Train Driver 2
Dział ogólny => Ogłoszenia => Wątek zaczęty przez: xoorbes w 08 Listopada 2019, 23:07:26
-
Szanowne osoby stawiające pierwsze kroki w modelowaniu w blenderze. Jest duże zapotrzebowanie na naprawę wielu istniejących modeli. Mam na myśli rożne domki, płotki, wskaźniki, itp elementy. Mają one zazwyczaj fatalne siatki i tekstury. Trzeba taki model zaimportować do blendera, przeanalizować co można w nim poprawić, wykonać poprawki, ewentualne drobne usprawnienia, dodać jakieś detale. Następnie trzeba wykonać modele uproszczone, które będą miały mniejszą liczbę trójkątów i będą wykorzystane przy dynamicznym skalowaniu. Na końcu wszystko trzeba oteksturować w wersji PBR i osadzać poprawnie w Unity.
Zbieram ekipę, która by się tym zajęła. Chciałbym osiągnąć trzy efekty.
- Chciałbym pokazać Wam w miarę poprawny workflow. Tak aby Wasza praca była przydatna dla symulatora i żebyście nie marnowali czasu na jego odkrywanie. Paradoksalnie, zrobienie siatki, to nie koniec pracy przy modelu, to nawet nie 50% pracy.
- Po drugie, część z Was, być może dołączy do zespołu i będzie pracować przy modelach. Potrzeby są ogromne, rąk do pracy mało.
- Po trzecie, poprawimy jakość i wydajność scenerii, oraz zrobimy duży krok w kierunku wprowadzenia dnia i nocy, gdyż jednym z hamulcowych są fatalne modele.
Efekty Waszej pracy będą widoczne bardzo szybko, bo to są stosunkowo proste rzeczy. Zrobię z Wami na początek kilka takich modeli 'live', tak abyście mogli zobaczyć co jest złe i na co zwracać uwagę. Będziecie mogli podszkolić się w blenderze, pozadawać różne pytania dotyczące modelowania, itd. To samo oczywiście dotyczy teksturowania i skalowania. Ktoś chętny?
Będziemy pracować w blenderze 2.8x, oraz w programie Substance Painter i zapewne w Unity. O ile ten pierwszy bez problemu można pobrać, to ten drugi wymaga rejestracji jako student i wysłania skanu legitymacji szkolnej lub studenckiej, aby otrzymać bezpłatną roczną licencję. Do efektywnej pracy potrzebny jest stacjonarny komputer z dużym monitorem, w ostateczności laptop podłączony do dużego monitora z zewnętrzna myszą i klawiaturą.
@Ares28 - dziękuję za inspirację do napisania tego ogłoszenia ;-)
Osoby chcące wziąć udział w projekcie, proszone są o zgłoszenie w tym wątku, oraz o przerobienie we własnym zakresie następujących tutoriali:
- https://polskikursblendera.pl/ - im więcej tym lepiej, oczywiście tylko 2.80
- https://www.youtube.com/watch?v=TPrnSACiTJ4 - cały Level 1 i jak wystarczy czasu to Level 3
- https://www.youtube.com/watch?v=yi87Dap_WOc&list=PLjEaoINr3zgHJVJF3T3CFUAZ6z11jKg6a - co prawda kurs jest dla blendera 2.79 ale warto go chociaż obejrzeć, pokazuje wiele ciekawych aspektów.
- https://academy.substance3d.com/courses/getting-started-with-substance-painter-2018/youtube-IGGQl9kVB1M - kurs obsługi podstaw w SP, jak 3/4 nie ogarniecie, to nie szkodzi, ważne żeby się oswoić z programem
- https://www.youtube.com/watch?v=Hf2esGA7vCc - cykl tutoriali poruszających poprawne tworzenie geometrii modelu
- https://www.youtube.com/watch?v=HGL6QpVRyXk - tutorial opisujący poprawne tworzenie zmiany gęstości siatki
Oczekuję, że zgłaszający się podejdą poważnie do tematu i zaznajomią się z wskazanymi materiałami.
-
Jak zaczynamy od podstaw to z chęcią piszę się do pomocy w wolnych chwilach :)
-
Podstawy są w tutorialach, dlatego je celowo zamieściłem (w tej a nie innej kolejności). Chciałbym aby osoby które się zdecydują, potrafiły już obsługiwać blendera na poziomie podstawowym i miały za sobą jakieś proste projekty. Jednym słowem trzeba najpierw wysiedzieć przed blenderem chociaż te 20-30h, abyśmy nie marnowali czasu na uczenie się rzeczy, które we własnym zakresie bez problemu możecie opanować. To też pokaże wam samym, czy modelowanie jest tym, co chcielibyście rozwijać.
-
Ja mogę też pomóc przy robieniu modeli bo w blenderze przesiedziałem już około 28-30 godzin.
-
Jako "elka" w Blenderze ze zdolnością do szybkiego uczenia się bardzo chętnie pomogę.
-
Nie jestem mistrzem w blenderze, ale mogę pomóc :)
-
Może jeszcze nie mam w blenderze 30h, raczej bliżej 20, to mogę spróbować pomóc jeżeli nie będzie jakiegoś z góry narzuconego planu i tempa pracy, niestety czasami mam bardzo ograniczony wolny czas. I przy okazji z chęcią nauczę się nowych rzeczy.
-
Pierwsze kilka "live'ów" będzie mialo na celu przekazanie podstawowej wiedzy na temat jak wykonać model od siatki do osadzenia w unity. Następnie każdy z Was będzie pracował we własnym tempie. Czy ktoś zrobi jeden czy 10 modeli, to nie ma znaczenia. Nikt z nas nie pracuje na akord
-
Podstawową wiedzę z zakresu blendera mam i chętnie pomogę ale przydałoby się pogadać na TSie 😀
-
Również się zgłaszam, Blender 2.8x to dla mnie właściwie czarna magia, a jednak chcę iść z duchem czasu :)
-
Również mogę pomóc, chętnie się nauczę
-
Ja też się zgłaszam do pomocy
-
Pierwsze warsztaty. Sobota (16.11) godzina 19-ta. Szczegóły na MM kanał: blender - warsztaty. kanał jest publiczny, kto chce może dołączyć.
-
To inicjację na youtubowego celebrytę mam już za sobą ;-), pierwszy stream zakończony. Tłumów nie było ;-), ktoś nawet podobno dotrwał do końca i nie zasnął, wiec można odtrąbić sukces :P
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/11/16/statystyki.png) (https://img.ttsk.ngo/image/k8qCP)
Gdyby ktoś miał ochotę odsłuchać ten stream (lub przyciąć go do jakiejś rozsądnej długości (bo jest dostępny do pobrania)), to zapraszam na MM na kanał blender-warsztaty, w nagłówku kanału jest link do nagrania. Oczywiście, jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie modelowania w blenderze, również zapraszam na ten sam kanał, w miarę mojej wiedzy postaram się pomóc.
-
Na warsztatach czas wolno płynie, ale są już pierwsze sukcesy. Użytkownik dioddy wyprodukował bardzo ładny model ławki. Mamy już warianty LOD0, 1 i 2. W kolejce czeka LOD 3 i jeszcze pewne kwestie optymalizacyjne. Ustaliliśmy, że teksturowanie wezmę na siebie, więc na bazie tego modelu wykonałem kilka testowych tekstur w Substance Painter, które niniejszym prezentuję. Nie skupiałem się na śrubach mocujących i na nogach, tylko na listwach tworzących ławkę, więc niech nikogo nie zdziwią błyszczące łby śrub, na mocno zdezelowanej ławce.
Efekty współpracy poniżej:
model LOD0
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-model.png)
wariant 1
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-1.jpg)
wariant 2
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-2.jpg)
wariant 3
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-3.jpg)
wariant 4
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-4.jpg)
wariant 5
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-5.jpg)
wariant 6
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-6.jpg)
wariant 7
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-7.jpg)
wariant 8
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-8.jpg)
wariant 9
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-9.jpg)
wariant 10
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-10.jpg)
wariant 11
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-11.jpg)
wariant 12
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-12.jpg)
wariant 13
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-13.jpg)
wariant 14
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-14.jpg)
wariant 15
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-15.jpg)
wariant 16
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-16.jpg)
wariant 17
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-17.jpg)
wariant 18
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-18.jpg)
wariant 19
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-19.jpg)
wariant 20
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-20.jpg)
wariant 21
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-21.jpg)
wariant 22
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-22.jpg)
wariant 23
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-23.jpg)
wariant 24
(https://img.ttsk.ngo/images/2019/12/24/lawka-24.jpg)
-
Zgłaszam się do pomocy, co prawda z Blenderem niewiele miałem do tej pory styczności, jednak kilkadziesiąt o ile nie set modeli spod mojej myszki wyszło w innych programach.
Podstawowe pytanie, skala 1:1? Czy jakaś inna? Tak żeby później nie trzeba było przeskalowywać całego modelu.
Jakieś udziwnienia w modelach stosuje się?
-
Zapraszam na nasz Mattermost na publiczny kanał "blender - warsztaty"
-
Też jestem chetna, ale do 14.04 mam bana na MM :(
-
Ja jestem chętny jak najbardziej
-
ja mogę pomóc przy oteksturować w wersji PBR
-
Ja chętnie mogę pomóc jak się podszkolę ^^
-
Pwq_yt kilka wiadomości wcześniej xoorbes napisał aby wszelką pomoc zgłaszać na MM kanał publiczny "blender - warsztaty".