Autor Wątek: Info: TrainDriver2 2024.1.1 "Byk"  (Przeczytany 171 razy)

12 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin_S

  • Zarząd
  • Global Moderator
  • Developer
  • Weteran
  • Konstruktor
  • Sponsor
  • Grupa VIII
  • *
  • Wiadomości: 481
  • Siła reputacji: 376
  • Marcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezesMarcin_S prezes
  • Albo ja ją. Albo ona mnie..
    • Domowy symulator EU07
TrainDriver2 2024.1.1 "Byk"
« dnia: Dzisiaj o 12:19:42 »
Szanowni Użytkownicy!

Po długich, kilkumiesięcznych pracach i rozlicznych poświęconych godzinach, oddajemy w Wasze ręce nową wersję symulatora 2024.1.1 o nazwie “Byk”. Najważniejszymi nowościami w niej zawartymi są oczywiście nowa lokomotywa ET22, która uświetni i urozmaici nasze wirtualne szlaki (o czym więcej poniżej), a także kilka nowych bądź odświeżonych wagonów towarowych: cysterny typu 445Rb (Zans) i typu WB117 (Zags), wagony samowyładowcze typu 418Va (Ua) i 418Vb (Fas), a także wagon zbiornikowy typu 408S (Uacs). Kolejnymi istotnymi zmianami są nowości w fizyce, a mianowicie przejście na nowe skrypty fizyki silników elektrycznych, z odświeżonymi parametrami do wyliczania natężenia prądu oraz siły trakcyjnej, a także dodana realistyczna symulacja poślizgu zestawów kołowych, przez co przekroczenie maksymalnej siły tarcia spowoduje utratę przyczepności i rolowanie osi. Ponadto, udało się poprawić występujący od ostatniej wersji błąd powodujący teleportację wagonów widoczną u maszynisty po odłączeniu się od wagonów - metoda synchronizacji sieciowej i aktualizacji pozycji wózków i nadwozi pojazdów zostały odpowiednio przepisane i zoptymalizowane. Oprócz tego w tej wersji znalazły się różne mniejsze modele, zmiany oraz liczne drobne poprawki. Pełen changelog można znaleźć pod tym linkiem .

Dla ciekawych opiszemy w skrócie lokomotywy ET22 (201E). Są to ciężkie, 6-osiowe lokomotywy przeznaczone zasadniczo do prowadzenia pociągów towarowych, ze względu na dość uniwersalną charakterystykę trakcyjną i szybkość konstrukcyjną do 125km/h, mogą być wykorzystane również do prowadzenia pociągów pasażerskich. Geneza jej projektu leży w rosnącym zapotrzebowaniu na towarowe lokomotywy elektryczne, które wystąpiło na początku lat 60 ubiegłego wieku. Została zaprojektowana przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Szynowych w Poznaniu. W trakcie jej 20-letniej produkcji w zakładach PAFAWAG we Wrocławiu wytworzonych zostało 1207 sztuk, z czego 1184 trafiło na potrzeby PKP, a pozostałe dla Maroka. Na przestrzeni lat przechodziły one różne modernizacje, takie jak wymiana reflektorów, montaż klimatyzacji czy wymiana pantografów.

Kilka podstawowych danych technicznych:
Układ osi: C0’ C0’
Długość ze zderzakami: 19240mm
Średnica kół na okręgu tocznym: 1250mm
Masa w stanie służbowym: 120t
Najmniejszy dopuszczalny promień łuku: 120m
Napięcie zasilania: 3kV
Najniższe napięcie zasilania: 2kV
Najwyższe napięcie zasilania 3,6kV
Liczba silników trakcyjnych: 6
Moc ciągła: 3MW
Liczba stopni rozruchowych (ukł. szeregowy): 21
Liczba stopni rozruchowych (ukł. szereg.-równo.): 15
Liczba stopni rozruchowych (ukł. równoległy): 12
Liczba stopni bocznikowania uzwojeń wzbudzenia: 6
System rozrządu: pośredni-stycznikowy

Warto nadmienić, że, podobnie jak EP09, lokomotywa ta jadąc luzem posiada dostateczną masę hamującą, więc może jechać z maksymalną rozkładową prędkością 125 km/h.

W pracach nad lokomotywą ET22 brali udział:
Przygotowywanie dokumentacji, pomiary, zdjęcia referencyjne - xoorbes, Marcin_S , Sabyryn
Model 3D lokomotywy, kabin i innych elementów - Marcin_S
Model 3D wózka - chudya
Malowanie - Krzys292
Fizyka, sterowanie i pomoc merytoryczna - Krzys292 , Marcin_S , Bogus_pb , Sabyryn
Dźwięki - Marcin_S , xoorbes

Prace nad modelem elektrowozu trwały od czerwca 2023, przy czym były poprzedzone kilkunastoma miesiącami przygotowań materiałów.
Liczba zdjęć pomiarowych, poglądowych, schematów i innych materiałów pomocniczych zamknęła się na 2197 plikach (16,12GB).

Z tego miejsca chciałbym również gorąco podziękować Zespołowi za zaangażowanie w niezliczone testy przed wydaniem.

Wraz z wydaniem tej wersji symulatora, rozpoczynamy prace nad kolejną 2024.2.1, a w niej długo wyczekiwane nowości w postaci taboru spalinowego. Prace rozpoczną się od opracowania skryptów dla fizyki silników spalinowych, które na początku zostaną osadzone w lokomotywie SM42. Umożliwi to przetestowanie zastosowanych rozwiązań, które docelowo doprowadzą nas do dodania nowej lokomotywy spalinowej - zostanie ona zaprezentowana na forum na zaawansowanym etapie prac. Planowane jest dodanie możliwości zimnego startu lokomotywami spalinowymi, z uwzględnieniem temperatury płynów eksploatacyjnych zależnej od temperatury otoczenia. W trakcie prac nad nową fizyką zostaną wykorzystane niektóre skrypty i pomysły, które powstały przy pracach nad fizyką silników elektrycznych. Oprócz pojazdu spalinowego, do tej wersji zaplanowane jest kolejne kilkanaście malowań byka, które będą oparte na modelu pudła z zaokrąglonymi żaluzjami. Postęp prac nad wszelkimi nowościami będzie prezentowany w tygodniku na forum.

Tymczasem zachęcamy do pobierania nowej wersji i życzymy przyjemnej rozgrywki!
Autoryzacje: EU06, EU07(4E,303E,303Eb), ET41, ET42, ET22(201E,201El), SM42(6D, 6Dg), SP42, SM48/TEM2, ST44, ST44/M62Ko, ST48.

- PKP Cargo S.A. ZT Warszawa Odolany -