Autor Wątek: Info: Lokomotywy pasażerskie w ruchu towarowym  (Przeczytany 2114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa IX
  • *
  • Wiadomości: 483
  • Siła reputacji: 383
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
Lokomotywy pasażerskie w ruchu towarowym
« dnia: 19 Lutego 2024, 18:44:52 »
Szanowni.

Nie sądziłem, że trzeba będzie to tłumaczyć. Jednakże widać, a w szczególności po wydaniu EP09, że taka informacja jest konieczna.

Lokomotywy, a w szczególności elektrowozy o przeznaczeniu pasażerskim (tj. EP), ich charakterystyka trakcyjna, zastosowana przekładnia (tu ciekawostka - dawniej na parowozach średnica kół na okręgu tocznym) i jeszcze parę innych bajerów, określało do czego dana lokomotywa się nadaję, a do czego nie.

Na przykładzie nieszczęsnej EP09. Zastosowane w niej silniki trakcyjne, wysoka przekładnia, niestety bardzo słabe wytrzymałościowo pod względem termicznym opory rozruchowe, całkowicie eliminuje zastosowanie tej lokomotywy z ruchu towarowego. O czym nawet sam PaFaWag pisał w dokumentacjach.
To, że był okres gdzie dziewiątki posiadały malowanie PKP Cargo, nie oznacza, że jednak mogą prowadzić pociągi towarowe. Takie malowanie wzięło się stąd, iż po pierwszych ćwiartowaniach PKP, ogólnie Cargo dostało lokomotywy, które wydawali do obsługi pociągów rozkładowych.

Często w skargach jest poruszany argument, że 09 nie może prowadzić towarowego, a lokomotywa towarowa już może prowadzić pociąg pasażerski.
No jak najbardziej. Lokomotywy towarowe oczywiście są przede wszystkim projektowane w pierwszym rzędzie do obsługi ciężkich pociągów towarowych. Natomiast ich konstrukcja nie stoi na przeszkodzie w razie takiej potrzeby wykorzystywania ich w ruchu pasażerskim. Słynny Gagar z Bipą - jedynym minusem był brak grzania, więc taki widok był przede wszystkim w okresie letnim. ET22, ET41, itp. jeśli miały przewód grzania, to przez cały rok nie było żadnego problemu z ich wykorzystaniem w ruchu pasażerskim.

Konkludując, nie jeździmy EP07, EP08, a w szczególności EP09 z towarem.
..a o spalinach, innym razem.
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -