Autor Wątek: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1  (Przeczytany 2850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4393km
  • Trains Routed: 2063
DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« dnia: 21 Grudzień 2017, 01:36:47 »

A ten wagon... Ten wagon weź dopchnij do tego tasiemca i po sprawie...
— Ustawiacz Józek

Generator Losowych Składów

Drodzy gracze!

Nowa wersja powita was mnóstwem nowych wagonów oraz ogromem skórek dodanych dla taboru już istniejącego. Aby zobrazować wam jak wielkie są to liczby powiem tylko, że samych wagonów typu Eaos będzie 20, a wagonów osobowych w malowaniach różnych przewoźników ponad 2 razy tyle!

Zdajemy sobie sprawę, że złożenie składu przy tak wielkiej ilości wagonów to nie lada wyzwanie, dlatego do pomocy stworzyliśmy Generator Losowych Składów.


Jak to działa? - Bardzo prosto!

Nazwa każdego wagonu będzie składała się z 4 elementów:
  • Przewoźnika
  • Oznaczenia Serii
  • Oznaczenia Typu
  • Unikalnego ID

A więc wagon o nazwie PKPCn_412W_Eaos_04
oznacza wagon PKP Cargo posiadający nowe niebieskie malowanie, serii 412W, typu Eaos, z nr 04.

Wszystkie te 4 elementy tworzą nazwę jednego wagonu. Usuwając chociażby jeden z nich, tworzymy zbiór wszystkich wagonów, posiadających wspólne 3 z 4 elementów!

Zatem wpisując tę sama nazwę wagonu, ale bez ID:
/sp <semafor> PKPCn_412W_Eaosgenerator stworzy zbiór do którego zaliczy 8 wagonów Eaos w malowaniu Cargo, a następnie wylosuje jeden z nich i postawi go na torach.

Aby ułatwić wam spawnowanie, kryteria do stworzenia zbioru można podawać w dowolnej kolejności, zatem:
/sp <semafor> Eaos_412W_PKPCnda ten sam efekt!

Możemy jeszcze bardziej poszerzyć zbiór wagonów objętych losowaniem, usuwając kolejne elementy nazwy:
/sp <semafor> Eaos_PKPCnta komenda obejmie już swoim zasięgiem zbiór nie 8, a 10 wagonów, gdyż zostaje usunięte kryterium serii.

Natomiast:
/sp <semafor> Eaoswylosuje nam wagon ze wszystkich Eaosów dostępnych w grze!

Generator działa także na ładowne wagony:
/sp <semafor> Eaos:coal_01stworzy losowy wagon wypełniony węglem.




Musimy jeszcze bardziej zwiększyć zasięg losowania, gdyż nasz skład nadal nie jest wystarczająco losowy, huh...? Nie ma problemu! Elementy nie muszą być wpisane w całości. Wystarczy, aby jedynie kilka początkowych liter zostało dopasowane do danego elementu. Wpisując zatem:

/sp <semafor> Eagenerator weźmie pod uwagę także wszystkie inne wagony, których seria zaczyna się od "Ea". W tym wypadku do wcześniejszego zbioru Eaosów zostaną dodane także 3 nowe wagony typu Eams, nadchodzące w aktualizacji.

Równie dobrze możemy wpisać:
/sp <semafor> PKPCi wylosujemy dowolny wagon PKP Cargo. Może to być interesująca propozycja dla fanów pociągów zdawczych towarowych.

Uwaga:
Na chwilę obecną nie ma dolnego limitu wpisanych znaków. Możemy równie dobrze wpisać tylko jedną literę, ale efekty losowania mogą być trudne do przewidzenia, a skład zmieszany jednocześnie z wagonów pasażerskich i towarowych, należących do różnych przewoźników to niekoniecznie to co chcemy widzieć na co dzień w symulatorze.



Więcej szczegółów o nowym generatorze składów dowiecie się czytając następne części DevBloga.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudzień 2017, 00:59:50 wysłana przez Ares28 »

Online Neodokuran

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Siła reputacji: 299
  • Neodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezesNeodokuran prezes
  • Neodokuran Perrini
  • Distance Travelled: 5798km
  • Trains Routed: 2161
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Grudzień 2017, 05:22:25 »
Nie wiem czy moge skomentowac w tym watku... Najwyzej przesyn go do kosza.

Ale po pierwsze to jest genialne, a po drugie, czy dałoby rade spawnować losowy skład z konkretna liczba wagonów, na przykład /sp <semafor> <ilość wagonów> <dane wagonów>?
Projekty [Bździno, Augustów-wstrzymane]; Autoryzacje [Parzęczewo, Herby Nowe]

Ukradli kryształowe kule :(

Online stasiu29011

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 168
  • Siła reputacji: 104
  • stasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezesstasiu29011 prezes
  • "Służbista" ~ użytkownicy TS
  • Distance Travelled: 5220km
  • Trains Routed: 875
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Grudzień 2017, 08:06:08 »
1. Maszyniści będą mogli stworzyć sobie taki skład w edytorze składów?
2. Będą losowe ładunki?
3. W forumowej liście wagonów i lokomotyw pojawi się ich masa (ładownych i pustych)?
Projekty - linia kolejowa 117 (Wadowice); AZPB...

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 470
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 17447km
  • Trains Routed: 4678
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudzień 2017, 08:52:26 »
A jakaś lista z wyborem realnych już gotowych składów też na nas czeka? Mowa o pociągach które mają na stałe określony skład jak pociągi pasażerskie. No i czy nowa wersja przewiduje przełom w wagonach dla robotników, specjalnych i pociągów ratunkowych dźwigi maszyna do napraw torowisk lub wagony przewozów dziwnych rzeczy lub eszelony?

Offline wikingkr

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Siła reputacji: 8
  • wikingkr pracownik torowy
    • Projekt Nysa M522
  • Distance Travelled: 2609km
  • Trains Routed: 49
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Grudzień 2017, 12:18:59 »
Fajnie że są nowe rzeczy.
Pytanie tylko czy:
Poprawiliście błędy w istniejących już lokomotywach/EZT?
Czy dodane zostaną nowe "loki" do tej skromnej ilości?
Czy popracowano nad realizmem, który w tym momencie jest... kiepski?
Czy wraz z nową łatką znów spadnie wydajność?
Czy została poprawiona optymalizacja programu?

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4393km
  • Trains Routed: 2063
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Grudzień 2017, 15:38:02 »
Ale po pierwsze to jest genialne, a po drugie, czy dałoby rade spawnować losowy skład z konkretna liczba wagonów, na przykład /sp <semafor> <ilość wagonów> <dane wagonów>?

Ta funkcja już jest zaimplementowana. Szerzej opiszemy jej działanie w następnym DevBlogu.

1. Maszyniści będą mogli stworzyć sobie taki skład w edytorze składów?
2. Będą losowe ładunki?
3. W forumowej liście wagonów i lokomotyw pojawi się ich masa (ładownych i pustych)?

1. Tak
2. Raczej nie. Nie wyobrażam sobie ciągu Eaosów, a każdy z innym ładunkiem. Co najwyżej rozważymy dodanie tej opcji dla intermodali, aby wylosowało losowy kontener.
3. Kwestia czasu :)

A jakaś lista z wyborem realnych już gotowych składów też na nas czeka? Mowa o pociągach które mają na stałe określony skład jak pociągi pasażerskie.

Być może dodamy kilka realnych składów jako przykłady, ale większość będzie można wykonać samemu w edytorze składów.

No i czy nowa wersja przewiduje przełom w wagonach dla robotników, specjalnych i pociągów ratunkowych dźwigi maszyna do napraw torowisk lub wagony przewozów dziwnych rzeczy lub eszelony?

Na chwilę obecną mamy zostanie dodany wagon pomiarowy, oraz zestaw salonek.
W tej aktualizacji nie planujemy dodawać innych dziwnych wagonów, na które mógł wpaść tylko Drozda.

Fajnie że są nowe rzeczy.
Pytanie tylko czy:
Poprawiliście błędy w istniejących już lokomotywach/EZT?
Czy dodane zostaną nowe "loki" do tej skromnej ilości?
Czy popracowano nad realizmem, który w tym momencie jest... kiepski?
Czy wraz z nową łatką znów spadnie wydajność?
Czy została poprawiona optymalizacja programu?

Tak, tak, tak, nie, i... Tak.

Offline Trepan

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Siła reputacji: 85
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
  • Distance Travelled: 3905km
  • Trains Routed: 997
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Grudzień 2017, 21:38:45 »
Jedna uwaga: obecny system i tak już dość wydłuża wpisy do komendy /sp. Jeśli chcę ładunek to spawnując po 30 lub więcej wagonów muszę klepnąć małe wypracowanko. Jak to się ma do limitu długości wiadomości na chacie? No i o wiele lepiej by było mieć opcję postawienia liczby przed wagonem, która oznaczałaby ilość wagonów, na przykład w kwadratowym nawiasie. O ile lepiej wygląda

Cytuj
/sp A [3]eaos:coal_01;

niż

Cytuj
/sp A eaos:coal_01;eaos:coal_01;eaos:coal_01;

a to i tak całe nic, tylko 3 pudła bez szczegółów. Już przy 40tu wagonach byłoby to mocno upierdliwe.

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4393km
  • Trains Routed: 2063
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Grudzień 2017, 22:59:30 »
Jeśli chcę ładunek to spawnując po 30 lub więcej wagonów muszę klepnąć małe wypracowanko. (...) No i o wiele lepiej by było mieć opcję postawienia liczby przed wagonem, która oznaczałaby ilość wagonów

Ależ czytaj waść ze zrozumieniem!

Ale po pierwsze to jest genialne, a po drugie, czy dałoby rade spawnować losowy skład z konkretna liczba wagonów, na przykład /sp <semafor> <ilość wagonów> <dane wagonów>?

Ta funkcja już jest zaimplementowana. Szerzej opiszemy jej działanie w następnym DevBlogu.

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 470
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 17447km
  • Trains Routed: 4678
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Grudzień 2017, 01:27:12 »
A tak z innej beczki bo nie doczytałem czy te nowości czy też część będą ogólnodostępne czy w pakiecie Supportera jak ICC czy też Supporter Extra Hiper Ultra?

Offline Ares28

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 219
  • Siła reputacji: 317
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Distance Travelled: 4393km
  • Trains Routed: 2063
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Grudzień 2017, 01:47:10 »
A tak z innej beczki bo nie doczytałem czy te nowości czy też część będą ogólnodostępne czy w pakiecie Supportera jak ICC czy też Supporter Extra Hiper Ultra?

Do nowego generatora będa miały dostęp tylko osoby spełniające poniższe warunki:
  • Co najmniej dwa razy kupił supportera
  • Ma minimum 5 000 wyprawionych pociągów
  • Nie nazywa się Drozda

Online Drozda32

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Siła reputacji: 470
  • Drozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezesDrozda32 prezes
  • Distance Travelled: 17447km
  • Trains Routed: 4678
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.1
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Grudzień 2017, 02:20:44 »
Eh śmieszki he heszki ty morderatorku z innej beczki chodziło mi o te skórki wagonów loków i nowe typy wagonów ja tu poważnie a ty dalej świrujesz i nadużywasz mojego nicku.