Autor Wątek: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2  (Przeczytany 16031 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Stycznia 2018, 10:45:43 »
Ares co z tym losowaniem długości? Będzie czy nie ma co sobie robić nadziei?

Offline Ares28

  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Wiadomości: 933
  • Siła reputacji: 728
  • Ares28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezesAres28 prezes
  • Programista systemów SRK
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Stycznia 2018, 15:07:48 »
Ares co z tym losowaniem długości? Będzie czy nie ma co sobie robić nadziei?

Wymaga za duzo liczenia ze strony i nakladu pracy w stosunku do korzysci. Musialbys brac pod uwage dlugosc toru i dlugosc poszczegolnych wagonow.  I po co, skoro mozesz sobie sam wybrac liczbe losowo w glowie?  :P

Offline jakubg1

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1173
  • Siła reputacji: 12
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Stycznia 2018, 15:33:29 »
Ponadto kiedy wybierzemy sobie zakres od 200 do 750 m, program może wylosować np. 739 m przy torze mającym długość 500 m. Składy powinny być przewidywalne.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Stycznia 2018, 17:25:13 »
Sam napisałeś kod jak to ogarnąć. Przewidywalne w zakresie, ja nie wiem ile eaosów wejdzie na 700 metrowy tor (tak samo na każdą inną długość, mogę co najwyżej szacować). Lepiej limitować długość niż a może się uda trafić z liczbą. No i założenie limitu długości ma chronić przed czymś innym przede wszystkim: spawn wagonów drugiej klasy, bhp są o wiele dłuższe od innych, nie chciałbym mieć nagle 10ciu...

Offline jakubg1

  • Weteran
  • Pioneer
  • *
  • Wiadomości: 1173
  • Siła reputacji: 12
  • jakubg1 dróżnik obchodowyjakubg1 dróżnik obchodowy
  • Jestem na diecie... ...postowej.
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Stycznia 2018, 18:33:18 »
Losowanie długości to kwestia brania tego do zmiennych i wstawienia 1 (słownie: jednej) linijki w samej formule.

http://img.uetam.pl/image/tHwn
Koniec z TD2 na zawsze. Zbyt słaby komputer, a w związku z nowymi wymogami procesor ucierpiałby 1000razy bardziej

Offline trainfun09

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 858
  • Siła reputacji: 105
  • trainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezestrainfun09 prezes
  • Zobacz mój podpis
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Stycznia 2018, 21:05:36 »
Mi przyszło takie coś do mego (pustego) łebka:
Na semaforze była by możliwość wybrania maks. długość składu, ale bez opcji sprawny. W komendzie wpisywałoby się zakres np. Od 500 do 750m, i jeśli semafor wykryje próbę spawnu składu dłuższego niż ma wpisaną maks. dł., to wyświetli stosowny komunikat. Oczywiście pod tym semaforem gracze nie mieliby możliwości spawnu, bo semafor ma tylko wpisaną maks. długość.

Z poważaniem.
Kliknij to!
Just be yourself.
Klei się zakopianka od Krakowa po sam Giewont, Majonez Kielecki, Piekło i Dom. Krab Bałtycki/Kalwaryjski/Oscypkowy/Aglomeracyjny/Sandomierski/Sędziszowski/Jeleniogórski oraz niebieski.

Offline ISEDR_GCA

  • Sponsor
  • Weteran
  • Zasłużony
  • Grupa III
  • *
  • Wiadomości: 401
  • Siła reputacji: 664
  • ISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezesISEDR_GCA prezes
  • WARS S.A. Oddział Północ
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Stycznia 2018, 22:06:28 »
Mi przyszło takie coś do mego (pustego) łebka:
Na semaforze była by możliwość wybrania maks. długość składu, ale bez opcji sprawny. W komendzie wpisywałoby się zakres np. Od 500 do 750m, i jeśli semafor wykryje próbę spawnu składu dłuższego niż ma wpisaną maks. dł., to wyświetli stosowny komunikat. Oczywiście pod tym semaforem gracze nie mieliby możliwości spawnu, bo semafor ma tylko wpisaną maks. długość.

Z poważaniem.

Napisz to tu:
https://bt.td2.info.pl/index.php?project=2

Offline Trepan

  • Weteran
  • Wiadomości: 297
  • Siła reputacji: 88
  • Trepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezesTrepan prezes
Odp: DevBlog: Generator Losowych Składów cz.2
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Stycznia 2018, 04:37:26 »
No i już mamy gotowe rozwiązanie, tylko wpisać długości w scenerie. Wiadomo, że we wjazdowe nie ma po co czy odstępowe na szlakach, niech zostanie 0, żeby troll na dyżurce komuś przed nosem miał trudniej zrespić wagon. Ponieważ pomysł wymaga zmiany w prawie każdej scenerii to wprowadzi małe zamieszanie z aktualizowaniem plików. Sugeruję wprowadzanie go razem z wymogiem poprawnych izolacji i pakietem poprawek do ewentualnych błędów znanych na danej scenerii, żeby pobierać plik raz. Na to mam jeszcze jedno rozwiązanie, automatyczne pobieranie i aktualizowanie każdej scenerii, na którą mam autoryzację.