Autor Wątek: Info: DevBlog: Nowe elementy sieci trakcyjnej w "Żabie"  (Przeczytany 7504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Siła reputacji: 375
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
DevBlog: Nowe elementy sieci trakcyjnej w "Żabie"
« dnia: 02 Października 2018, 17:40:25 »

Szanowni Użytkownicy!


Wielkimi krokami zbliża się długo wyczekiwana nowa wersja Train Driver 2, a tym samym wiele nowości. W tym DevBlogu, przyjrzymy się jednej z nich.

Trakcja kolejowa, należy do największych w Polsce sieci przesyłowych średniego napięcia. Z perspektywy pasażera wtapia się w krajobraz lub stanowi jeden z wielu elementów infrastruktury kolejowej. Jednakże dopiero z bliska można dostrzec jak skomplikowana jest to struktura i jak zaskakujące stosowane są na niej rozwiązania. Elektroenergetyka kolejowa jest jedną z najważniejszych gałęzi infrastruktury, dlatego też nie pozostajemy obojętni wobec tego.

Nazwa nowej wersji, czyli: "Żaba", nie wzięła się znikąd. W terminologii kolejowej określenie "żaby" to między innymi izolatory sekcyjne, do sekcjonowania podłużnego sieci trakcyjnej.
W nowej wersji będziemy mieli do dyspozycji wiele nowych elementów, takich jak:
- izolatory sekcyjne,
- odłączniki sekcyjne do słupów,
- odłączniki sekcyjne do bramek,
- wysięgniki niskie (rurowe i teownikowe),
- wysięgniki krzyżowe (rurowe i teownikowe)*,
- wysięgniki teownikowe (z różnymi typami ramion odciągowych)**,
- słupy rozjazdowe z wysięgnikami,
- wysięgniki wzmocnione 3,5m,
- wysięgniki rurowe (z różnymi typami ramion odciągowych)**,
- wysięgniki specjalne do skróconych przęseł naprężania,
- wysięgniki do sieci poprzecznej***,
- wysięgniki na linie zmodernizowane (zwykle, niskie, krzyżowe*, wzm. 3,5m),
- naprężacze (1x1, 2x1, 2x2),
- poprawione kotwienia stałe,
- naprężacze na linie zmodernizowane (1x1 v1, 1x1 v2, 2x1),
- kotwienie stałe na linie zmodernizowane,
- odciągi do słupów (stare),
- konsole "dystanse" do wysięgników 0,5m.

* - nowe wersje wysięgników krzyżowych rurowych jak i teownikowych mają już na odpowiednich wysokościach punkty mocowania przewodów jezdnych. Dzięki temu po zastosowaniu tego typu wysięgników przy prześle naprężania, automatycznie powstaje fragment bieżni wspólnej dla ślizgacza odbieraka.
** - nowe wersje wysięgników będą w różnych wersjach typów ramion odciągowych - śrubowych na tor prosty i łuk lub bezśrubowych do zastosowań na torach prostych i na łukach.
*** - na chwile obecną są dodane jedynie wysięgniki do sieci poprzecznej. Pozostała część tj. zawieszenie, itp. zostanie dodana w późniejszych aktualizacjach.

W kolejnych aktualizacjach/łatkach z pewnością pojawią kolejne nowe elementy. ;)
Z tego miejsca również chciałbym gorąco polecić stronę http://www.transportszynowy.pl/trakcja.php gdzie można poznać dużo szczegółów co, gdzie i kiedy.

Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -