Drodzy użytkownicy!
Oddajemy w Wasze ręce Epokową wersję symulatora 2023.2.1.
W trakcie jej pobierania przeczytajcie uważnie i do końca ten artykuł. To bardzo ważne w kontekście rozgrywki realizowanej na najnowszej wersji.
Na wydanie 2023.2.1 składa się kilka tysięcy godzin pracy całego zespołu. Osoby śledzące nasz
tygodnik na bieżąco widzą tak naprawdę tylko ułamek tego, co w zaciszu naszych domów powstawało i nabierało kształtu nawet przez kilka lat, aby ujrzeć światło dzienne w tym wydaniu. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego wydania!
UniStormPełna implementacja systemu dnia i nocy oraz dynamicznej pogody.
Lokol,
Krzys292,
_l0stfake7Pełne wdrożenie tego systemu zajęło nam prawie dwa lata. W tym czasie:
- Przygotowaliśmy lub dostosowaliśmy setki modeli, które tworzą oświetlenie lub korzystają z wypieczonych map emission do realizacji oświetlenia statycznego.
- Stworzyliśmy mechanizm pobierania prognozy pogody i automatycznego dostosowania ustawień pogodowych do bieżących warunków atmosferycznych.
- Utworzyliśmy lub zmodernizowaliśmy shadery do symulacji powierzchni mokrych i ośnieżonych. Shader automatycznie dostosowuje się do bieżących zmian intensywności opadów.
EP09
Pierwsza lokomotywa, która powstała w ramach obecnego zespołu Deweloperów. Autorem modelu jest
Marcin_S. Teksturami i “fizyką” pojazdu zajmował się
Krzys292. W trakcie prac nad modelem autor wykorzystał część wymiarów kabiny i pudła, które zostały przekazane przez
Coyotka i
Grabka. Dźwięki silnika otrzymaliśmy od
makaron1970 działającego w ramach projektu PTT, a wózek lokomotywy bazuje na modelu kolegi
Chrzan z Maszyny. Również kilka istotnych dźwięków otrzymaliśmy od
SZMIRA Rail z YouTube. Dodatkowo kolega
Bogus_bp wykonał niezbędne obliczenia momentu obrotowego silników trakcyjnych w zależności od pozycji nastawnika bocznikowania.
Lokomotywa powstała w historycznych malowaniach na podstawie następujących numerów: 003, 010, 012, 013, 020, 023, 024, 030, 032, 034
Malowanie 032 dostępne jest tylko dla członków zespołu TD2. Chcemy w ten symboliczny sposób podziękować zespołowi za jego pracę przy rozwoju symulatora. Pozostałe malowania do końca listopada dostępne są tylko dla Sponsorów w ramach podziękowania za finansowe wsparcie symulatora.
Uwaga: w trybie dla jednego gracza, żadne ograniczenia nie obowiązują i dostępne są wszystkie malowania.Wybrane modele- Nowe modele sygnalizatorów EHA i Ericsson w trzech wersjach kolorystycznych

- Nowy model nastawni z Tomaszowa Mazowieckiego

- Wagon kryty typu 425S w dwóch malowaniach

- Wagon do przewozu karbidu typu 421S w wersji z czystymi lub brudnymi pojemnikami

- Wagon platforma typu 426Z z możliwością przewożenia różnych pojazdów wojskowych
Ograniczenia i znane problemyWydanie Epoka wprowadza dwie nowości, które w niektórych przypadkach mogą generować problemy w trakcie rozgrywki.
Dynamiczne dostosowywanie wysokości pantografu do sieci trakcyjnej.W domyślnej konfiguracji wyłączyliśmy działanie dynamicznego pantografu. W trakcie testów zaobserwowaliśmy, że wiele scenerii wymaga poprawek ułożenia sieci trakcyjnej (szczególnie na łukach) tak, aby pantograf nie gubił z nią kontaktu. Jeżeli zdecydujesz się na włączenie tej opcji to musisz wziąć pod uwagę, że podczas jazdy lokomotywą EP09 może dochodzić do zaników napięcia co powodować będzie otwieranie Wyłącznika Szybkiego (WS). Będzie to wymagało ponownego załączenia WS’a, aby móc kontynuować jazdę. Wszystkie scenerie będą musiały przejść weryfikację pod kątem przejezdności. Wystosujemy odpowiedni komunikat w osobnym wątku.
Nowe modele sprzęgów z animacjami i dźwiękami.W nowych modelach zastosowano złożony sposób animacji poszczególnych elementów sprzęgu. W związku z tym na słabych komputerach inicjalizacja (załadowanie nowej scenerii) może trwać dłużej, a w niektórych sytuacjach może się nie udać połączyć z nową scenerią. Tymczasowym rozwiązaniem jest zminimalizowanie liczby wagonów na scenerii, w szczególności tych ładowanych z autoexeca. Testy wykazały, że graniczna liczba wagonów, przy których zaczyna się problem z łączeniem wynosi ok 150 szt. Aby wyeliminować ten problem, musimy całkowicie przebudować sposób ładowania obiektów na scenę, rozwiąże to przy okazji ogólny problem z długim ładowaniem scenerii w przypadku słabych komputerów, ale będzie to wymagało od nas wielu godzin dodatkowej pracy, co mogłoby oddalić wydanie o kolejne tygodnie.
Lista wszystkich zmian dostępna jest w pliku Changelog