Autor Wątek: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2  (Przeczytany 16026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« dnia: 22 Grudnia 2017, 01:35:53 »

...dwudziesty drugi, dwudziesty trzeci, dwudziesty czwarty...
— Rewident Taboru Janusz

Generator Losowych Składów cz.2

Drodzy gracze!

Z uwagi na wasze propozycje, zdecydowaliśmy się zmodyfikować nasz Generator Losowych Składów. W nowej wersji, będzie także możliwość wygenerowania pociągu o określonej liczbie wagonów.
Wystarczy, aby przed nazwą wagonu, bądź elementu definiującego zbiór wagonów dodamy:

n:X,

Sprawi to, iż dany element zostanie powielony X razy.

Na przykład znana wam z wcześniejszego artykułu komenda, uzupełniona o liczbę wagonów:
/sp <semafor> n:4,Eaos
zostanie przez generator zinterpretowana jak:

/sp <semafor> Eaos;Eaos;Eaos;Eaos
i stworzy nam cztery losowe węglarki.


Dodatkowo, aby generator był bardziej przyjazny użytkownikowi, sprawiliśmy iż będzie on działał nawet jeśli przy wpisywaniu pomylicie wielkości liter.
A zatem wszystkie poniższe wpisy:
  • Eaos
  • eaos
  • EAOS
  • eAoS

dadzą ten sam efekt.



Poniżej zaprezentowano kilka składów oraz komendy,
które posłużyły do ich wygenerowania (od lewej do prawej):



/sp <semafor> n:14,PKPCs
/sp <semafor> n:24,pkpcn_eaos:coal_01
/sp <semafor> n:30,eaos_pkpc
/sp <semafor> n:4,111_ic;n:2,112_IC;n:3,111a_PKPn;n:2,110_ic



Nowy format generatora zostanie zastosowany nie tylko podczas spawnowania wagonów przez DR, ale także w nowym edytorze dla mechaników, o którym przeczytacie już w następnej części DevBloga!
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2017, 00:59:36 wysłana przez Ares28 »

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudnia 2017, 08:13:33 »
jak rozumiem wpisując
Cytuj
n:14, eaos
otrzymam 14 węglarek, ale każda może być inna czy raz jest losowany model dla całej 14tki?

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Grudnia 2017, 11:52:59 »

jak rozumiem wpisując
Cytuj
n:14, eaos
otrzymam 14 węglarek, ale każda może być inna czy raz jest losowany model dla całej 14tki?

Na przykład znana wam z wcześniejszego artykułu komenda, uzupełniona o liczbę wagonów:
/sp <semafor> n:4,Eaos
zostanie przez generator zinterpretowana jak:

/sp <semafor> Eaos;Eaos;Eaos;Eaos
i stworzy nam cztery losowe węglarki.

Offline MaciejakS

  • Sponsor
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 353
  • Siła reputacji: 405
  • MaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezesMaciejakS prezes
  • Tekst osobisty
    • MaciejakS
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Grudnia 2017, 13:56:10 »
Cytuj
i stworzy nam cztery losowe węglarki.
;)
Priorytet kolejności instalacji wskaźników pod latarnią sygnałową jest następujący:
W21, W24, W20, W19, W26a lub W26b. ~ Ie117

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Stycznia 2018, 10:49:16 »
Kolejna rzecz w związku z górkami rozrządowymi i innymi elementami: długość składu. Teraz jest określana sztywno ilość wagonów. Jakbyś zaimplementował możliwość określenia przedziału. Wpis n:4 oznacza 4 wagony, wpis n:1,4 oznaczałby od jednego do 4ech wagonów. Poza tym wiem co myśli większość, ale są tu osoby, które mają chęć na rozrządzanie. Tylko trzeba do tego przynajmniej dwie manewrówki (absolutne minimum, jedna spycha, druga przetacza na tory odjazdowe rozrządzone składy) i manewrowego, który będzie te składy do rozrządzania szykował (pisanie kart, rozprzęganie), więc mamy tu 4ech ludzi, ale może kiedyś się uda. W każdym razie długość składu jako kolejna zmienna byłaby fajna. Jedna uwaga tylko: wagony typu 110 i podobne są tylko trochę dłuższe od gags na przykład. Taki BHP może narobić niezłego bajzlu. Losując długość składu wypada mieć jakieś zabezpieczenie przed spawnem zbyt wielu elementów zespolonych.

Offline shafter

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 546
  • Siła reputacji: 221
  • shafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezesshafter prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Stycznia 2018, 12:17:13 »
Dla tych co nie wiedza/nie pamietaja:

Komenda /sp ma warunek :x odsuwajacy powstający skład o x metrów od pktu spawnów.

Czyli: /sp <semafor>:25 n:4,Eaos

Zrespi nam 4 losowe węglarki w odległości 25m od semafora.

Bardzo przydatne do urealnienia dekoracyjnych składów bez cudowania z zakopanymi Tm itd.

Komenda poprawiona. //Coyotek
« Ostatnia zmiana: 13 Stycznia 2018, 23:16:10 wysłana przez Coyotek »

Offline Kacper9

  • Zasłużony
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 1099
  • Siła reputacji: 528
  • Kacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezesKacper9 prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Stycznia 2018, 12:56:26 »
Nie działa to to shafter coś :D.
Wypowiedź jest moją opinią, nie jest zatem to opinia mojego pracodawcy/firmy/innych podmiotów z którymi współpracuję lub w których imieniu występuję, występowałem bądź będę występował w przyszłości.

Offline Aseru

  • Weteran
  • Wiadomości: 73
  • Siła reputacji: 95
  • Aseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezesAseru prezes
  • Byle do Piątku
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Stycznia 2018, 13:40:15 »
Dla tych co nie wiedza/nie pamietaja:

Komenda /sp ma warunek :x odsuwajacy powstający skład o x metrów od pktu spawnów.

Czyli: /sp:25 <semafor> n:4,Eaos

Zrespi nam 4 losowe węglarki w odległości 25m od semafora.

Bardzo przydatne do urealnienia dekoracyjnych składów bez cudowania z zakopanymi Tm itd.

Nooo wreszcie tak sztucznie nie będzie to wyglądać  ;D

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Stycznia 2018, 15:23:27 »
Komenda /sp ma warunek :x odsuwajacy powstający skład o x metrów od pktu spawnów.

Czyli: /sp:25 <semafor> n:4,Eaos

Nie działa to to shafter coś :D.

Nie działa bo prawidłowa komenda wygląda tak:

/sp <semafor>:<odległość> n:<liczba wagonów>,<nazwa>
czyli np:

/sp D:25 n:4,eaos
zrespi 4 eaosy 25m przed semaforem D.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Stycznia 2018, 16:09:26 »
Ares miałem na myśli zupełnie inną rzecz: losowanie ilości wagonów, które się pojawią.

Offline mentorious

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Wiadomości: 286
  • Siła reputacji: 267
  • mentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezesmentorious prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Stycznia 2018, 23:38:54 »
Ares miałem na myśli zupełnie inną rzecz: losowanie ilości wagonów, które się pojawią.

Wymaga za duzo liczenia ze strony i nakladu pracy w stosunku do korzysci. Musialbys brac pod uwage dlugosc toru i dlugosc poszczegolnych wagonow.  I po co, skoro mozesz sobie sam wybrac liczbe losowo w glowie?  :P

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Stycznia 2018, 08:57:10 »
@mentorious DR spawnując powinien wiedzieć mniej więcej na co może sobie pozwolić i jak długo ma tor. Jak napisałem kilka postów wyżej, obecnie jest n:14, a gdyby system losował w przedziale? Biorę Tomaszów, mam luzaka i daję mu węglarki. Ale chcę żeby wylosowało poziom trudności, od łatwego po trudny. Wpis
Cytuj
/sp E6 n:10,37,ea:coal_01;
dałby skład od 10ciu do 37dmiu absolutnie losowych węglarek. Chodzi o dodanie zakresu w miejscu liczby. Biorąc po uwagę, że losowanych jest sporo zmiennych to dodanie jednej chyba nie położy sprawy.

Offline jakubg1

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1173
  • Siła reputacji: 12
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Stycznia 2018, 09:11:03 »
To przecież dosłownie kilka obliczeń. Najpierw sprawdzamy o jakiej długości ma być skład (przyjąłem że 400 m), a potem tylko:
//(uwaga: zmienne zapisane takie jakie sobie wymyśliłem, nie mam dostępu do kodu więc trzeba to przepisać z innymi deklaracjami itd.)
list sklad = new List<>(); // lista wagonow
int dlugosc = 0; // dlugosc dotychczasowa skladu
int docelowaDlugosc = 400; // docelowa dlugosc skladu (nie mozna jej przekroczyc, ale "upychamy" jak najwiecej)
while dlugosc < docelowaDlugosc { // petla wykonuje sie dopoki nie przekroczymy docelowej dlugosci skladu
    string wagon = losujWagon("Ea"); // losujemy dowolny wagon (dane losowania: np. "Ea" - węglarka)
    int dlugoscWagonu = bibliotekaSkladow.dlugoscWagonu(wagon); // dlugosc wagonu wyprowadzamy do zmiennej (metoda wzieta z dupy, jak tam jest - nie wiem)
    dlugosc += dlugoscWagonu; // dodajemy dlugosc wagonu do lacznej dlugosci skladu
    sklad.Add(wagon); // dodajemy wagon do skladu
}
sklad.Pop(); // na koniec usuwamy ostatni wagon ktory juz nie zmiescil sie w 400 m
zespawnujSklad(sklad); // i spawnujemy sklad

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline niemiec

  • User
  • Weteran
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 63
  • Siła reputacji: 239
  • niemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezesniemiec prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Stycznia 2018, 21:00:47 »
Będzie to zaimplementowane również w generatorze składów z symulatorze? Aby łączyć się ze scenerią już z gotowym losowym składem.

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Stycznia 2018, 21:21:00 »
Będzie to zaimplementowane również w generatorze składów z symulatorze? Aby łączyć się ze scenerią już z gotowym losowym składem.

Nowy format generatora zostanie zastosowany nie tylko podczas spawnowania wagonów przez DR, ale także w nowym edytorze dla mechaników, o którym przeczytacie już w następnej części DevBloga!