Autor Wątek: Info: Dostosowanie scenerii do wersji 2023.3.2 "FPS"  (Przeczytany 1111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EUgenio07

  • Naczelnik konstruktorów
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Redaktor
  • Wiadomości: 62
  • Siła reputacji: 376
  • EUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezesEUgenio07 prezes
Dostosowanie scenerii do wersji 2023.3.2 "FPS"
« dnia: 18 Stycznia 2024, 16:49:27 »
Drodzy twórcy scenerii!

Z uwagi na wyjście nowej wersji symulatora 2023.3.2 "FPS", przynoszącej kilka dosyć ważnych zmian w dziedzinie budowania scenerii, spieszę z informacjami dotyczącymi zmian, które należy w najbliższym czasie poczynić:
1. Wymiana wykolejnic - zostały dodane nowe modele tych urządzeń, w związku z czym gorąco proszę o ich wymianę na nowe, znacznie lepszej jakości modele. W tych możemy wybierać stronę wykolejania, stopień zużycia czy napęd wykorzystany w wykolejnicy. W trosce o poprawność ich wykonania proszę o stosowanie się do poradnika.
2. Na sceneriach posiadających urządzenia mechaniczne, na których występują napędy elektryczne w wykolejnicach i rozjazdach, należy skontrolować poprawność wykonania ich sterowania w oparciu o zamieszczony poradnik. Proszę równocześnie WSZYSTKICH dyżurnych o przeczytanie instrukcji znajdującej się w ww. poradniku, w celu uniknięcia problemów z obsługą nowych-starych (w końcu realnie pracujących) zamków w czasie dyżuru.
3. Razem z tą wersją początek swój mają również prace optymalizacyjne przy obiektach. Z uwagi na nieoptymalne wykonanie obiektów stripper (pług) i gantry_02 (suwnica), zostały one usunięte z symulatora. Prosimy w związku z tym o usunięcie ich ze scenerii (w edytorze wyświetlają się jako wykrzykniki w żółtym rombie).
4. Kolejną nowością jest możliwość wpisywania podwójnych (lub więcej) izolacji w tor. Rozdzielane są one przecinkami. Funkcja ta ma zastosowanie przy nachodzących na siebie odcinkach izolowanych, jak to czasami ma miejsce na szlakach z SBL na polskiej sieci kolejowej. Podwójne izolacje występują również za sem. wjazdowymi przy sterowaniu licznikowym. Poza zmianą izolacji ok. 15 metrów za sem. wjazdowym, zmiana powinna nastąpić również 100 metrów za sem. wjazdowym, czyli ok. 85 m za pierwszą zmianą izolacji. Na odcinku między pierwszą a drugą zmianą izolacji za semaforem występować ma zarówno odcinek niezajętości semafora oraz szlaku. W związku z tym przy sterowaniu licznikowym proszę o uwzględnienie tej zmiany.
5. W poprzednich aktualizacjach dodane zostały nowe modele naprężaczy zmodernizowanych o przełożeniu 1:8 oraz naciągów (w tym w podwójnej wersji), o czym jednak nie było mowy. Z tego względu proszę w miarę możliwości o ich stopniową wymianę na sceneriach.
6. Przypominam, że wraz z wydaniem wersji FPS zmieniła się nazwa wpisu dla wagonów typu Gags. Proszę o uwzględnienie tej zmiany w plikach autoexec.
7. W wersji FPS możliwe jest wpisywanie domyślnego skrótu posterunku w okienku z zapisywaniem scenerii. Zachęcam do poczynienia tej zmiany w szczególności dla scenerii z mniej oczywistymi skrótami posterunku.
8. Ostatnią nowością jest funkcja sprzęgła sygnałowego. Powoduje ona samoczynny powrót semafora do sygnału "Stój" po przejeździe składu. Niemniej jednak, funkcji tej używa się tylko i wyłącznie w następujących sytuacjach:
  • semafora wyjazdowego i drogowskazowego, stojącego przy torze po którym urządzone są przebiegi bez zatrzymania,
  • semafora grupowego,
  • semafora wjazdowego na posterunku odgałęźnym, sygnalizującego wjazd ze szlaku bez blokady liniowej na szlak z blokadą liniową
  • semafora wyjazdowego na szlak z blokadą przekaźnikową/komputerową,
  • tarczy ostrzegawczej przelotowej,
  • tarczy ostrzegawczej semafora wyposażonego w sprzęgło sygnałowe.

Przy dodawaniu poprawek do sprawdzenia proszę o krótki opis/wypunktowanie wykonanych zmian, abyśmy nie musieli zgadywać, co trzeba sprawdzić.

Przypominam również o wymianie semaforów na nowe modele (EHA, Ericsson i Kombud). Scenerie przywracane po dłuższym czasie powinny również być dostosowane do wszelkich poprzednich aktualizacji, tj. głównie poprawa opadów lin nośnych i ilości wieszaków na odejściu do kotwienia, dodanie puszek kablowych itp.

W razie pytań zapraszam do kontaktu poprzez Mattermosta.

P. S. Jeżeli ktoś ma jakieś zaległe sprawy związane z podziałem scenerii realnych lub nanoszeniem ich na mapę zobrazowania realnych połączeń, proszę o zgłoszenie się do mnie.
« Ostatnia zmiana: 20 Stycznia 2024, 11:26:23 wysłana przez Pepsi2026 »
Autor kilku scenerii, ale nie chce mi się wymieniać jakich. Zainteresowani wiedzą ;)