0.5.8b- Poprawiłem wstawianie słupów trakcji przy torach.
- Ze względu na ostatnie, tajemnicze znikania graczy, pomieszałem trochę z logiką łaczenia i wprowadziłem sensowniejsze komunikaty, jak kogoś rozłączy.
- Dorobiłem 'na pałę' przechyłki na zakrętach na szlakach. Pewnie są niedobre, poprawię, jak ktoś napisze, jakie powinny być

- Poprawiłem słupy trakcji na szlakach. Powinny być teraz takie same, jak na stacji.
0.5.8a- Już wcale nie buja, bo nie mam czasu na razie tego samemu dopracować.
0.5.8- uż tak nie buja

- Poprawiłem problem z Rail Contactem, który w niektórych konfiguracjach się gubił i resetował, zanim cały skład przez niego przejechał.
- Wywaliłem kolizję z wajchami w nastawni, coby więcej nie wbijały nas w podłogę.
- Trochę rzeczy pod impulsa, między innymi dźwięki (dzięki Xoov, nawet fajnie brzmi) tudzież porządki w fizyce, niemniej jeszcze się go nie da uruchomić.
0.5.7- Na próbę dodałem takie wstępne bujanie. Aktualnie jest losowe, zależy tylko od prędkości i jest chyba nieco przesadzone... Niemniej Tusik dostał zadanie bojowe, aby się parametrami bujania pobawić i dopasować tak, aby było dobrze (ja już nie pamietam, jak to było na prawdziwej lokomotywie). Dajcie znać, jak byście to ostatecznie widzieli, to się będzie sukcesywnie dopieszczać. Aktualnie buja zarówno pudłem lokomotywy, jak i samym mechanikiem na krzesełku.
- Ktoś chciał, aby zwiększyć zakres kamery w edytorze, więc zwiększyłem

- Są też jakieś poprawki w edytorze przy wstawianiu torów, powinno się np. dać krzyżować tory bez konieczności uruchamiania starej wersji edytora
Dajcie znać, czy działą, bo to nie ja robiłem, więc nie wiem. - W edytorze dorobiłem scrollbary do list wyboru obiektów do wstawiania, więc już rozmiar ekranu nie powinien ograniczać ich liczby.
- Dalsza część przygotowań do uruchomienia impulsa, której efektem aktualnie może być co najwyżej popsucie czegoś, więc dajcie znać, jeśli coś przestało działać...
0.5.6- Dodałem wstępną obsługę t3d. W edytorze można dodać obiekt #T3dModel, któremu w nazwie wpisuje się plik modelu (ze ścieżką, bez rozszerzenia, np. 'pkp/szlab_d_60') i jak mu się uda go wgrać, to go wyświetli. Obsługa tylko podstawowa, działają tylko statyczne, oteksturowane obiekty, bez bajerów. Modele i tekstury wrzuca się do katalogu custom, dla przyładu wrzuciłem tam jakieś dwa modeliki z MaSzyny. Generalnie powinno być bezpieczne, tzn. jeśli ktoś tych modeli nie będzie miał a podłączy się do naszej stacji, to się po prostu nie wyświetlą, ale nic się wywalić nie powinno. Mam nadzieję, że da to Wam większą dowolność w ozdabianiu zarówno stacji jak i nastawni

- Mateusz coś tam jeszcze ulepszył w klawiaturowej obsłudze

- Spacja już nie powinna uaktywniać konsoli.
- Tajny sposób na definiowanie składu. Tusik powie co i jak jeśli uzna, że to bezpieczne

- Poprawiłem suwaczek od kranu głównego zgodnie z sugestiami Xoov.
0.5.5a- Xoov zrobił parę poprawek do hamulca. Nie powinien już wariować, gdy lokomotywa ma ustawiony na R, no i towary powinny lepiej luzować.
- Mateusz dorobił obsługę klawiatury dla hamulców oraz nadmiarowego
- Suwaczek od kranu głównego działa teraz płynnie, zamiast skokowo.
0.5.5- Dodałem nastawę hamulca P do 111a
- Mateusz dorzucił możliwość sterowania nastawnikiem i bocznikiem z klawiatury oraz poprawił nawrotnik.
- Limit RGMMSów i węglarek zwiększyłem do 25
- Zmieniłem działanie Rail Contactów (te wichajsterki do resetowania przebiegów). Teraz powinny się resetować dopiero, jak skład z nich zjedzie, więc na istniejących stacjach trzeba je odpowiednio poprzesuwać (sam przerobiłem Cis).
- Na szybko dorobiłem wyłączanie przetwornicy z pulpitu, coby nie hałasowała, jak chcecie sobie loka gdzieś odstawić. Nie jest to jeszcze podłączone do fizyki, tylko do samego dźwięku.
0.5.4- Dodałem możliwość zmiany nastawy hamulca. Do klawisza podpięte nie jest, więc trzeba klikać z pulpitu. Tymczasowo stara się ustawić nastawę dla całego składu (jeśli się da). Dodatkowo nad paseczkiem kranu głównego wyświetla nastawę hamulca w lokomotywie oraz w ostatnim wagonie.
- Mateusz zawetował 25 RGMMSów i zmniejszył ich ilość do 20. Jakby co to bluzgać na niego, ja z tym nic wspólnego nie miałem

- Dodałem dwa inne malowania EU07, które gdzieś tam mieliśmy w projekcie od jakiegoś czasu. Nie ma jeszcze możliwości wyboru w menu, więc wybiera sam losowo...
Taka uwaga, bo jestem w trakcie uruchamiania impulsa, i jeśli przypadkiem coś popsułem w EU07, to dajcie znać.
0.5.3- Kolejne poprawki co do łączenia. Sprawdźcie proszę, czy można się łączyć do składu w różnych konfiguracjach, tzn. z przodu, z tyłu tudzież wtedy, kiedy lokomotywa jest obrócona (czyli w sumie 4 przypadki)
- Mateuszowi się znudziły rgmmsy i dodał węglarki

- Chatbox i obsługa pojazdu nie powinny już ze sobą kolidować.
0.5.2- Poprawiłem problem z podłączaniem się do wagonów, które były ustawione odwrotnie, niż lokomotywa.
- Dodałem dźwięki radia zew1, zew2 i radiostop.
- Bindowane komunikaty można sobie zmieniać w pliczkach .cfg (w katalogu symka)
0.5.1- Nie powinno już tajemniczo rozłączać nam wagonów podczas jazdy.
- Czasami zdarzało się, że same wagony rejestrowały kraksę u kogoś (lokalnie), i potem ten ktoś nie mógł ich odhamować ani ruszyć. Wyłączyłem to i teraz kraksa rejestruje się tylko dla pojazdu gracza.
- Był taki problem, że jak się spawnował nowy skład i się ruszało nawrotnikiem zanim się podłączył do serwera, to program głupiał i uznawał, że przerżnęliśmy semafor i już nas nie podłączy. Nie powinno już tak być.
- Zmieniłem domyślne klawisze skrótów na F1-F3 i wywaliłem konieczność trzymania shifta. Można sobie te klawisze w opcjach przedefiniować. Potem dorzucę więcej skrótów i dodam dźwięki do radiostopu itp.
- Z pierdół - dodałem jakieś tło do paska od hamulca, coby było widać, na jakiej pozycji jesteśmy.
- Poprawiłem 'wieczny syk' po popełnianiu.
0.5.0- Wreszcie zaczęło działać to nieszczęsne podłączanie się do obcych wagonów. Aby zostawić wagony na stacji wystarczy się od nich odłączyć i odjechać na kilka metrów, wtedy nawet jak się wylogujecie z serwera to powinny zostać na stacji i ktoś inny powinien móc je sobie zabrać. Popróbujcie porobić jakieś manewry czy inne cuda i jak wykryjecie jakieś błędy w tym to dajcie znać w odpowiednim wątku
Oczywiście w dalszym ciągu wagony mogą 'należeć' w danym momencie wyłącznie do jednego gracza, więc jazda 'w tandemie' jest jeszcze niemożliwa. - W związku z tym dodałem możliwość zespawnowania się bez wagonów, gdyby ktoś chciał się się tylko w manewry pobawić.
- Dodałem dodatkowy, najsłabszy poziom szczegółów, który powywala te wszystkie modele drzew i krzaków ze szlaku. Podejrzewam, że te drzewa są przyczyną wykładania się na co słabszych kompach, więc jak komuś się wysypuje to niech spróbuje przełączyć na najniższy poziom detali.
Zacząłem robić radiostop i takie 'szybkie komendy' wywoływane poprzez 'shift + numerek', ale w sumie zapomniałem skończyć i nie działa, będzie w następnej wersji 
0.4.7- Dodałem wyświetlanie następnej stacji (a nie tylko nazwy szlaku) do komunikatu, kiedy ktoś się do nas łączy. Powinno chwilowo pomóc dyżurnym w ogarnięciu ruchu na szlakach
- Eksperymentalna komenda, dzięki której dyżurny może teraz ustalać rozkład jazdy dla gracza, który jest do jego stacji podłączony. Szczegóły tutaj
- Dodana pozycja odcięcia.
- Jak jest zapamiętana nawa użytkownika i hasło to automatycznie podświetla przycisk Login, coby wystarczyło klepnąć enter przy logowaniu.
- Mrugające światła na semaforach.
- Tarcze zaporowe (i generalnie sygnalizatory, których nie można zmieniać) nie powinny już tworzyć wajch w nastawni.
0.4.6a- Zmieniona fizyka wagonów rgmms zgodnie z sugestiami Xoov. Dodatkowo poprawiłem ilość klocków hamulcowych, również w innych pojazdach, bo z jakiegoś powodu była zbyt duża...
- Wjazd na Akację i późniejszy wyjazd tym samym szlakiem powinien już działać.
- Poprawiłem pewien bug, który czasami mógł powodować, że maszyniści nie widzieli wzajemnie swoich wagonów.
- Zmniejszyłem specular w modelach domków, bo był za duży i były zbyt wypłowiałe. Chociaż teraz się zastanawiam, czy kolory zbyt soczyste nie wyszły...
- Aby przygotować się do możliwości pozostawiania składów na stacji, musiałem trochę poprzerabiać synchronizację pojazdów pomiędzy klientami podczas łączenia i rozłączania. Pobieżnie sprawdziłem i wydaje się ok, niemniej coś mogło przestać działać, więc zwróćcie proszę uwagę, czy ciągle wszystko pod tym względem działa.
0.4.5- Dodałem wybór wagonów (111a albo rgmms) oraz ich liczby wg sugestii Tusika. Rgmms ma trochę lipną fizykę, jak dostanę info co zmienić to będzie lepsza w następnej wersji.
- Lepsze dźwięki hamulca udostępnione przez Xoov, dzięki

- Detekcja kolizji z innymi lokomotywami powinna już działać.
0.4.4aWersja głównie poprawkowa.
- Składy powinny przestać 'przywozić' ze sobą blokady semaforów z poprzedniej stacji
- Poprawiłem błąd, gdzie program przestawał się próbować łączyć z serwerem kiedy semafor wjazdowy był za daleko od początku szlaku
- Poprawiłem logikę łączenia do stacji, teraz jak będą dwie takie same stacje i jedna z nich będzie zablokowana, to powinien się podłączyć do drugiej (albo i do trzeciej, jeśli druga też się zablokuje). Tak więc więcej już nie powinno być problemów z blokadą Cisu przez początkujących dyżurnych. To jeszcze trzeba dopracować, bo te próby połączenia trochę zawalają chatboxa, ale na razie tak zostawiam coby był taki 'stress test'.
- Wywaliłem trochę zbędnych rzeczy, które robił przy wgrywaniu scenerii w trybie maszynisty. Może to chociaż trochę przyspieszy przełączanie pomiędzy sceneriami.
- Pantografy i światła zmieniają się w zależności od tego, w której kabinie jesteśmy. Aktualnie jest to automatyczne, ale jak uruchomię pstryczki od świateł/pantografów w kabinie to trzeba będzie przestawiać samemu.
- Po oblocie składu powinno już się dać podłączyć do kolejnej stacji. Sprawdziłem pobieżnie na Mateuszowej Akacji i było ok, ale sprawdźcie proszę jeszcze sami porządnie z jakąś stacją czołową przy większej liczbie użytkowników.
0.4.3- Dodałem oblot składu. Można się od swoich wagonów odłączyć (jest od tego button w gui, uaktywni się jak dociśniecie lokiem do wagonów) i przy odrobinie szczęścia podłączyć z drugiej strony. Działa tylko dla własnych wagonów (inne składy ciągle są duchami). Do tego musiałem dorobić zmianę kabiny, hamulec lokomotywy, odluźniacz oraz takie bieda-kraksy (jak zbyt mocno przywalicie w swoje wagony to Was unieruchomi i trzeba się się ze wstydu rozłączyć). Sprawdźcie, czy da się te elementy jakoś popsuć.
- Przebiegi wrzuci pod jedną wajchę tylko wtedy, kiedy ze sobą kolidują.
- Przyciski szynowe powinny teraz działać tylko dla swoich przebiegów, a nie na cały blok PU.
- Mateusz dodał trochę wskaźników i innych obiektów do edytora
- Wstawianie torów za zwrotnicą w edytorze powinno już działać
0.4.2- Wprowadziłem logowanie do symka, dane takie, jak na forum. Zobaczcie proszę, czy Wam to działa, szczególnie tym, którzy mają jakieś dziwne znaki w nazwie użytkownika. W grze użytkowników wyświetla w postaci dowolny_nick@nazwa_użytkownika_z_forum, tak więc od razu widać, z kim mamy do czynienia. Myślę, że dzięki temu możemy rozszerzyć testy o większą ilość użytkowników, bo anonimowo już się trolować nie powinno dać
- Jako taki wstęp do statystyk, dla każdego zapisuje teraz ilość pociągów, które obsłużył jako dyżurny oraz ilość przejechanych kilometrów jako maszynista i jest to widoczne w profilu na forum pod awatarem i ikonkami. Pewnie to potem rozszerzymy o jakieś ciekawsze dane, jak ktoś ma jakiś pomysł, co warto by zapisywać to dajcie znać.
- Powinno się teraz dać przewijać myszką czat w trybie dyżurnego.
0.4.1- Poprawiłem te kosmiczne przycięcia przy zmianie scenerii (z jakiegoś tajemniczego powody program w trybie maszynisty wyznaczał sobie za każdym razem wszystkie przebiegi na stacji, zupełnie niepotrzebnie). Ciągle się trochę przycina, ale już nie tak bardzo.
- Tarcze ostrzegawcze powinny teraz zawsze coś sensownego pokazywać. Te przy wjazdowych dodatkowo powinny się podawać tylko wtedy, jeśli wjazdowy semafor jest również podany. Mogłem pominąć jakieś przypadki, więc jeśli uda Wam się w jakiś sposób spowodować, aby prawidłowo postawiona tarcza ostrzegawcza pokazała bzdury, to dajcie mi proszę znać, w jaki sposób to zrobiliście - uszczelnię

0.4.0b- Nie powinno już być dziwnych wyjątków związanych z niezainicjalizowanym SPKSem. Swoją drogą to wydaje mi się, że to generowanie szlaków jest strasznie mało wydajne, a przynajmniej zajęło mi sporo czasu przełączanie się pomiędzy stacjami jako maszynista (no i chyba były jakieś błędy w generowanym szlaku, np dziury w ścianie lasu). Muszę to zbadać
0.4.0p1- Wydłużyłem skanowanie przy generowaniu przebiegów do 10km, coby nie było problemów z dłuższymi szlakami dojazdowymi
0.4.0- Precz ze starymi hamulcami, SPKS zaczął działać, dzięki Xoov! Z tej okazji podbiłem numer wersji
Dorobiłem też odluźniacz, ale na razie można uruchomić tylko z pulpitu (muszę się w końcu wziąć za sterowanie klawiaturą) - Semafory 'ustawiają' tarcze ostrzegawcze tylko wtedy, jeśli dana tarcza jest dalej, niż 100m. Tak więc już nie trzeba stawiać tarczy ostrzegawczej za semaforem, można spokojnie postawić przed.
Poprawiłem to w Cisie, ale jakbyście mogli to poprawić na pozostałych stacjach, to byłoby fajnie. Poprawione.
0.3.6a- Zwiększona maksymalna odległość generowania przebiegów do 5km, coby się przebiegi w olszynie generowały
- Zwiększony maksymalny 'zasięg' tarcz ostrzegawczych do 1.5km
0.3.6- Jeśli przerżniemy semafor zanim zostaniemy podłączeni do serwera, to już się do niego nie podłączymy. Wprowadziłem coś takiego, aby dyżurni nie mieli problemu z nagle pojawiającymi się w środku stacji składami. Nie mniej jeśli komuś uda się taki wyczyn, to dajcie znać w jaki sposób, się zabezpieczy
- Tym razem każdy skład stara się 'blokować' pierwszy semafor, który 'widzi', czyli da się do niego podjechać. Jeśli przestanie go widzieć (bo np. przestawimy zwrotnicę), to go przestawnie blokować. Hmm, teraz zauważyłem, że to działa tylko 'z przodu', więc jak będziecie cofać to niczego nie będzie blokował i się ktoś może zespawnować w peronie... No nic, w następnej wersji poprawię.
- F12 to jest teraz posortowana lista blokad semaforów, dobra ściąga dla dyżurnego aby się upewnić, czy coś się znowu dziwnego nie dzieje kiedy ktoś się próbuje podłączyć. Zasad działąnia taka sama, jak poprzednio, czyli jak przy jakimś semaforze jest numer gracza, który jest podłączony, to pod takim semaforem nikt się nie powinien móc zespawnować.
- Komunikaty o graczach próbujących się podłączyć zawierają teraz semafor, który ich blokuje
- Pół dnia szukałem i chyba znalazłem takiego wrednego buga, który czasami powodawał przycięcia u wszystkich, jak ktoś się podłączał do serwera. Powinno być lepiej.
0.3.5- Uodpornienie na niektóre błędne wpisy w scenerii
- Dodane info o semaforze, który nas blokuje przy wjeździe
- Spawnowanie na tarczach manewrowych powinno być już bezproblemowe i odblokowywać się po zwolnieniu odcinka przed nimi.
- Pod klawiszem F12 jest takie debugowe okienko, które między innymi pokaże, czy ktoś blokuje któreś semafory (nie można wtedy wjechać od ich strony) i przy okazji zapisze to info do loga. Jeśli coś dziwnego na stacji się stanie (np jakiś skład się nagle pojawi na zajętym torze), to wciśnijcie F12 i wyślijcie mi loga z opisem, co się stało. Będzie mi łatwiej dopracować logikę, która ma nie dopuszczać do takich sytuacji
- Nowa wersja biblioteki sieciowej, której używam. Przy odrobinie szczęścia trochę poprawi lagi przy łączeniu (ale pewnie jeszcze nie do końca, muszę to jakoś całościowo poprowadzić do porządku, bo coś tu jest nie tak)