Autor Wątek: Info: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)  (Przeczytany 3860 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« dnia: 08 Listopada 2019, 23:07:26 »
Szanowne osoby stawiające pierwsze kroki w modelowaniu w blenderze. Jest duże zapotrzebowanie na naprawę wielu istniejących modeli. Mam na myśli rożne domki, płotki, wskaźniki, itp elementy. Mają one zazwyczaj fatalne siatki i tekstury. Trzeba taki model zaimportować do blendera, przeanalizować co można w nim poprawić, wykonać poprawki, ewentualne drobne usprawnienia, dodać jakieś detale. Następnie trzeba wykonać modele uproszczone, które będą miały mniejszą liczbę trójkątów i będą wykorzystane przy dynamicznym skalowaniu. Na końcu wszystko trzeba oteksturować w wersji PBR i osadzać poprawnie w Unity.

Zbieram ekipę, która by się tym zajęła. Chciałbym osiągnąć trzy efekty.
  • Chciałbym pokazać Wam w miarę poprawny workflow. Tak aby Wasza praca była przydatna dla symulatora i żebyście nie marnowali czasu na jego odkrywanie. Paradoksalnie, zrobienie siatki, to nie koniec pracy przy modelu, to nawet nie 50% pracy.
  • Po drugie, część z Was, być może dołączy do zespołu i będzie pracować przy modelach. Potrzeby są ogromne, rąk do pracy mało.
  • Po trzecie, poprawimy jakość i wydajność scenerii, oraz zrobimy duży krok w kierunku wprowadzenia dnia i nocy, gdyż jednym z hamulcowych są fatalne modele.
Efekty Waszej pracy będą widoczne bardzo szybko, bo to są stosunkowo proste rzeczy. Zrobię z Wami na początek kilka takich modeli 'live', tak abyście mogli zobaczyć co jest złe i na co zwracać uwagę. Będziecie mogli podszkolić się w blenderze, pozadawać różne pytania dotyczące modelowania, itd. To samo oczywiście dotyczy teksturowania i skalowania. Ktoś chętny?

Będziemy pracować w blenderze 2.8x, oraz w programie Substance Painter i zapewne w Unity. O ile ten pierwszy bez problemu można pobrać, to ten drugi wymaga rejestracji jako student i wysłania skanu legitymacji szkolnej lub studenckiej, aby otrzymać bezpłatną roczną licencję. Do efektywnej pracy potrzebny jest stacjonarny komputer z dużym monitorem, w ostateczności laptop podłączony do dużego monitora z zewnętrzna myszą i klawiaturą.

@Ares28 - dziękuję za inspirację do napisania tego ogłoszenia ;-)

Osoby chcące wziąć udział w projekcie, proszone są o zgłoszenie w tym wątku, oraz o przerobienie we własnym zakresie następujących tutoriali:


Oczekuję, że zgłaszający się podejdą poważnie do tematu i zaznajomią się z wskazanymi materiałami.
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2019, 16:28:51 wysłana przez xoorbes »

Offline emik

  • Konstruktor
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 129
  • Siła reputacji: 38
  • emik toromistrzemik toromistrzemik toromistrzemik toromistrzemik toromistrzemik toromistrzemik toromistrz
  • Distance Travelled: 1230 km
  • Trains Routed: 351
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopada 2019, 01:12:01 »
Jak zaczynamy od podstaw to z chęcią piszę się do pomocy w wolnych chwilach :)
Dużo się robi: LCS Poznań, Lisków Miasto, Dolna Odrzanka, Runowo Pomorskie, Włoszczowa Północ

Uczę/pomagam/sprawdzam: pulpity SCS

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Listopada 2019, 01:38:10 »
Podstawy są w tutorialach, dlatego je celowo zamieściłem (w tej a nie innej kolejności). Chciałbym aby osoby które się zdecydują, potrafiły już obsługiwać blendera na poziomie podstawowym i miały za sobą jakieś proste projekty. Jednym słowem trzeba najpierw wysiedzieć przed blenderem chociaż te 20-30h, abyśmy nie marnowali czasu na uczenie się rzeczy, które we własnym zakresie bez problemu możecie opanować. To też pokaże wam samym, czy modelowanie jest tym, co chcielibyście rozwijać.
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2019, 01:39:48 wysłana przez xoorbes »

Offline 12jakubson

  • User
  • Wiadomości: 34
  • Siła reputacji: 128
  • 12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes12jakubson prezes
  • TD2 jest symulatorem i grą w którą się gra :D
    • Train Driver 2
  • Distance Travelled: 4422 km
  • Trains Routed: 1311
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Listopada 2019, 06:57:19 »
Ja mogę też pomóc przy robieniu modeli bo w blenderze przesiedziałem już około 28-30 godzin.

Offline Argeos

  • User
  • Wiadomości: 95
  • Siła reputacji: 50
  • Argeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnikArgeos naczelnik
  • Strzeż się kontroli UTK!
  • Distance Travelled: 1522 km
  • Trains Routed: 600
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Listopada 2019, 08:09:11 »
Jako "elka" w Blenderze ze zdolnością do szybkiego uczenia się bardzo chętnie pomogę.
Myślenie zawsze pomoże. Rób to, czego się boisz, gdyż tak się najszybciej nauczysz.

Offline MateuszKolejarz

  • User
  • Wiadomości: 65
  • Siła reputacji: 48
  • MateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytorMateuszKolejarz dyspozytor
  • Ale panie dyżurny, S1 na wjazdowym...
  • Distance Travelled: 1674 km
  • Trains Routed: 444
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Listopada 2019, 09:02:45 »
Nie jestem mistrzem w blenderze, ale mogę pomóc :)
Nauczę obsługi SCS, SPK i urządzeń mechanicznych chętnych zapraszam na PW.
Pracuję nad SA134

Offline Dioddy

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Siła reputacji: 19
  • Dioddy zwrotniczyDioddy zwrotniczyDioddy zwrotniczy
  • Distance Travelled: 3625 km
  • Trains Routed: 61
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopada 2019, 19:16:24 »
Może jeszcze nie mam w blenderze 30h, raczej bliżej 20, to mogę spróbować pomóc jeżeli nie będzie jakiegoś z góry narzuconego planu i tempa pracy, niestety czasami mam bardzo ograniczony wolny czas. I przy okazji z chęcią nauczę się nowych rzeczy.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopada 2019, 21:27:34 »
Pierwsze kilka "live'ów" będzie mialo na celu przekazanie podstawowej wiedzy na temat jak wykonać model od siatki do osadzenia w unity. Następnie każdy z Was będzie pracował we własnym tempie. Czy ktoś zrobi jeden czy 10 modeli, to nie ma znaczenia. Nikt z nas nie pracuje na akord

Offline JanekYT

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Siła reputacji: 124
  • JanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezesJanekYT prezes
  • Dzban jakich mało
    • Kanał na YouTube ~ Kolejowy Dzban
  • Distance Travelled: 5492 km
  • Trains Routed: 2528
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Listopada 2019, 10:37:01 »
Podstawową wiedzę z zakresu blendera mam i chętnie pomogę ale przydałoby się pogadać na TSie 😀

LCS Głowno - w paczce całościowej (od 4lvl) , Tarnowo Górne (od Lki), Grabiny (od 4lvl)

Offline Krzysiek009

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 182
  • Siła reputacji: 0
  • Krzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZKrzysiek009 miłośnik KKZ
  • Szukajka nie gryzie
  • Distance Travelled: 1756 km
  • Trains Routed: 416
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Listopada 2019, 23:18:19 »
Również się zgłaszam, Blender 2.8x to dla mnie właściwie czarna magia, a jednak chcę iść z duchem czasu :)
Dla chcącego nic trudnego

Offline Shifter

  • Supporter
  • *
  • Zbanowany!
  • Wiadomości: 208
  • Siła reputacji: 167
  • Shifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezesShifter prezes
  • Pani Maszynista
  • Distance Travelled: 10574 km
  • Trains Routed: 1385
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Listopada 2019, 14:50:46 »
Również mogę pomóc, chętnie się nauczę

Offline Mav

  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Siła reputacji: 63
  • Mav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezesMav prezes
  • Jedziesz? Nie pij. Za dużo się wylewa
    • Nasza Liga NASCAR
  • Distance Travelled: 9275 km
  • Trains Routed: 862
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Listopada 2019, 19:29:35 »
Ja też się zgłaszam do pomocy
Aleksandria - 35% Stacja fikcyjna - ryjemy od początku
Siedlce - 12% Stacja realna
Dominików - 60% Stacja fikcyjna

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Listopada 2019, 19:42:45 »
Pierwsze warsztaty. Sobota (16.11) godzina 19-ta. Szczegóły na MM kanał: blender - warsztaty. kanał jest publiczny, kto chce może dołączyć.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Listopada 2019, 22:07:10 »
To inicjację na youtubowego celebrytę mam już za sobą ;-), pierwszy stream zakończony. Tłumów nie było ;-), ktoś nawet podobno dotrwał do końca i nie zasnął, wiec można odtrąbić sukces :P



Gdyby ktoś miał ochotę odsłuchać ten stream (lub przyciąć go do jakiejś rozsądnej długości (bo jest dostępny do pobrania)), to zapraszam na MM na kanał blender-warsztaty, w nagłówku kanału jest link do nagrania. Oczywiście, jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie modelowania w blenderze, również zapraszam na ten sam kanał, w miarę mojej wiedzy postaram się pomóc.

Offline xoorbes

  • Developer
  • Administrator
  • Supporter
  • *
  • Wiadomości: 214
  • Siła reputacji: 92
  • xoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezesxoorbes prezes
    • Blender Development Fund
  • Distance Travelled: 10522 km
  • Trains Routed: 390
Odp: Pomoc przy naprawie istniejących modeli (warsztaty z Blendera)
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Grudnia 2019, 01:35:36 »
Na warsztatach czas wolno płynie, ale są już pierwsze sukcesy. Użytkownik dioddy wyprodukował bardzo ładny model ławki. Mamy już warianty LOD0, 1 i 2. W kolejce czeka LOD 3 i jeszcze pewne kwestie optymalizacyjne.  Ustaliliśmy, że teksturowanie wezmę na siebie, więc na bazie tego modelu wykonałem kilka testowych tekstur w Substance Painter, które niniejszym prezentuję. Nie skupiałem się na śrubach mocujących i na nogach, tylko na listwach tworzących ławkę, więc niech nikogo nie zdziwią błyszczące łby śrub, na mocno zdezelowanej ławce.

Efekty współpracy poniżej:

model LOD0

wariant 1

wariant 2

wariant 3

wariant 4

wariant 5

wariant 6

wariant 7

wariant 8

wariant 9

wariant 10

wariant 11

wariant 12

wariant 13

wariant 14

wariant 15

wariant 16

wariant 17

wariant 18

wariant 19

wariant 20

wariant 21

wariant 22

wariant 23

wariant 24