu kat. A pominąłeś. Jeżeli będzie takie coś to poziom realizmu i zgodności z przepisami zerowy.
-
to poziom realizmu i zgodności z przepisami zerowy.
A ja nie mam zamiaru dyskutować z osobą, która ewidentnie szuka problemu w zamykaniu przejazdów (i nie są to moje słowa (za zacytowanie ich 1:1 dostałbym bana na co najmniej miesiąc), tylko osób z którymi na ten temat rozmawiałem). Ja wiem, że każdy by chciał w jednym miejscu siedzieć i sie nie ruszać tylko klikać w SCSie i SUPie i nabijać pociągi.
Realizm jest jak najbardziej zachowany, Bronowice to odrębna stacja z nastawnią i tam się powinien manipulator znajdować. A scenerie składające się z kilku stacji zazwyczaj (w TD2) nazywa się LCSem.
Poza tym, nad tym czy jest zachowany realizm (lub zgodność z przepisami) odpowiada autor pod okiem sprawdzających, jeśli natomiast jest coś nie tak to poprawia na jego polecenie pod rygorem braku akceptacji danego etapu.
Co prawda nikt nie jest nieomylny, niemniej jednak jeśli przeszło bez żadnych problemów to znaczy, że nikt nie miał zastrzeżeń i jest okej.
// edit: nikt przez prawie rok nie płakał z tego powodu, tylko ty rozpętałeś dyskusje bo ci niewygodnie dyżurować, nikt nie powiedział że będzie lekko
-
Czy i kiedy autor przewiduje rewitalizować i zgłosić scenerię do wpisu w SWDR ?
-
Sceneria w dniu dzisiejszym została zaktualizowana pod najnowszą wersję, można pobierać.
-
Zaktualizowana może i owszem, ale nadal nie wpisana.
-
Sprawdzałem wcześniej i wszystko jest zatwierdzone. Nie wiem gdzie tkwi problem, ogarnę.
-
wpis obecnie wygląda następująco (załącznik poniżej), 1 - oznacza PL1 a drugi numer to hash
-
Witam. Ja chciał bym zgłosić błąd mianowicie wyświetla mi się komunikat że pulpity nie są wpisane do swdr próba ponownego uruchomienia scenerii nic nie dała jak również pobranie scenerii na nowo też nic nie dało. Co robię źle ?
-
Witam. Ja chciał bym zgłosić błąd mianowicie wyświetla mi się komunikat że pulpity nie są wpisane do swdr próba ponownego uruchomienia scenerii nic nie dała jak również pobranie scenerii na nowo też nic nie dało. Co robię źle ?
Nie czytasz wiadomości powyżej
-
Problem rozwiązany, zapraszam do pobrania jeszcze raz i przepraszam za utrudnienia.
-
Problem z niewpisanymi pulpitami dalej jest aktualny. Pliki zostały pobrane o 17:10 dn. 03.02.2023.
EDIT: problem pojawia się tylko w momencie próby włączenia na innym porcie niż 7424.
-
problem pojawia się tylko w momencie próby włączenia na innym porcie niż 7424.
To już raczej nie wygląda na błąd po stronie autora.
Masz problem z polaczeniem z innymi wieloma sceneriami? Bo domniemam, iż próbowałeś odpalić kilka scenerii, skoro pod inny port chciałeś się podłączyć.
Jeśli tak to problem może leżeć prawdopodobnie po Twojej stronie (przyblokowane porty).
-
Sceneria opisana jako dostępna od poziomu L, mam 2 poziom i otrzymuję komunikat że mam za niski poziom.
-
W bazie SWDR sceneria ta ma wpisany poziom 3.
3Cl
-
ToH (od strony Pn) nie działa z SCS-em, nie odbiera sygnału i załącza się alarm, tak samo Tm11.
-
Problem, jak jestem na scenerii z powodu że mam za niski poziom jak jest napisane,że jest dostepne od L.
-
Sceneria jest dostępna od 3-go poziomu dyżurnego ruchu.
-
Żeby nie było, że nic się nie dzieje.
Sceneria w trakcie dostosowywania i nanoszenia poprawek. Trwa to tak długo gdyż nie robię wszystkiego sam a nie każdy ma multum czasu wolnego + dochodzi życie prywatne :)
-
W związku z pojawiającymi się skagami ws. niepoprawnych skrótów posterunków oznajmiam, iż od tego momentu jedyny poprawny skrót to LCS Kl. Żaden inny.
Z racji iż nie jestem autorem wątku a scenerię (jeszcze nie w 100%) przejąłem - aktualizacja w pierwszym poście pojawi się wraz z aktualizacją scenerii do najnowszej wersji.
-
W przypadku zdalnego sterowania manipulator do zamykania przejazdu musi się i tak znajdować w nastawni posterunku nadrzędnego.
Do dziś na scenerii występuje błąd w postaci braku manipulatora do zdalnej obsługi przejazdu w stacji Bronowice w centrum sterowania. Jeśli bawimy się w LCS to manipulator musi być w nastawni posterunku nadrzędnego. Natomiast jeśli to nie jest LCS tylko dwa posterunki z braku multi DR umieszczone na jednej scenerii to skąd w nazwie "LCS"?