Autor Wątek: Talk/Rozmowa: EGZAMIN Nastawniczy  (Przeczytany 4082 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adi113

  • User
  • Wiadomości: 0
  • Siła reputacji: 0
  • adi113 Kaźnik
EGZAMIN Nastawniczy
« dnia: 20 Lutego 2020, 19:54:56 »
Witam
Wiem że wątek nie jest związany z symulatorem ale mam pare pytan i chcialbym żeby ktos mi pomógł. Za jakis czas mam egzamin na nastawniczego materialu jest bardzo duzo i mam pytanie na czym powinienem sie skupic najbardziej? Czego pytaja najczęściej jakie sa zadania? Moze juz ktos z forumowiczów zdawal juz taki egzamin i mi pomoże 😉

Z góry dzieki
Pozdrawiam

Offline chinczyk

  • Weteran
  • Wiadomości: 240
  • Siła reputacji: 313
  • chinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezeschinczyk prezes
  • am Strand in Misdroy.
Odp: EGZAMIN Nastawniczy
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lutego 2020, 22:59:50 »
...A potem rosną tacy fachowcy, co jednemu sie strzałka na popielato świeci, a drugiemu na czerwono, bo dPo użył..

Nic sie w tej Polsce nie zmieni, POPiS wiecznie żywy.
Od pięciu lat w symulatorze.

Offline QGforcing

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 207
  • QGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezes
Odp: EGZAMIN Nastawniczy
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lutego 2020, 11:31:36 »
W części praktycznej grunt, czyli zakładanie zamka trzpieniowego, spony iglicowej lub sponozamka (ja trafiłem na zamek trzpieniowy), pytania z budowy rozjazdu, na co zwracamy uwagę przy oględzinach, co konserwujemy (mnie pytano o to wszystko), potem powrót na nastawnie i pytania z zakresu układania drogi przebiegu, układanie tej drogi na pulpicie, postępowanie w razie wystąpienia usterki semafora, rozjazdu, przejazdu kolejowo-drogowego (miałem ułożyć drogę z toru Y na tor X i omówić postępowanie przy braku kontroli położenia iglic) . W części teoretycznej jedno zadanie problemowe do rozpisania, może to być zajętości na rozjeździe, utrata kontroli położenia iglic, utrata położenia iglic przy wykazującym zajętość obwodzie torowym, wygaszenie semafora, trzeba szczególnie pamiętać o prawidłowej kolejności postępowania, co i gdzie odpisujemy, komu zgłaszamy, kiedy dyżurny wprowadza obostrzenia itd. (ja miałem zajętość). Następnie test, tutaj pytania różne, po trochu z każdej dziedziny - automatyki, drogowej, ruchowej i ogólnych przepisów w PLK. Po teście ostatnie czyli egzamin ustny, losujesz kartkę, kilka minut na przygotowanie i przed komisją odpowiadanie na pytania z kartki, tutaj też pytania z każdej dziedziny, jak odpowiadasz konkretnie i nie zaczynasz błądzić w zeznaniach to nawet się nie dopytują, gorzej jak zaczniesz się zastanawiać lub opowiadać za dużo to komisja to wyczuje i będą cię dopytywać, czy na pewno wiesz o czym mówisz :p (ogólnie miałem pytania co konserwujemy na rozjeździe, zerwanie pędni, postępowanie przy wyjeździe pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, reszty już nie pamiętam xd). Mnie ogólnie pytania i zadania do wykonania przypasowały, trzeba też mieć po prostu szczęście :p.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 11:33:41 wysłana przez QGforcing »

Offline adi113

  • User
  • Wiadomości: 0
  • Siła reputacji: 0
  • adi113 Kaźnik
Odp: EGZAMIN Nastawniczy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lutego 2020, 14:59:48 »
...A potem rosną tacy fachowcy, co jednemu sie strzałka na popielato świeci, a drugiemu na czerwono, bo dPo użył..
Ciekawe jakim Ty byłeś fachowcem jak sie przyjmowałeś na kolei mądralo. Nie pasuje Ci to sie nie odzywaj bo nie pomagasz a wręcz przeciwnie

Offline Argeos

  • Zasłużony
  • Weteran
  • Sponsor
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 253
  • Siła reputacji: 176
  • Argeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezesArgeos prezes
  • Zablokuj blok początkowy.
Odp: EGZAMIN Nastawniczy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lutego 2020, 16:24:30 »
...A potem rosną tacy fachowcy, co jednemu sie strzałka na popielato świeci, a drugiemu na czerwono, bo dPo użył..
to są przyciski nie dla nastawniczego, lecz tylko i wyłącznie dla isedr, a wiadomo że jest on bogiem na stacji, i to on załącza sobiew te blokady a potem komisja utk i dzwonimy do płokułatuły...
Wieczna eLka w edytorze scenerii. Robię schematy oraz SCSy, chcesz? To priv.

W pociągach ASMR zapewnia sam przejazd. W samolotach - cała otoczka i procedury lotniskowe.

Offline QGforcing

  • Sponsor
  • Pioneer
  • *
  • Weteran
  • Grupa II
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Siła reputacji: 207
  • QGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezesQGforcing prezes
Odp: EGZAMIN Nastawniczy
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lutego 2020, 16:42:16 »
Cytuj
to są przyciski nie dla nastawniczego, lecz tylko i wyłącznie dla isedr, a wiadomo że jest on bogiem na stacji, i to on załącza sobiew te blokady
Nieprawda. Nastawniczy również obsługuje blokadę liniową, w tym również przyciski do jej awaryjnej obsługi, ale wtedy tylko na polecenie ISEDR. W kontekście egzaminu również to jest ważne, bo nastawniczy musi znać procedurę postępowania w razie konieczności ich użycia, bo to wszystko jest w pytaniach egzaminacyjnych.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2020, 16:49:29 wysłana przez QGforcing »